Gå til innhold

sort skjerm ved boot av ubuntu


deep750

Anbefalte innlegg

Hei, formaterte nylig disken min, og installerte win XP, og ubuntu 64-bit (den nest siste versjonen) på hver sin partisjon. Når jeg booter ubuntu, får jeg trommelyden som jeg tror er oppstartslyden, men skjermen skrur seg av (dette er laptop). Erigo, jeg ser ikke noe. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å ordne det? virker også som det ikke er noe cpu/diskaktivitet, da viften stopper og disk-lyset slukker.

windows fungerer forøvrig som normalt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk ikke til, så reinstallerte ubuntu.

nå fungerte det en stund, men da jeg forsøkte å endre skjermoppløsninga, forsvant alt igjen :(

når jeg nå trykker på ctrl-alt-F2, får jeg opp et "dos-vindu" hvor det står login, men det blir sort igjen etter ca 1 sekund... prøver å logge inn selv om jeg ikke ser noe, men virker ikke som noe skjer. eneste reaksjonen er når jeg trykker "enter-tasten", da kommer det tromme-lyd.

:no:

Lenke til kommentar
yep, wide ja. 1280x800.

ati x700 mobile

7333617[/snapback]

Da jeg hadde ATI x700 pro og AMD64 en liten stund for rundt ett år siden, funket ikke x700 i linux heller. x700 pro var faktisk ikke støttet av hverken de proprietære eller åpne ATI driverne.

 

Ville bare dele erfaringen, vet ikke noe om det har blitt noe bedre nå.

 

Edit: 64bit versjonen skal vistnok ha blitt ganske stabil nå, men du kan også prøve å installere en 32bit kjerne.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Problemet er løst nå, ikke spør hvordan, men det fungerer ihvertfall...

nå har et annet problem oppstått. Jeg får følgende feilmelding når jeg starter opp ubuntu:

Error activating XKB configuration.

It can happen under various circumstances:

- a bug in libxklavier library

- a bug in X server (xkbcomp, xmodmap utilities)

- X server with incompatible libxkbfile implementation

 

X server version data:

The X.Org Foundation

70101000

 

If you report this situation as a bug, please include:

- The result of xprop -root | grep XKB

- The result of gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/kbd

 

vet ikke om dette er ferlig eller noe...eller hva som kan gjøres for å fikse det?

hvis noen vet er det fint om dere sier ifra. er helt nybegynner, så veiledningen må være litt spesifikk :)

takk

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...