Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel da var det gjort , byttet ut x800xt-pe kortet i maskinen til ungene med et x1950pro agp 512 fra Saphire , kan vel si at x800 fremdeles gjorde jobben men skal jeg slippe å bytte halve systemet så var dette en grei løsning.

X800xt-pe scoret rundt 7000 3dmark05 poeng mens x1950pro "lettere klokket " scoret 10013 poeng i 3dmark05.

Regner med at den gamle socket 939 med 4000+ vil vare en stund "2 år" til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Da ble mitt Gecube x1950 Pro sendt i retur.

 

Eneste måten jeg fikk det ti å funke på var enten å ikke installere drivere i det hele tatt eller å boote opp Windows Xp i VGA modus via F8-key'n (640x480). Alle forsøk på å ha på flere farger/skifte oppløsning i VGA-modus ble belønnet med svart skjerm. Føler liksom jeg har prøvd det meste.

 

Misunner dere som har det i boks :(

 

Have Fun!

Brazir

Lenke til kommentar

Oj! Har du sett? *bestille Sapphire 512mb versionen*

 

Men, noen som vet om DHES kjølerene fra AC passer på denne?

Jeg ser at Accelero X2 skal passe, men jeg skulle gjerne hatt en som blåser rett ut av kassa.

 

Edit: :blush: Gikk litt fort i svingene der ja, flere som har spurt om det samma før, ser jeg nå. Men jeg lurer fortsatt.

Endret av Slither
Lenke til kommentar

Mine innstillinger på BF2 - Project reality mod:

 

Oppløsning: 1600*1200, alt annet på high og 2X AA.

 

Fraps oppgir en framerate på 47 fps i snitt på tre ulike brett.

 

PC består av:

 

cpu - 3,0 gig p4 northwood (2,8 oc 215 hz)

Minne - 2*1gig ram (billig ram som makser ut på 215)

GPU- x1950 pro agp sapphire 580/700

PSU - antec truepower 380s 380w (12v - 18A)

Endret av OleNOR
Lenke til kommentar

Smirnoff; Har prøvd med divider på minne, men cpuen min stopper ved 3250mhz og mener å huske at jeg ikke fikk så mye gevinst på ved å kjøre mine asynk, samt at den virka mer ustabil. Hadde cpu'en klart 3500 som jeg håpet i sin tid ville det kanskje vært mer å hente siden jeg kunne kjørt minne på 200mhz.

Lenke til kommentar

Det er bedre å sitte på en jevn 24/7 klokk :) Jeg kan presse min xp-m2400+ opp i 2774Mhz med opptil 275Mhz på minnet og rundt 250Mhz på FSB, men jeg "trenger" egentlig ikke den ekstra ytelsen. Så den lunker på 2500Mhz/200Mhz-1:1 som tross alt er en god klokk for en 133Mhz FSB prosessor.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da var kort og CPU på plass:

 

28194.jpeg

 

 

Oppdatert (for siste gang):

3DMark03: 16008

 

3DMark05: 10049

 

3DMark06: 5176

 

Jeg fikk følgende score (før overklokking):

 

3DMark 05: 8717

 

3DMark 06: 4621

 

Processor: Dual Core AMD Opteron Processor 165 @1,8ghz

Graphics Card: ATI RADEON X1950 PRO

System Memory: 2048 MB

 

Med tanke på at kortet er vannkjølt burde det ikke være noe problem å overklokke det en del.

 

Folk sier jo også at CPU'en min kan uproblematisk klokkes til 2,4ghz med standard vifte, men mine forsøk på å få den opp mer enn til 2.0ghz feiler i alle fall, til tross for at den er vannkjølt (kjøling er altså ikke problemet).

 

Update:

Med litt overklokking klarte jeg følgende score:

 

3DMark 05: 9976

 

3DMark 06: 5144

 

Processor: Dual Core AMD Opteron Processor 165 @ 2450Mhz

Graphics Card: ATI RADEON X1950 PRO @ 621 MHz / 762 MHz

System Memory: 2048 MB

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal prøve driverne fra ati?

 

Har kun prøvd de siste fra Gecube.com samt de som var med på cd.

 

 

Får også bilde ved boot bios og alt det der.....helt til den skal inn i desktop. Da kobler monitoren ut.

7555992[/snapback]

 

Tenke bare jeg skulle informere deg. Jeg traff på en fyr på Rage3d, han har kort fra GeCube og akkurat samme problem som deg. Svart skjerm når Windows starter. Kan kanskje tyde på at det er noe rart med kort fra GeCube?

Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal prøve driverne fra ati?

 

Har kun prøvd de siste fra Gecube.com samt de som var med på cd.

 

 

Får også bilde ved boot bios og alt det der.....helt til den skal inn i desktop. Da kobler monitoren ut.

