Gå til innhold

Filmklipp av SIXAXIS


Dragon Hunter

Anbefalte innlegg

Både Microsoft og Sony gjør like mye innovativt som Nintendo.

7345604[/snapback]

 

Sony er innovative ja. Derfor de fortsatt bruker samme kontrolleren som til PS1. En kontroller som forøvrig er en ren kopi av SNES-kontrolleren. Det er hva jeg kaller innovasjon med stor I. Den kunne forøvrig vært grei om det ikke hadde vært for at de har d-paden der hvor den venstre styrespaken bør være. Seriøst tilogmed du kan ikke tro på det du skriver nå.

7345663[/snapback]

 

Hvorfor skulle de bytte kontroll når den gamle fungerer utmerket? Det blir som å si at Porsche 911 er en dårlig bil siden rattet har blitt brukt til å styre med siden 1800-tallet. Så vidt jeg vet, har ikke PS1- eller PS2-kontrollen bevegelsessensorer heller.

 

Og hvorfor har Sony hermet etter SNES med kontrollen? Den er langt bedre å holde i enn SNES-kontrollen, og er mye bedre formet etter hendene.

 

PSP får støtte for GPS, Eye-Toy, og kan emulere PS1-spill. Dette er innovativt. PS2 har Eye-Toym Guitar Hero, og Singstar. Langt mer innovativt enn noen spill man finner på GC. Spill som Mario o.l., er standard plattformspill, og er ikke innovative.

 

Svært mye av det som Nintendo tar æren for (som f.eks. mikrofonen på DS) kommer fra andre produsenter. Hadde Nintendo hatt monopol hadde også konsollene vært langt svakere enn det de er i dag.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
N64 ville ikke vært like kraftig om det ikke var for PS1. En ny konsoll fra Nintendo hadde sikkert kommet, men den hadde f.eks. ikke hatt 64 bits-prosessor. Sammenling spill fra SNES med spill fra Amiga og x86-kompatible PC-er, og du vil se at SNES ikke klarte å holde følge på det tekniske aspektet – noe PS1 gjorde. Nintendo har flere ganger sluppet konsoller som ikke hadde banebrytende teknologi fordi de hadde mesteparten av markedet, og ikke trengte å gjøre det.

.

7345658[/snapback]

 

Den forklaringen er jeg med på :thumbup:

Sier seg selv at kvaliteten forbedrer seg når det er skikkelig konkurranse om markedet.

Men å si at Nintendo ikke hadde gitt ut nye konsoller er idioti. De ga jo ut nye konsoller selv om de eide omtrent hele det håndholdte markedet. Og ja... Jeg er klar over at det fantes bærbare maskiner med bedre grafikk på den tiden.

 

Allerede på begynnelsen av 90-tallet eksisterte det konsoller som holdt følge med PC-er (som f.eks. 3DO), men disse var dyre, og få utviklere gadd å støtte dem. Den første vellykkede konsollen som holdt følge med PC-er i sin tid, var PS1, selv om den ikke hadde sett dagens lys om det ikke var for konsoller som Atari Jaguar, og 3DO.

 

PS1 hadde garantert fått en oppfølger, selv om DC startet den nye generasjonen.

7345658[/snapback]

 

PS1 kom vel ut som følge av at avtalen mellom Nintendo og Sony ble brutt?

 

On-topic: Sixaxis kan funke den. Men jeg skulle heller ha hatt rumble enn tilt funksjoner(helst begge deler). Blir spennende å se hvordan utviklerene kan implementere funksjonene uten at de blir sett på som billige gimmicker.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
PS1 kom vel ut som følge av at avtalen mellom Nintendo og Sony ble brutt?

 

Kutaragi ble inspirert til å lage en konsoll allerede da han så datteren med en Famicom på begynnelsen av 80-tallet. Problemet var bare at Sony-ledelsen så på konsoller som en barneleke, og ikke ville lage noen konsoll. Kutaragi meldte seg frivillig til å lage lydkort til SNES, noe Sony likte dårlig.

 

Etter hvert lanserte Sega en Genesis med CD-spiller. Dette gjorde at Nintendo planla en CD-spiller til SNES. De gikk til Sony, og ettersom SNES faktisk solgte, gikk Sony med på å lage en CD-spiller. Etter en stund dolket Nintendo Sony i ryggen og gikk til Phillips. Sony likte dette dårlig, men for å provosere, laget de 200 maskiner som de kalte "Playstation" (navnet var egentlig Nintendos idé). Disse var utstyrt med SNES-HW, men med CD-spiller. SNES begynte å bli en gammel konsoll, så disse ble skrotet.

 

Sony begynte å jobbe med en ny konsoll som hadde kodenavnet Playstation X. Denne ble vist i 1993. Kutaragi visste at god HW ikke kunne selge, og at spillene var det viktigste. Han fikk allikevel overtalt flere utviklere til å lage Playstation-spill. PS1 ble lansert i desember 1994.

