Gå til innhold

ny stasjonær pc til 8000 kroner


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå skal jeg endelig ha ny stasjonær pc, men er en stund siden sist, så trenger litt hjelp fra dere. Jeg skal kun ha pcn (ikke tastatur, mus, skjerm etc..), og har tenkt å bygge den selv med litt hjelp. Hvis noen som har litt peiling på hva som er inn for tiden, hadde det vært fint om noen kunne legge ut noen forslag på et bra oppsett. Har tenkt å bruke 8000, og vil ha mest mulig ut av de så klart!

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg kjøpte nylig ny pc fra psdata. Kjempe bra komponenter til lav pris. Er blitt kåret til den billigste nettbutikken flere år på rad.

 

Siden du skal ha til rund 8000 ville jeg satset på prosessor fra AMD. Da får du bra ytelse til lav pris. Jeg har AMD X2 4200+. kostet rundt 1500,-

 

Når det gjelder hovedkort kan du ta et fra MSI som ser bra ut. Jeg har nForce 570. Det er ganske bra.

 

Ram- jeg valgte de billigste 2x1024mb ram brikkene fra Geil. Fungerer veldig bra

 

Til skjermkort ville jeg satset på det nye fra nVidia - 7900GTO 512mb. Jeg kjører full grafikk i både Flight Simulator X og Oblivion.

 

Har jeg husket alt da? :)

Endret av Guttorm89
Lenke til kommentar

Satt opp et lite oppsett for deg her. Det er uten hovedkort, for det har jeg rett og slett ikke peiling på. Ellers kan du skifte kabinett og eventuelt strømforsyning etter smak, og bytte prosessoren ut med E6400 eller E6600 hvis du har råd. Skjermkortet er det suverent beste i sin prisklasse, og er absolutt anbefalt. Du kan godt bytte ut harddisken eller DVD-brenner hvis du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...