Gå til innhold

Sette pcen utendørs og overklokke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du har mulighet så kan du jo sette den i en garasje da? Kanskje gjøre rent et bord som pc`en kan stå på når den er i garasjen. Det tar ikke pc`en skade av iallefall. Hvorfor skal du forresten ha den ute for å overklokke? Redd for at den skal bli for varm?

7351684[/snapback]

 

Tenker bare å ha litt lavere temperaturer når jeg overklokker.

Sitter dessuten på en boxed cpu kjøler for øyeblikket.

 

Pcen er plassert rett ved en dør nå, som leder til en terrasse, lurte bare på om det var mulighet for å flytte pcen ut der ;)

Men kan fuktigheten skade?

Lenke til kommentar

Kan bli problemer når temperaturen ute svinger...

 

Dersom maskinen står beskyttet for regn, og er varmere en luft-temperaturen, burde alt gå greit. (Untatt i tykk tåke)

 

Men dersom det har vært kaldt, og temperaturen stiger, slik at maskinen er kaldere enn luften, risikere du dugg i maskinen. Det vil skje på flater som har lavere temperatur enn luftens duggpunkt.

 

Og ja, fuktighet er farlig for en PC. Skaper kortsluttninger....

Lenke til kommentar
Hvis det er veldig kaldt ute er det 2 ting du må tenke på. Frostveske og isolasjon på slangene.

7356631[/snapback]

 

Isolasjon på slangene er noe du nærmest må ha uansett. Anbefaler også, hvis det er mulig, å montere et lite skjul over rad. For hvis sola står å steiker på rad, kan den ende opp med å fungere helt mot sin hensikt. Får du dessuten beskyttelse mot regn, blir ikke rad'en skitten :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hvis du velger å sette den ut så pass på hvor du setter den. Jeg leste om en som hadde den samme ideen som du, sist vinter tror jeg det var. Det var uansett mye snø ute... Han satte maskinen oppe på rekkverket på verandaen. Kjørte uten sideplate for å få mest mulig kjøling. Det som selvsagt skjedde var at maskinen falt ned for deretter bli fyllt med snø :(

Så lenge du unngår å gjøre samme feilen tror jeg ikke det er så farlig å sette den utefor døra i plussgrader.

Lenke til kommentar

Om du velger å bruke vannkjøling ute så er det fremdeles fare for kondens i din pc rundt kjøleblokka til cpu/chipsett osv,,, temperatur forskjellen på blokka og rom temperatur vil få blokka til å skape kondens og de dråpene vil renne ned på cpu og hk ...samme gjelder for pc ute.... pga temperatur forskjell på kabinett og ute temp så vil det danne seg kondens på kabinettet.....vann kortslutter ikke så lenge det er rent vann....men hvor lenge rent vann er rent, er en annen sak :)

Endret av web76
Lenke til kommentar
Prøvde meg litt frem i helgen.

Satte ikke pcen helt ut, men den stod akkurat innenfor døra, uten sidedøra.

Var ca 10 grader ute.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7361695

 

Fikk cpuen opp til 3ghz(på boxed kjøler :)) men fikk ikke fullført 3dmark testen

7366926[/snapback]

 

fikk min opp i 3,15ghz i romtemeratur på 24grader og med luftkjøler. :) Skal prøve med mer volt senere og se om jeg kommer lengre.

Lenke til kommentar
Hvis det er veldig kaldt ute er det 2 ting du må tenke på. Frostveske og isolasjon på slangene.

7356631[/snapback]

 

 

Om du velger å bruke vannkjøling ute så er det fremdeles fare for kondens i din pc rundt kjøleblokka til cpu/chipsett osv,,, temperatur forskjellen på blokka og rom temperatur vil få blokka til å skape kondens og de dråpene vil renne ned på cpu og hk ...samme gjelder for pc ute.... pga temperatur forskjell på kabinett og ute temp så vil det danne seg kondens på kabinettet.....vann kortslutter ikke så lenge det er rent vann....men hvor lenge rent vann er rent, er en annen sak :)

7367536[/snapback]

 

Noen spm.

 

1. Hvem av dere har riktig da, skulle tro at det ville holde og isolere slangene som var utenfor vinduet, noen som har erfaringer med kondens problemet som web76 nevner??

 

2. På cpu-z står det nederst "HT-Link" _Scotty_ hadde en HT-Link på 1200Mhz, er det ikke anbefalt og holde denne under 1000Mhz??

 

Relativt ny når det gjelder klokking av cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...