 

On-topic: Sixaxis kan funke den. Men jeg skulle heller ha hatt rumble enn tilt funksjoner(helst begge deler). Blir spennende å se hvordan utviklerene kan implementere funksjonene uten at de blir sett på som billige gimmicker.

7345730[/snapback]

 

I de fleste multiplattformspill, blir nok SIXAXIS bare en gimmick (om den i det hele tatt brukes), men i flere eksklusive spill blir den nok brukt. :)

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
hadde ikke Xbox Live vært vellykket, hadde ikke Wii hatt internettstøtte.

7341546[/snapback]

Ubegrunnet tullepåstand.

7345328[/snapback]

Hvorfor skulle den hatt internettstøtte hvis det ikke var for Live?

Fordi teknologien er her nå - bredbånd er såpass utbredt at det er noe som faktisk går an å gjøre.

 

Nintendo kommer som regel bare med nye ting når andre legger press på dem.

Nintendo kommer i allefall med nye ting :)

 

Husk at kontrolleren du bruker på PlayStation er basert på hvordan Nintendo har definert at en kontroller skal være. Og nå omdefinerer Nintendo kontrolleren igjen.

Lenke til kommentar
hadde ikke Xbox Live vært vellykket, hadde ikke Wii hatt internettstøtte.

7341546[/snapback]

Ubegrunnet tullepåstand.

7345328[/snapback]

Hvorfor skulle den hatt internettstøtte hvis det ikke var for Live?

Fordi teknologien er her nå - bredbånd er såpass utbredt at det er noe som faktisk går an å gjøre.

 

Nintendo kommer som regel bare med nye ting når andre legger press på dem.

Nintendo kommer i allefall med nye ting :)

 

Husk at kontrolleren du bruker på PlayStation er basert på hvordan Nintendo har definert at en kontroller skal være. Og nå omdefinerer Nintendo kontrolleren igjen.

7346684[/snapback]

 

Sega definerte hvordan den skulle være. Genesis kom tross alt før SNES. PS-kontrolleren slekter mer til Genesis enn til SNES. Dessuten ble Dpaden funnet opp av Milton Bradley – ikke Nintendo.

 

Edit: GC-kontrollen ligner også fryktelig mye på PS-kontrollen.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
De gikk til Sony, og ettersom SNES faktisk solgte, gikk Sony med på å lage en CD-spiller. Etter en stund dolket Nintendo Sony i ryggen og gikk til Phillips.

7345806[/snapback]

 

Nintendo dolket nok ikke sony i ryggen for morro skyld, mener å ha lest at Sony ville ha en god del av fortjenesten... noe Nintendo ikke likte så godt.

Lenke til kommentar
De gikk til Sony, og ettersom SNES faktisk solgte, gikk Sony med på å lage en CD-spiller. Etter en stund dolket Nintendo Sony i ryggen og gikk til Phillips.

7345806[/snapback]

 

Nintendo dolket nok ikke sony i ryggen for morro skyld, mener å ha lest at Sony ville ha en god del av fortjenesten... noe Nintendo ikke likte så godt.

7346917[/snapback]

 

De gikk til Phillips mens Sony utviklet en CD-spiller for dem, uten å si noe til Sony før CD-spilleren var ferdig. Det er et bra eksempel på dolking.

Lenke til kommentar
De gikk til Phillips mens Sony utviklet en CD-spiller for dem, uten å si noe til Sony før CD-spilleren var ferdig. Det er et bra eksempel på dolking.

7346926[/snapback]

 

Nå vrir du på ordene som vanlig.

Jeg sa ikke at de "ikke" dolket dem i ryggen. Jeg sa at det var pga at Sony hadde et krav som Nintendo ikke gikk med på. Var så klart galt av Nintendo å ikke si noe før Sony gikk til pressen med nyheten om SNES CD-ROMen.

Lenke til kommentar

Men det var nettopp det faktum at Sony ville ha ein liten andel som gjorde at Nintendo, arrogente og jævlige, dolket Sony. Forresten var det SEGA`s Virtua Fighter 4D Sport Boxing elns kom noen år før,men i litt anna sjanger), som var det første 3D fighting spillet som imspirerte tvilsomme utviklere til å komme til PS1. Mange var skeptisk til å kode krevende 3D-spill, men med opplsutningen som Sega`s Arcade maskin fikk blant publikum så var det gjort.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
... Som igjen er en videreføring av Milton Bradley-kontrollen, som igjen er en videreføring av 2600-kontrollen, som igjen er en videreføring av Pong-kontrollen.

7346910[/snapback]

På hvilken måte var NES-kontrolleren en videreføring av MB-kontrolleren, hvordan var MB-kontrolleren en videreføring av 2600-kontrolleren, og hvordan var 2600-kontrolleren en videreføring av Pong-kontrolleren?

 

Vær vennlig å være så spesifikk som mulig.

Lenke til kommentar
... Som igjen er en videreføring av Milton Bradley-kontrollen, som igjen er en videreføring av 2600-kontrollen, som igjen er en videreføring av Pong-kontrollen.

