Gå til innhold

Kommer det nye Cpuer til 939?


tommy007

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

 

Det der må være en av de mest useriøse testene jeg har sett av skjermkort.

Hva slags maskin testet de kortene på? Jeg så på linken før i dag, på den linken du oppga her, og på side 1 av den testen.

 

Jeg har ett asus en7300GT. 900 effektivt på minne og 450 på gpu. Langt kjappere enn 7300 kort flest. +x2 cpu + 2gb minne + epox mobo + sata etc..

7401854[/snapback]

 

Hva er/var så useriøst med den testen?

De tester "low-end" skjermkort... X1300 mot 7300GT. 7300GT korta de har brukt er også testet i SLI. Tallenes tale er vel klare nok?

For noen er dette bra nok, for andre vil ikke slik skjermkort bli vurdert til annet en desktop-bruk.

Det finnes noen svært raske versjoner av 7300GT.. eller.. mer korrekt.. de fantes.

De som selges nå bruker relativt tregt DDR2-minne og yter på ingen måte bra.

Ditt Asus En7300GT er nok ett av de mindre dårlige versjonene av 7300GT.

 

Dette er da rimelig off-topic.. i forhold til spørsmålet om nye S939 CPU'er. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt valg med tanke på hvor billig den er nå og at den nok snart går ut av produksjon. S939 er en single socket plattform, s940 var den som ga deg SMP i denne generasjonen. Det er mange forklaringer hvis du søker på S940 i forumet. Den meget forenklede forklaringen er at den ene pin'en ekstra gir deg SMP funksjonalitet, samt en helt annen minne kontroller pga. helt andre krav til minne osv. S940 er forøvrig en ren Server og Workstation-2CPU plattform.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå må dere slappe av, pc`n deres blir ikke dårligere når noe nytt papirlanseres. Alle disse nye socket`ene 939/940/am2/am3/754/blabla er ikke noe must, regner med at de fleste av dere fortsatt sitter med 32-bits windows som ikke utnytter den 64-bits dualcore prosessoren deres. Når 64-bits prosessorene ble lansert så skrev overclockers.com at når 64-bits windows en gang i fremtiden ble lansert og skikkelig funksjonabel så ville dagens 64-bits prosessorer allerede være utdatert. Og gjett om de hadde rett. Det vi ser nå er at de første generasjonene 64-bits dualcore desktop prosessorene går i søppelbøtta uten å ha smakt så mye som ei linje med 64-bits maskinkode.

Lenke til kommentar
Nå må dere slappe av, pc`n deres blir ikke dårligere når noe nytt papirlanseres. Alle disse nye socket`ene 939/940/am2/am3/754/blabla er ikke noe must, regner med at de fleste av dere fortsatt sitter med 32-bits windows som ikke utnytter den 64-bits dualcore prosessoren deres. Når 64-bits prosessorene ble lansert så skrev overclockers.com at når 64-bits windows en gang i fremtiden ble lansert og skikkelig funksjonabel så ville dagens 64-bits prosessorer allerede være utdatert. Og gjett om de hadde rett. Det vi ser nå er at de første generasjonene 64-bits dualcore desktop prosessorene går i søppelbøtta uten å ha smakt så mye som ei linje med 64-bits maskinkode.

7446014[/snapback]

 

Hmmm :hmm: det finns jo uansett mange spill og programmer der dualcore gir bedre ytelse skjønner du :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er nesten så jeg er fristet til å kjøpe et s939 kort og Opteron165 og blodklokke det sammen med et godt skjermkort,  bare for å ha hatt det.

7454465[/snapback]

 

Ha!.. Det er bare noe du sier...

Du kommer bare til å sitte på gjerdet og poste innlegg om AMD/Intel.. skal jeg kjøpe det.. skal jeg ikke... "forever-loop"...

:D

 

Og det er nok like bra..

Det er dyrt skal jeg si deg.. å kjøpe "bare for å hatt det"...

(Flaut/skremmende å se ordrehistorikken hos diverse netshops ila ett år).

:blush:

Lenke til kommentar

Hehe neida jeg skal ha meg et C2D oppsett rundt jul/nyttår. Ryktene om Conroe samt varierende økonomi fikk meg til å delvis skippe S939, dårlig minnestøtte og dårligere HTT fikk meg til å skippe S754. Dårlig og dyr DDR2 fikk meg til å skippe P4 LGA775, Istedet oppgraderte jeg SocketA med 2GB PC4000 minne.

 

Jeg vurderer X1950Pro AGP as we speak for jeg er ikke 100% fornøyd med chipsett for C2D ennå. Samt at jeg vil helst ha et rimeligere G80 kort når jeg først går til C2D.

 

Jeg sikla på Opteron165 leeeenge, men den lå også lenge på 3200,- for en grei klokkestepping og jeg var innom en haug folk som skulle selge brukt, men fant der bare dårlige steppinger. Men når Opteron165 er så billig så flammet det opp noe gamle lyster igjen :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...