7555992[/snapback]

 

Tenke bare jeg skulle informere deg. Jeg traff på en fyr på Rage3d, han har kort fra GeCube og akkurat samme problem som deg. Svart skjerm når Windows starter. Kan kanskje tyde på at det er noe rart med kort fra GeCube?

7602261[/snapback]

 

 

Ahhh!! Takk for infoen Smirnoff. Trodde det var jeg som var blitt helt tullete :p

Iaf greit å høre at jeg ikke er den eneste. Har forøvrig sendt kortet i retur og per mail forlangt pengene tilbake. Gidder ikke alt dette styret. Må vente i 1,5-2 uker fra kortet kommer til dem slik at de får sjekket ut problemet, så sender de det tilbake (som jo tok sin tid første gangen). Samt at nå er jo det kortet dyrt og bare 256mb ram. Har ogå lyst på et GeCube 8800 GTX 768mb for 3995,- og en C2D E6400. Greier ikke bestemme meg nå plutselig :)

 

Uansett. Takker Smirnoff!

Lenke til kommentar

Jeg vurderer og kjøpe dette kortet, men så lurer jeg på om det vil være smartere/bedre og kjøpe ett PCI-E hk og nvidia 7950 istedenfor. Vil jeg tjene noe på dette, eller vil systemet mitt ellers sinke skjermkortene?

 

Resten av pc'en min består av:

Amd 3000+@2,25ghz

2GB 2-3-2-5 pc3200

Nvidia 3 250

Lenke til kommentar
da må du kjøpe ny ram og for det er vnskelig og skaffe ddr1 kort nå for tiden

kanskje du fnner noen.

men tror deter smartere og kjøpe et pci ex hk og kjøpe et billig pci ex kort g spare til et monster kort senere ;)

7615281[/snapback]

Eeehhmm.... Du får liksom Sokkel 754 PCI-Express kort med nForce4 brikkesett som støtter DDR1. :)http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315842

 

Så det kan være veldig lurt å kjøpe billig sokkel 754 hovedkort og bruke den RAMMEN og CPU-en han har. I tillegg bruker samme grafikkort å være klokket litt høyere og være litt billigere når man tenker på PCI-Express VS AGP. Og kanskje det viktigste er at man kan oppgradere til hva man vil av grafikkort når man har PCI-Express. Og en Sokkel 754 Athlon 64 som er klokket til 2400MHz og oppover er vel ikke akkurat noen flaskehals :) Det er ikke rare forskjellen til Sokkel 939 eller AM2 (AM2 er nesten ikke målbart kjappere enn 939) :) En sokkel 754 Athlon 64 klokket til 2400MHz tilsvarer vel i de fleste tilfeller en sokkel 939 Athlon 64 som er klokket til 2300MHz :) Og det går faktisk ann å få tak i Dual Core til Sokkel 754 også. Man kan kjøpe AMD Turion som er beregnet for bærbare og bruke i Stasjonære maskiner. Disse er også svært overklokkbare :)

 

Her er et sitat fra en kunde som kjøpte hovedkortet jeg linket til på komplett. Dette sitatet viser egentlig noen av mine poeng med å gjøre dette.

 

'Helt greit HK for de som ikke søker det hotteste og dyreste på markedet. Genialt for dem som f.eks har et system med AGP, og vil oppgradere til PCI-e skjermkort. Pengene man sparer på å kjøpe et PCI-e kort i forhold til et AGP av samme type, dekker opp mesteparten av kostnadene til dette kortet. Hatt denne i 4 uker nå, ingen problemer. Ikke nevneverdig støy fra viften heller:-)'

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg ville gjort så mye for å skaffe et 7950GT kort som egentlig ikke yter spesielt bedre enn X1950Pro AGP? Men jeg fikk ikke helt med meg poenget tror jeg? Du kan jo bruke alt du har med et X1950Pro AGP.

 

EDIT:

Jeg skal oppdatere første post med nye resultater, fant også et gammelt Aquamark03 resultat fra hvordan riggen var før X1950Pro, interresant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg ville gjort så mye for å skaffe et 7950GT kort som egentlig ikke yter spesielt bedre enn X1950Pro AGP? Men jeg fikk ikke helt med meg poenget tror jeg? Du kan jo bruke alt du har med et X1950Pro AGP.

 

EDIT:

Jeg skal oppdatere første post med nye resultater, fant også et gammelt Aquamark03 resultat fra hvordan riggen var før X1950Pro, interresant.

7615597[/snapback]

 

Poenget mitt var vel at i Nikkor sitt tilfelle (Med hans Hardware) så ville det lønne seg å kjøpe et billig PCI-Express hovedkort og tilsvarende skjermkort på PCI-Express istedet for på AGP. Siden PCI-Express versjonene er billigere + at han da har bedre muligheter for å bytte skjermkort senere.

 

Edit: Theo343, du burde absolutt vurdere å oppgradere både plattform og skjermkort med den skjermen du har. Slik at du kan spille spill på 1920x1200 på 24" LCD'en din, med maks detaljer :p

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...