Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Get Ultra eller ADSL2 Max ?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har tanker om oppgradering av linja mi, og har mulighet for :

- Get Ultra (10000/1200) til ca.550,-

- ADSL Max (12000/650) til ca. 550,-

 

ADSL2-linja kan leveres av de fleste, da det er Telenor-utstyr i sentralen.

 

Hva ville du valgt og hvorfor?:hmm:

 

Jeg er opptatt av at en får den farten en skal ha, stabil linje, og tåler høy belastning av f.eks bittorrent-trafikk.

 

Håper noen som har disse linjene kan legge inn sin erfaring :yes:

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noen av de der. Men ser jeg kun på hastigheten (da pris er lik) så ville jeg valgt Get Ultra (10000/1200) pga mere upload.

 

Men er det ikke masse negativt på forumet om Get (UPC) da...

T-N har jeg selv og de er jo dønn stabile her hos oss(har ikke Adsl max), kundesupport aner jeg ikke hvordan er da vi ikke har hatt behov for å kontakte de.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Viss du ikke har telefon fra før må du huske og legge til 60kr på adsl linja de!

ADSL er ikke akuart bygget for bittorrent trafikk (dessvere er ikke alle nettverkskort heller)

7349210[/snapback]

 

har 12mbit fra telenor selv, og den fungerer bra, skulle gjerne hatt mer opp hastighet. GET kjenner jeg ikke til men...

 

Kan ambefale telenor linja. den funker bra for meg.

 

jeg får 1,4mb/s ned og ca 90kb/s opp men ikke samtidig :(

Lenke til kommentar
Viss du ikke har telefon fra før må du huske og legge til 60kr på adsl linja de!

ADSL er ikke akuart bygget for bittorrent trafikk (dessvere er ikke alle nettverkskort heller)

7349210[/snapback]

 

har 12mbit fra telenor selv, og den fungerer bra, skulle gjerne hatt mer opp hastighet. GET kjenner jeg ikke til men...

 

Kan ambefale telenor linja. den funker bra for meg.

 

jeg får 1,4mb/s ned og ca 90kb/s opp men ikke samtidig :(

7349224[/snapback]

Telenor sitt nett fungerer bra, viss du er heldig. Det er jo ikke sikkert. Avstand/linjekvalitet/sentral kvalitet/avstander... det er mye som kan gjøre at linja er ustabil. Jeg slet selv med veldig ustabil 1,5mbit linje fra telenor og er glad jeg ikka har de lengre :thumbup:

Det er veldig varierende....

Kabbelnette kan også varriere kraftig...

 

Men uansett så er ikke adsl nette laget for å laste ned fra mange tusen personer samtidig. Farta er sjelden problemet, det er som regel alle koblingene til forsjelige ip adresser som krever sitt.

 

Du har 14 dagers angrerett viss du bestiller telenor fra nette ;)

Så er det bare å bytte viss du får problemer :thumbup:

 

Og man må alltid huske at viss du sprenger uploaden kan downloaden bli veldiggggg dårlig! Dette er fordi at alle ting krever ett svar! (for å si det på den enkle måten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...