The Ghost Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Trenger et GRATIS program for å spille av DVD på pc'n Bruker nå VLC, men det for jeg ikke helt til å funke Takker
Mixy Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Uhm, hvis du kjører windows, så skulle det vel ikke være noe i veien med Windows Media Player ^^
-Jungeldyret Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Spør du meg er VLC det beste alternativet... Hvis ikke, så kan du jo bruke f.eks. Winamp?
Scotty Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Bruker nå VLC, men det for jeg ikke helt til å funke 7330325[/snapback] Hvis du åpner VLC, går på "File" og velger "Open disc" så skal det jo fungere..
Fruktkake Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 VLC er kjip når det kommer til komprimerte DVDer, og har en alt for avansert funksjon for noe så enkelt å åpne en DVD. Winamp bruker noe helvetes resurser når den skal spille av videoer. Windows Media Player er heller ikke optimalt da den ikke vil kjøre på en del piratkopierte verisjoner av Windows. Nei, jeg har ingenting å anbefale.
The Ghost Skrevet 21. november 2006 Forfatter Skrevet 21. november 2006 Hmm rart, men på mine kopierte og brente DVDer så funker VLC helt kurant, men når det kommer til de orginale så stopper det rett føre hovedmenyen og windows mediaplayer må jeg ha codec til og det gidder jeg ikke å laste ned .... Er lenge siden jeg har brukt winamp nå så jeg for vel laste ned den, men tror ike jeg orker det ikveld .... Noen forslag til gode programmer som koster en liten slant da ?
Mixy Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Har du i det hele tatt prøvd WMP? Er ikke vits i å betale for en DVD spiller. www.download.com Søk der så finner du sikkert 15 som fungerer fint, gratis.
The Ghost Skrevet 21. november 2006 Forfatter Skrevet 21. november 2006 regner med at du mener Windows Media Player ? Ja jeg har prøvd det og det funker dårlig
Mixy Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Javel, og hva er det som funker så dårlig med det? Eneste grunnen til at jeg ikke bruker det er fordi det tar for mye minne. Men hvem bryr seg om minne når man ser DVD? Alt av codecs etc til originale DVD-filmer (som ser ut til å være problemet ditt) er jo innstalert.
The Ghost Skrevet 21. november 2006 Forfatter Skrevet 21. november 2006 Vel det står at jeg trenger cod3ec og det gidder jeg ikke å laste ned visye ikke engang at det brukte mye minne for det har jeg nok av så det bryr jeg meg ikke noe særlig om ....
dravisher Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Mediaplayer Classic er den beste spilleren jeg vet om. Den jeg bruker til alt av videoavspilling bortsett fra DVD. Jeg bruker selv Power DVD (betalvare), men Mediaplayer Classic fungerer kjempemessig for DVD også, uten at noen ekstra dekodere er nødvendig.
Mixy Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Da er det nok noen codec som er problemet ditt. Det skulle funke i WMP uansett. Men VLC er jo ikke en magisk spiller som kan spille alt mulig, det er bare en pakke med en veldig simpel mediaspiller, og en haug med kodeker
dravisher Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Tror da ikke at WMP har dekoder til DVD med? I original XP var det i allfall ikke med, så med mindre de har lagt det med i SP2 elns. (noe jeg tviler på) så må man skaffe en eller annen DVD dekoder for å kunne se DVD i WMP. I Vista tror jeg det skal følge med.
Mixy Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Jeg har da sett DVD i WMP jeg Både når windows kom ut, og nå. Tilogmed på Skole PC'er der INGEN codecs er innstalert
The Ghost Skrevet 21. november 2006 Forfatter Skrevet 21. november 2006 Hmm har SP2 og greier og jeg må laste ned codec .....' VLC har reddet meg mange ganger !!
shabador Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 FFDShow som codec, sammen med Media Player Classic funker som bare fy.
dravisher Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Jeg fant jeg fant: DVD Playback in Windows XP shabador: Så vidt jeg vet så skal Media Player Classic har alle dekodere nødvendig for DVD-avspilling innebygd, så FFDShow skal være unødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå