Gå til innhold

Telenor straffer sparsomme kunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker mellom 1000-2000 kr i mnd [...] så er ikke helt sikker på om jeg slipper raskere til eller ei
jeg kommet igjennom innen maksmalt ett minutt.
Det har selvfølgelig noe å si når på døgnet du ringer, men jeg vil si det helt klart har hatt noe å si. Når jeg en gang i tiden brukte telefonen lite tok det en god del lenger tid når jeg først ringte Telenor om et og annet problem.
Lenke til kommentar
Telenor sin kunderservice er så rask til å svare uansett, så det har neppe mye å si. (Jeg er ingen storforbruker, 200kr/mnd)

7339623[/snapback]

Noe av grunnen ligger i at det koster 25,- i minuttet å ringe Telenor kundeservice, mens flere andre aktører har normale takster på kundeservice.

 

Har opplevd å sitte i kø i nesten et kvarter for å sperre en stjålet mobil da jeg var kunde i Tele2. Var ganske forbanna da jeg kom igjennom da, ettersom tyven kunne tappet abonnementet mitt for rimelig mye penger innen den tid.

Lenke til kommentar

Det koster ikke 25 kr minutter å ringe Telenor sin kundeservice på 09000 så sjekk fakta før du sprer slikt tøv! Prisen kommer an på hvilket abbonement du har, men den er på enten 0,59, 0,80 eller 5 kr per minutt. Prislisten finner du på telenormobil.no og de abbonementene som har høyest minuttpris med 5 kr er de såkalte internettabbonementene hvor det er meningen du skal gjøre kundeservicen sin jobb selv gjennom nettet (FriFiks, Djuice All-Star). Dette er ikke unikt hos Telenor og både Netcom, Chess, Tele2 osv.. har slike kundeservicepriser på sine "gjør det selv"-internettabbonement.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg var noe skråsikker på dette, men var rimelig sikker ettersom jeg mente å ha lest det et sted samtidig som en venn av meg nevnte det for meg en stund tilbake. I tillegg var jeg trøtt nok til å ikke gidde å sjekke dette ut før jeg svarte på emnet.

 

Tar selvfølgelig kritikk for dette og takker for at du korrigerer mine feilopplysninger :)

Lenke til kommentar

Ikke noe problem, jeg bare syntes det var ganske overdrevet i forhold til virkeligheten og følte det var riktig å korrigere. :) Kan hende de har kostet 25 kr minuttet tidligere, jeg har kun vært Telenor-kunde siden april i år og har ikke fulgt med på hva kundeservicen deres kostet mens jeg var Netcom, Chess og Tele2-kunde de siste seks foregående årene.

Lenke til kommentar

Telenoreksperten

 

Det er meget mulig det er denne du/dere tenker på. Denne er for datahjelp:

 

Utdrag:

 

Telenoreksperten betales direkte med telefonen. Du ringer telefonnummer 820 90 100 og takseres 25,78 per minutt fra du får svar. Samtalen vil bli brutt etter 15 minutter. Dersom problemet ikke er løst innen 15 minutter vil du bli oppringt umiddelbart av Telenoreksperten. Dette koster ikke noe ekstra, men gjelder kun videre feilsøking på samme problem inntil 15 minutter.Tjenesten har derfor en makspris på 390,- pr. henvendelse

Lenke til kommentar

At Telenor har ei slik ordning er heilt logisk og ikkje uventa i det heile tatt. Slik vil det fungere i livet ellers òg, dersom du avhenger av nokon vil du passe meir på dei enn folk som betyr mindre for deg.

 

Kjærasten min har for andre år på rad vorte oppringd av telenor og blitt tilbydd 1000 kr ringetid gratis, dersom ho tegna ny 12 mnd-kontrakt. Kvifor? Jo, fordi ho ringer mykje. Telenor forstår då (dei har jo tross alt dårlege prisar) at det er lurt å halde på ho som kunde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...