Gå til innhold

Chris Taylor's Supreme commander


Anbefalte innlegg

Chris Taylor's Supremecommander (Gas Powered Games) er like rundt hjørnet (en gang over nyttår).

 

Dette er mannen som laget Total Annhilation(1997), som mange mener er beste strategispill til dags dato.

 

Spillet er for tiden inne i Beta testing, er det foresten noen fra gamer.no forumet som har deltatt i denne testingen?

 

Uansett får spille mange nye stilige funksjoner som støtte for dualscreen, eventuellt splitt med map på ene skjermen, og spillet på den andre.

Sjekk ut dualscreen desktop background på hjemmesiden, dette gir et bra intrykk av dualscreen.

 

Zoomen i spillet er helt enorm, man kan some fra "sattelittbildet" til uniter i full størrelse(så store at hele ikke vises på skjermen)

Spillet får også directx 10 støtte for windows vista.

 

Det har exprimental units og mye godt stoff å glede seg til.

 

Spilllet er et RTS spill med fokus på nettopp strategi, mens andre RTS har en tendens til å svinne bort på dette området.

Commanderen skal ta seg av resursser, mens du skal konsentrere deg om krigføring og strategi.

 

 

 

5 ord: Gleder meg som en unge

 

Edit: Spillet er nå ute i open public beta på www.fileplanet.com, eneste som kreves er at du lager en konto, trenger ikke abonoment.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spillet har jeg fulgt en stund nå, har vært fristet til å laste ned betaen, på en ikke helt lovlig måte :blush:

Det ser ut som de virkelig er inne på noe her, størrelsen på kartene og kampene er jo ca 10 ganger det vi har sett før.

Hvis alt dette blir lett å håndtere er jeg ganske sikker på at "årets RTS 2007" kommer tidlig neste år

Endret av Toreal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

og krever noe helt vanvittig, går ikke lang tid før det begynner og lagge skikkelig hos meg med 1,86c2d, 2 gb ram og 7800gt. håper det blir litt mer optimalisert for dobbel kjerne cpuer.

Lenke til kommentar

Viste ikke at de krevde så mye av maskinen, jeg sitter på noenlunder samme som deg, bortsett fra at jeg har en AMD X2 4400+, som jeg kan presse opp i 2,5GHz.

 

Wee, en god grunn til og oppgradere da. Er det først og fremst skjermkortet som sliter, eller merker du noe på CPU også nukers?

 

 

Exprimental units er "mega" units som krever noe vanvittig med ressurser og bygge, og de tar lang tid å bygge.

På en annen side lager de naturlig nok vei i vellinga :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

har ikke merket noe særlig på cpu men jeg merker etter at det har gått 15-20 min og ai begynner og produsere ting så har det en tendens til å begynne og lagge, også etter at jeg har bygd en hel del. vet ikke om dette skylder skjermkort, lite minne eller hva.

Lenke til kommentar
og krever noe helt vanvittig, går ikke lang tid før det begynner og lagge skikkelig hos meg med 1,86c2d, 2 gb ram og 7800gt.  håper det blir litt mer optimalisert for dobbel kjerne cpuer.

7344818[/snapback]

 

Hmm, går helt fint her... På langt dårligere specs. Kanskje en konflikt med hardware, eller dårlig optimalisert for et eller annet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått sett meg noe bedre inn i ting.

 

Har fått opnet noen ruter porter slik at jeg kan hoste random game selv, dette er jo en fordel da man kan spille mer en bare 1vs1.

 

Spillet(forsatt i beta), virker veldig bra, fryktelig lengesiden jeg har hatt det så morrsomt med et strategispill.

 

Følesen av å brenne av en nuke, eller sende 2-3 eksperimental units mot fienden kan ikke beskrives :love:

 

Spillen virker veldig ballansert, kansje litt liten forskjell mellom de rivaliserende gruppene med tanke på units osv.

 

Enste som er litt knotete er å få startet selve spillet online, noen ganger får man ikke connection opp og gå, men stort sett virker det greit. Dette kommer av firewaller som ikke er rutet rett hos folk, mens andre ganger er det folk som prøver og hoste uten å ha opnet de rette portene i ruteren.

 

Annbefaler alle som liker strategi å prøve dette, sende inn info til Gasspowerdgames, slik at vi får et enda bedre spill ved realese. :thumbup:

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det inges som sliter med ytelsen?

 

Er den bedere online? da mtp at det kansje er AI som tar mest av ytelsen.

7502507[/snapback]

 

 

Hmm, maskinvaren din skulle være tilstrekkelig.

 

Tingen med spillets nettverk er som en kjede som er koblet sammen. Ingenting er raskere en det svakeste ledd. Dvs at spiller du mot en som har en medium maskin, vil du også få medium ytelse, selv om du sitter på en kjapp maskin.

 

Ser du har en overklokket cpu, så denne burde være ganske rask, men dual core er annbefalt.

 

Normalt sett sliter jeg ikke med ytelsen, pingen er ikke så viktig i dette spillet, men maskinvaren er veldig viktig.

 

Prøv og sett fidely til low, og se om det hjelper. Så kan du heller bruke det når spillet er ferdigutviklet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...