Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pc skjerm (lcd), til bilbruk i minusgrader


roysigurd

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg bil, en 87 Mercedes Rescueline... (en sykebil med andre ord)

 

I den her bilen er det GO plass, så jeg tenkte jeg skulle rive i å sette mye rart inn i den.

Tanken er at jeg skal sette en 10,4" skjerm foran på dashen, slik at de 2 som sitter foran har noe å se på. Denne skjermen

 

10,4" skal være koblet til en pc jeg har for mye av.

 

Bak i bilen, der det står kun to recarostoler, skal det være 2 andre LCD skjermer, men her tenkte jeg at jeg skulle bruke mine 19" pc skjermer.

Skjermene skal være koblet til hver sin carputer....

 

Men nok om det... det som er mitt store spørsmål, som ingen enda har klart å svare meg på... hvor mye minusgrader tåler vanlige lcd skjermer?

 

Jeg bor jo 70 grader nord (Hammerfest), å det skjer fort at det er en 15-20 kalde blåe minusgrader her.

Hva vil skje når jeg setter meg i bilen da, fyre den opp til 25 grader på 10 minutter, for å så stoppe bilen å la det bli 20 minus i den etter 15 min?

 

Noe sier meg at LCD (liquid crystal display) ikke vil ha noe godt av det...

 

Noen som vet? Og va kan skje med skjermen når den utsettes for voldsomme tempratursvingninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldrig hørt om noen LCD skjerm som har strøkedt med pga tempraturer.

 

Sveriges mest kjente Honda Civic har LCD skjerm under panseret..

 

""men jeg tørr ikke si noe sikkert.. :no:

7349457[/snapback]

 

Værste som kan skje, er jo at mine skjermer går til fans... kanskje jeg bare må prøve...?

Lenke til kommentar

kan jo hende det er forskjell på pc skjermer og lcd beregnet for bil. Ville tro at hvis de har litt vett lager de lcd for bil litt tøffere. Men kan ta helt feil også. Jeg vil gjerne vite hvordan det går med det lcd prosjektet. Blir litt kaldere i alta regner jeg med.

 

 

btw, displayene på spillerene overlever jo gjerne dette. Så kanskje en skjerm ville klare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...