Gå til innhold

Sette pcen utendørs og overklokke?


Anbefalte innlegg

Hei på dere ...

 

Jeg har hat vannkjølingen ute nå i ca 2 mnd ..... (radiatoren)

Som nevnt over kan kondens skape et problem men det løses enkelt med å dra på clas olson og kjøpe isolasjon til slanger . Dette koster 19 kr for meteren .....

Jeg har isolert med dette rundt cpu bloka også .....

Dette er kondens absorberende matriale ...

Jeg kjører en pentium 4 extreme edition 3.4 ghz presler på 3.7 ghz .

Tempraturen ligger stabilt på 30 C i load .......

da er ute tempraturen på + 10 c .

Jeg har hat den oppe på 4.5 ghz men da ble det desto varmere ...

 

Venter spendt på at tempraturen skal synke ned mot - 20 - - 30 c ...

Bor i et kulde hul :)

 

Denne prosesoren er som kjent en varm jævel ... den har ca 130 w effekt ...

Mitt tips er bruk tid og prøv det ut ....

 

Ved spørsmål ... send meg en pm ..

 

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt OT, hvordan er det og sette en radiator til WC ute og dermed trekke kabler inn gjennom vinduet.??

 

Regner med at det vil gå bra og sette kab ute, hadde selv min gamle P4 stående ute gjennom store deler av sist jul og den funker fortsatt.

7356517[/snapback]

gaar helt fint.har hatt radisen under verandaen naa i 2aar.uten problemer.og har ikke isolasjon :thumbup:

Endret av nosto
Lenke til kommentar

Jeg har vannkjøling, sette pcen nerme vinduet, åpne det ca 10 graduer uten, temp synker til ca 20 grader på cpu og gpu, vannkjøler bare cpu men radiatoren blåser sett på 7900GTO skjermkort vifta som såt på fult.

 

Det var gøy. Så fat jeg isblokker, sånn som man har i kjøleboksen når man drar på picknik. satte de runt radiatoren, og overalt, tempraturen sank til ca 9 grader på cpu og 16 på gpu, så ble jeg redd for kondens, så jeg avbrøt forsøket.

 

Men gøy var det.

 

Har e6300@3150 1,4V

7900GTO med GTX klokk

Lenke til kommentar

Da har jeg vært over hos min gode kompis Id3fiX. Rigget opp vannkjøingen hans med radiatoren ut av vinduet. Radiatoren kjører med 2x120mm Papst vifter på lattlige 1100Rpm.

 

Med en volt på 1.58 kom vi opp i 4115Mhz, men der sa det brått stopp.

Prøvde og stille volten helt opp i 1.62 men uten noen resultater. Tror ikke det var temp som stoppet oss ettersom cpu'en lå på 24°C og chipsettet på 30°C, ute temp lå på 6°C.

 

Noen tips på hva som kan prøves eller hvor høyt man kan sette volten på en Intel Pentium 4 Prescott.

 

Cpu-Z Validering

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror ikke du bør gå så mye høyere enn 1.6.. selv med lave temperaturer og vannkjøling.

Selv om det kan synes som om din Prescott bør klare mer, kan det være at den "møter veggen" ved 4.1Ghz.

En annen ting er at hk'et muligens ikke er i stand til å klare noe særlig høyere FSB (umoddet) enn ca. 260.

Lenke til kommentar
Da har jeg vært over hos min gode kompis Id3fiX. Rigget opp vannkjøingen hans med radiatoren ut av vinduet. Radiatoren kjører med 2x120mm Papst vifter på lattlige 1100Rpm.

 

Med en volt på 1.58 kom vi opp i 4115Mhz, men der sa det brått stopp.

Prøvde og stille volten helt opp i 1.62 men uten noen resultater. Tror ikke det var temp som stoppet oss ettersom cpu'en lå på 24°C og chipsettet på 30°C, ute temp lå på 6°C.

 

Noen tips på hva som kan prøves eller hvor høyt man kan sette volten på en Intel Pentium 4 Prescott.

 

Cpu-Z Validering

7418027[/snapback]

 

 

Det kommer mye an på hvor overklokings vennlig ram du har . Jeg hadde selv en pentium 4 3.2 ghz som jeg kjørte stabilt på 4.2 ghz . i sin tid .

Der lå tempraturen på 45 grader med luft kjøling .

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har ved hjelp av andre på forumet kommet fram til at det 95% sikkert er HK som holder oss tilbake, P4P800 umoddet liker vist ikke FSB over 260, og her stoppet det på 259.

 

Får se oss fornøyd fra 3200Mhz til 4115Mhz og bare 24Grader Idle. Synd Hk skulle gi seg, med den temp ville jeg trodd vi kunne nå lengere.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Lurer på om det er noen fare ved å sette pcen/kabinettet utenfor døra og overklokke litt.

Tenker da på fuktighet osv, kommer det til å skade/ødelegge deler?

Har ikke lyst til å risikere noe.

Er ca 3-5 grader ute

7351635[/snapback]

 

så lenge den står under tak og beskyttet fra fuktighet så skulle det gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...