7346910[/snapback]

På hvilken måte var NES-kontrolleren en videreføring av MB-kontrolleren, hvordan var MB-kontrolleren en videreføring av 2600-kontrolleren, og hvordan var 2600-kontrolleren en videreføring av Pong-kontrolleren?

 

Vær vennlig å være så spesifikk som mulig.

7352253[/snapback]

 

MB-kontrollen kom på slutten av 70-tallet, og introduserte Dpad-en. Så vidt jeg vet ble håndkontroller med joystick brukt første gang i Pong (med forbehold om feil, selvfølgelig), dette ble igjen videreført av Atari 2600. Hadde ikke 2600 vært så vellykket som den var, hadde vi ikke hatt håndkontroller (eller konsoller) i dag.

Lenke til kommentar

Playstation 3 kontrollen er en dritt kontroll.

 

Veit ikke hvem som husker denne, men jeg var stor fan av den når den kom ut: http://www.nesplayer.com/database/accessor...ges/control.jpg

 

Av EN eller annen grunn kunne jeg ikke tenke meg den samme kontrollen til en splitter ny høyteknologisk konsoll i dag. Den grunnen ern den samme som at jeg ikke vil ha Playstation kontrollen på en ny konsoll.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Kilde på at MB-kontrolleren innførte d-pad?

 

Joystick er noe annet enn en vanlig konsollkontroller.

 

Nintendo innførte analog kontroll på hjemmekonsoller (ikke som joystick, som Atari hadde, men som en kombinasjon), samt rumbling.

7352718[/snapback]

 

Både analog kontroll og rumble fungerte langt bedre på PS1 enn på N64. At MB-kontrollen innførte Dpad, står på Wikipedia, som for øyeblikket er nede.

 

GC-kontrollen ser forresten ut som en blåkopi av PS-kontrollen, om man ser bort i fra at den er mer fargerik, og at den ene analog-spaken er der Dpad-en skal være. Det var også Sony som innførte to analoge kontroller.

Lenke til kommentar
Både analog kontroll og rumble fungerte langt bedre på PS1 enn på N64. At MB-kontrollen innførte Dpad, står på Wikipedia, som for øyeblikket er nede.

 

GC-kontrollen ser forresten ut som en blåkopi av PS-kontrollen, om man ser bort i fra at den er mer fargerik, og at den ene analog-spaken er der Dpad-en skal være. Det var også Sony som innførte to analoge kontroller.

7352779[/snapback]

 

Du er den første jeg har hørt påstå at analogstikken på PS-kontrollen i det hele tatt fungerer bra. For det første er den jo ikke plassert lett tilgjengelig for tommelen, for der er jo d-paden som Sony ser ut til å mene passer best til å bruke i nåtidens spill.

 

Og ja GC-kontrolleren er en ren kopi av PS-kontrolleren er en måte å se det på. Eneste forskjellen var at den hadde en stor A-knapp og Y og X-knappene er ikke runde, og den hadde analoge skulderknapper. Pluss at den var formet helt annerledes og hadde ikke 2 skulderknapper på venstre side. Men dette mener du vel er små forskjeller. Og PS-kontrolleren er da veldig lik SNES-kontrolleren. Så det du sier her er at Nintendo kopierte noen som kopierte dem i utgangspunktet.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar
Både analog kontroll og rumble fungerte langt bedre på PS1 enn på N64. At MB-kontrollen innførte Dpad, står på Wikipedia, som for øyeblikket er nede.

 

GC-kontrollen ser forresten ut som en blåkopi av PS-kontrollen, om man ser bort i fra at den er mer fargerik, og at den ene analog-spaken er der Dpad-en skal være. Det var også Sony som innførte to analoge kontroller.

7352779[/snapback]

 

Du er den første jeg har hørt påstå at analogstikken på PS-kontrollen i det hele tatt fungerer bra. For det første er den jo ikke plassert lett tilgjengelig for tommelen, for der er jo d-paden som Sony ser ut til å mene passer best til å bruke i nåtidens spill. Og ja GC-kontrolleren er en ren kopi av PS-kontrolleren er en måte å se det på. Eneste forskjellen var at den hadde en stor A-knapp og Y og X-knappene er ikke runde, og den hadde analoge skulderknapper. Men dette mener du vel er små forskjeller. Og PS-kontrolleren er da veldig lik SNES-kontrolleren. Så det du sier her er at Nintendo kopierte noen som kopierte dem i utgangspunktet. Forøvrig ligner GC-kontrolleren mer på SNES-kontrolleren enn PS-kontrolleren.

7352907[/snapback]

 

Selve utformingen på GC-kontrollen er nesten identisk med utformingen på PS-kontrollen. På selve oppsettet trakk PS-kontrollen det lengste strået – på utformingen trakk allikevel Xbox det lengste strået.

 

PS-kontrollen innførte i 1994 en ny og bedre utforming enn de kontrollene vi hadde sett før. "Håndtakene" ble også kopiert av Microsoft og Nintendo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...