Gå til innhold

Mozy, 2 GB + 256 MB gratis online backup!


phex

Anbefalte innlegg

Mozy er en gratis online backupløsning. Jeg har brukt den i noen dager nå og er storfornøyd hittil. Anbefales på det sterkeste! (Link nederst på siden)

 

    * 2GB of free, secure storage

    * Open/locked file support

    * Block-level differential backup

    * 128-bit SSL support (to secure your data during transport)

    * 448-bit Blowfish encryption (to secure your data on our server)

    * Continuous or scheduled backup options

 

Skjermbilder:

 

post-85756-1163983618_thumb.jpg

post-85756-1163983625_thumb.jpg

 

 

For å få en gratis konto med 256 MB ekstra lagringsplass, klikk her! Alle som bruker den linken vil få ekstra lagringplass fordi dere registrer dere gjennom meg. :) Jeg vil også få 256 MB ekstra i gjengjeld som takk for hjelpen (ikke penger eller noe lignende!).

 

Er det noen som har noen spørsmål angående Mozy er det bare å spørre, jeg skal prøve å svare etter beste evne.

Endret av phex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke dumt. Men 2gb gratis server hadde nok vært å foretrekke, slik at vi kunne hentet ned data anywhere, anytime.

7320090[/snapback]

Man kan også hente data fra hvilken som helst datamaskin. Bare å bruke "Restore files" funksjonen i kontrollpanelet på hjemmesiden deres. Funker kanskje ikke like raskt som server, men det er i hvert fall mulig å få tak i filer man har tatt backup av når man er på en annen datamaskin.

Endret av phex
Lenke til kommentar
Er det ikke like greit å hysje om denne tjenesten? :p

7323418[/snapback]

Hehe, kanskje. Du tror kanskje ikke de vil kunne tilby gratis versjonen lenger hvis mange benytter den? Det finnes jo versjoner som koster penger, Mozy Plus, 30 GB for 4,95 dollar/mnd.

 

Men er det ikke flere som er interessert i gratis online backup? Er bare to som har registrert seg gjennom linken i første posten. Husk at man får 2,3 GB istedenfor 2 GB hvis du bruker linken i første post ;)

Endret av phex
Lenke til kommentar
Er det ikke like greit å hysje om denne tjenesten? :p

7323418[/snapback]

Du tror kanskje ikke de vil kunne tilby gratis versjonen lenger hvis mange benytter den? Det finnes jo versjoner som koster penger, Mozy Plus, 30 GB for 4,95 dollar/mnd.

7328315[/snapback]

Jeg klarer meg med raid 1 WD harddisker og Eurofoto. Vurderer denne tjenesten til skolearbeid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det ikke like greit å hysje om denne tjenesten? :p

7323418[/snapback]

Hehe, kanskje. Du tror kanskje ikke de vil kunne tilby gratis versjonen lenger hvis mange benytter den? Det finnes jo versjoner som koster penger, Mozy Plus, 30 GB for 4,95 dollar/mnd.

 

Men er det ikke flere som er interessert i gratis online backup? Er bare to som har registrert seg gjennom linken i første posten. Husk at man får 2,3 GB istedenfor 2 GB hvis du bruker linken i første post ;)

7328315[/snapback]

 

 

nå har jeg åpnet konto. funket jo veldig bra. dette ligner da ikke på butikk?

 

mens vi er inne på emnet, kan du/dere anbefale noe software for vanlig backup for ekstern hd? må vel være en eller annen standard som alle bruker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvis du har basis-linjen fra telenor, har du en opp-hastighet på 350kb/s. Dette tilsvarer ca 43kB/s (jeg rundet av nedover). 1GB er vel ca 1 048 576 kB, litt ettersom hvordan man regner. (jeg ganget med 1024 i alle ledd - er dette rett?).

 

Hvis du skal laste opp 1mill kB med en linje på omtrent 50kB, tar dette tid. Nærmere bestemt 20 000 sekunder, altså over fem og en halv time.

 

I tillegg er ofte faktisk opphastighet noe lavere enn maks hastighet... Og som du ser gadd jeg ikke bruke mellomregningene mine for å finne tiden - så du bruker sikkert rundt 6 timer på å laste opp en GB.

 

Lenge siden jeg har matte, så skal ikke se bort ifra at det er noen feil her...

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
har avinstallert (sto at det skulle ta 32 timer og sånn  ;) )

men prinsippet er bra! har ikke sletta kontoen min og skal ikke se bort ifra at jeg installerer dette igjen.

7500988[/snapback]

Jeg har lagret totalt 1 GB med filer der og kan ikke huske det tok så veldig lang tid. Jeg lastet opp alle filene samme dagen og siden da har den bare lastet opp filer som blir forandre noe som går ganske fort. Så om det kanskje tar litt lang tid første gangen, så betyr det nødvendigvis ikke at det alltid tar langt tid fordi den laster kun opp nye og forandrede filer.

 

EDIT: Og jeg har ikke akuratt den raske linja i byen heller, 1500/300 kbps ;)

Endret av phex
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei Ozelot.

 

Jeg har ikke prøvd å laste ned veldig store filer enda. Jeg gjorde en gang en test og lastet ned rundt 70 MB. Hastigheten var bra, men den kunne vært bedre. Husker ikke helt hva den lå på dessverre da det var en stund siden jeg prøvde. Ang. maks filstørrelse så har jeg ikke lest noe sted om noen begrensninger (utenom om total lagringsplass selvfølgelig).

 

PS: Du kan også velge å motta backup av filene på CD-rom (eller DVD?) hvis du vil. Dette mot en avgift naturligvis.

Endret av phex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...