Gå til innhold

Har 2 hardisker intern :S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagde ikke du nettopp en slik tråd? Hold deg til den ene, om du ikke ønsker en "ferie" fra forumet. Du kan velge om du vil innstalere programmene dine på den ene eller den andre disken. Jeg har desverre ingen løsning på hvordan du kan få to disker i en og samme partisjon, jeg tror ikke det er mulig.

 

Dessuten ser det ut som du har fem linjer i signaturen, dette er heller ikke lov.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Du har den fortsatt i feil forum. Uansett skal du bruke "rappoter"-knappen når du skal flytte en post. Tilbake til spørsmålet: Du kan ikke gjøre det som du vil. JBOD kan jeg ikke tenke meg gjør dette, men nå har ikke jeg satt meg inn i JBOD sine funksjoner. RAID 0 kan vel ikke brukes til det? Ikke raid 1 eller.. Da er det ikke mange muligheter igjen.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Det eneste JBOD, gjør er vel, ettersom jeg har forstått det, bare å slå sammen disker (Just a Bunch Of Discs) til en (eller så mange du vil ?).. Så kan en jo bestemme hvor mange partisjoner en vil ha på denne "ene" disken..

 

Mulig jeg har missforstått trådstarter litt her.......

 

Edit : Raid-0 gjør jo nesten det samme som JBOD, bare at der deler den opp datane i clusterstørrelser slik at den skriver/leser samtidig til begge to (evnt flere); og en får altså en hvis ytelsesøkning, men da med risikoen å miste alt data på begge disken hvis en går ad Undas....

 

Er jeg helt på jordet her eller ?

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...