Gå til innhold

Wordpress, hjelp ang. norskspråkpakken?


Anbefalte innlegg

Loopen finnes fra før av i filene dine, men du har mulighet til å ha flere looper om det skulle være ønskelig.

 

Sidebaren i WP inkluderes på følgende måte:

PHP
<?php get_sidebar(); ?>

Hvilken mal denne linja er i avgjør hvor sidebaren skal vises. Om du for eksempel har denne linja i hovedmalen din (index.php), inkluderes sidebaren på framsida. Legger du den til i malen for enkeltinnlegg (single.php), vil sidebaren også vises når du er inne og leser enkeltinnlegg. Sånn er det for alle de forskjellige malene.

 

Hvis du ønsker forskjellige sidebarer avhengig av hvor i bloggen du er, kan du gjøre det slik:

PHP
<?php include ('sidebar-single.php'); ?>

 

Da må du kopiere sidebar.php, og rename kopien til sidebar-single.php. Så modifiserer du sidebar-single.php til å for eksempel vise litt andre ting enn den vanlige sidebaren, det være seg info om innlegget (dato og tid for publisering, kategorier ol.) el.

 

På samme måte, hvis du viser en liste med siste innlegg i den vanlige sidebaren, kan det kanskje være ønskelig å fjerne denne lista fra sidebaren som inkluderes i archives.php, fordi det allerede finnes en oversikt over de siste innleggene på selve sida (siden vi er på arkiv-sida). Osv osv.

 

:)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har gjort er å lage index slik jeg vil ha den, så kopiert den til andre sider, som page, single, archive, etc og gjort små modifikasjoner i loopen. På den måten er alle sider like bortsett fra nøyaktig den informasjonen som hentes om artikler/innlegg i hovedinnholdesområdet. Lager jeg en ny template-mal eller en ny page-mal så tar jeg alltid utgangspunkt i index :)

Lenke til kommentar

Takker for interessen folkens! Enormt mye bra info å få.

 

Men hvilken av de index filene er det snakk om.

Det ligger en i blix-themet, en i themes-folderen og en i worpress-folderen?

 

Ellers har jeg lagt inn <?php get_sidebar(); ?> i alle filene uten hell.

Hva er det jeg ikke skjønner?

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar
Shonah: Get side-bar-saken er vel på plass i de fleste mal-filene fra før?

 

Det er det den er...og jeg fatter ikke. Når jeg legger til en ny side i admin.

Hvorfor kommer ikke sidebaren med. Du/dere har sikkert forklart det tidligere i posten,

men begynner å bli despo.

 

Er forresten index-fila i tema-mappa di du skal redigere (/wp-content/themes/ditt-tema/index.php). :)

7351889[/snapback]

 

Det er det ja...takk!

 

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Herrejemi...det viste seg å være lettere en jeg trodde. Viss man kan det da, eller leter etter det man vet man skal lete etter.

 

dette skal endres i page.php

 

<body><div id="container"<?php if (is_page() && !is_page("archives")) echo " class="singlecol""; ?>>

 

til

 

<body><div id="container">

 

dette skal endres i sidebar.php

 

<?php if (is_home()) { ?>

 

endres til

 

<?php if (is_home() || is_page()) { ?>

 

Men på kontaktsiden vil den forsatt ikke visse linker o.l.

 

wordpress på nett

 

:thumbup: Shonah

Endret av Shonah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...