Gå til innhold

Feil på brukt RAM, livstidsgaranti - hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte brukt minne hvor det viste seg at det var feil på den ene brikken. Minne har livstidsgaranti, og selv butikkgaranti er ikke gått ut ennå (kjøpt i maj-juni i år). Kan jeg, som andre eieren, returnere RAM til den butikken hvor den ble kjøpt, slik at butikken sender RAM til meg, og ikke til han som egentlig kjøpte den? Har jeg noen rettigheter i det hele tatt?

Jeg har førstekjøpers bestillingsnummer og dato når kjøpet ble utført.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte brukt minne hvor det viste seg at det var feil på den ene brikken. Minne har livstidsgaranti, og selv butikkgaranti er ikke gått ut ennå (kjøpt i maj-juni i år). Kan jeg, som andre eieren, returnere RAM til den butikken hvor den ble kjøpt, slik at butikken sender RAM til meg, og ikke til han som egentlig kjøpte den? Har jeg noen rettigheter i det hele tatt?

Jeg har førstekjøpers bestillingsnummer og dato når kjøpet ble utført.

7321403[/snapback]

 

forutsatt at han du kjøpte av er forbruker så har du samme rettigheter som han hadde ovenfor butikken. Dette kalles springende regress, og følger av kjøpsloven.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Da tar jeg kontakt med nettbutikken og håper på det beste. Jeg driver ikke med overklokking, og har ikke svidd minnet, så jeg håper at alt skal foregå smertefri.

 

Problemet med den er at den egentlig virker en stund, og da fryser hele PCen seg. Andre brikken fungerer som bare det. Har testet begge med GoldMemory, og det er masse feil på den ene... skjønner ikke hvordan kunne dette skje. Jeg spurte han jeg kjøpte den fra om han hadde problemer, men han sier at alt var greit da han brukte dem.

 

Hvis noen lurer på er RAMen

OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC PC-4000 1024MB x 2 (3-4-3-8)

og butikken er Netshop.

(Håper at de leser det) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...