Gå til innhold

Internettdeling og XBOX, riktige innstillinger?

Ivan Drago

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tilgang til delte filer på min PC fra modifisert XBOX (original, ikke 360), finner også de andre PCene som er koblet til min PC over WLAN, men får ikke adgang til delte mapper på disse PCene.

Kommer heller ikke på internett, dvs IMDB og værmelding på XBOX media center.

PC:

WLAN (internett)

Alt på auto (192.168.1.x)

Deling av internett tilkobling:

Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til gjennom denne datamaskinens internett-tilkobling -

Tillat andre nettverksbrukere å kontrollere eller deaktivere den delte internett tilkoblingen - PÅ, men er vel ikke nødvendig for mitt bruk??

LAN (XBOX, crossover kabel)

IP: 192.168.0.1

nettverksmaske: 255.255.255.0

resten blank

XBOX:

IP: 192.168.0.2

nettverksmaske: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.0.1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde endel problemer med det samme som deg før. Men nå virker alt strålende.

Jeg oppgraderer Xbox Media Center (xbmc) ganske ofte (er på 2.1 nå tror jeg)

Da kan jeg browse i sharene de andre maskinene på nettverket har delt.

Klikk Start, velg Innstillinger, Kontrollpanel og dobbeltklikk deretter Veiviser for nettverksinstallasjon for å starte Veiviser for nettverksinstallasjon.Bare klikk deg gjennom denne.

En fordel å legge alle maskinene og xboxen i samme arbeidsgruppe.

Alle maskinene hjemme hos meg er koblet gjennom en ruter og har dynamisk ip-adresse. Dette er jo litt forskjell i forhold til ditt oppsett. Men jeg jadde likt oppsett som deg før. Husk å kontroller at dashbord(evox) instillingene er rette. XBMC tar instillingene i mitt tilfelle fra dashbordet)

Endret av emalisti
Skrevet

Fikk du adgang til internett og de andre PCene på nettet da du koblet XBOXen via PCen? Eller kun etter at du koblet den rett på routeren?

Har samme innstilliger både i dashboard og xbox media center.

Har ikke oppgradert versjon siden jeg fikk en til å innstallere alt sammen for meg. Hvor finner jeg nyeste versjon? og hvordan gjør man det? (mulig det finnes guide for det..)

Skrevet

Nå har jeg tydeligvis fått kontakt med internet på xboxen, satte DNS server til samme IP adresse som nettverkskortet på PCen, dvs 192.168.0.1

Får frem værmeldinga, men ikke IMDB. Når jeg søker etter tittel stopper den bare å søke, og menyen hvor du skriver inn søketekst kommer frem igjen. Mulig det hjelper å oppgradere XBMC..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...