Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Linksys WRT54G router


Anbefalte innlegg

Har en del problemer med min WRT54G versj. 2.0 router.

Har en maskin koblet med kabel mot routeren og en laptop trådløst.

 

Når jeg laster ned med torrent på den trådløse samtidig som jeg surfer skjer det veldig

ofte at routeren på en måte "låser" seg. Ofte fortsetter torrent-nedlastingen å fungere

mens det ikke går å surfe, hverken med den trådløse eller den med kabel. Men det kan også skje ofte at alt låser seg.

 

Har forsøkt med siste orginale firmware fra Linksys, og også med DD-WRT firmware

uten at det blir noe bedre.

 

Kan det være noe i innstillingene på routeren som må endres eller hva er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morn

Prøv dette, siden det er torrents inne i bildet her.. :

 

Administration > Management> (og ned på siden) IP Filter Settings (adjust these for P2P)

 

Maximum Ports : 4096

TCP Timeout (in seconds) : 300 (evt 600)

UDP Timeout (in seconds) : 300 (evt 600)

 

Det vil fortsatt gå "litt" tregt å surfe, da torrent tar veldig mye av kapasiteten på linja de.

Men du skal ikke få at routeren "låser" seg

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Den oppfører seg fremdeles ikke normalt.

Den bryter forbindelsen med laptopen rett som det er, men jeg kan koble meg til manuelt igjen med det samme.

Og det er ikke laptopen som er feilen da jeg har prøvd med to laptoper på en gang, og begge mister forbindelsen samtidig.

Kjører med DD-WRT som firmware nå.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd alle versjoner firmware, og den oppfører seg likt uansett versjon.

 

Laster jeg ned torrents samtidig som jeg surfer kutter routeren forbindelsen med nettleseren, mens torrentnedlastingen går som normalt. Dette gjør den selv om torrentnedlastingen bruker bare en brøkdel av båndbredden. Det virker som om det er antallet filer som lastes ned samtidig som er avgjørende. Ved flere enn 1 til 2 filer kuttes forbindelsen til nettleseren.

 

Har gitt opp denne routeren.

 

Noen som kan anbefale en router som er stabil og tåler å bli brukt?

Lenke til kommentar

Routeren tåler å bli brukt. Men har lest litt rundt og funnet ut at bla. Intel BG2200 (Noe lignende) har noen driverproblemer som fører til at routere får blackout. Prøv å oppdater driverene til siste versjon og se om det hjelper. Det hjalp hvertfall fadern med problemene han hadde med sin router.

Lenke til kommentar

Hva med å prøve et program som NetLimiter for å begrense uplink-hastigheten på BT-klienten? Noen BT-klienter (bl.a uTorrent og Azureus) har dette innebygget.

 

edit: Sett max. upload speed til ca. 80% (+/-) av linjekapasiteten din)

 

Uten begrensning, vil ACK-pakker ta opp all kapasiteten i uplink-kanalen din, og det virker som om all annen netttrafikk stopper opp.

 

Dette er altså ikke et ruter-problem, ei heller et WLAN-problem.

(Dvs., det kam det jo være, men det rammer også folk som ikke har noen av delene.)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Hadde samme problem på en versjon 3.1 av routern, det skal jo egentlig være en digg versjon. Feilen kom kun da jeg prøvde meg på en orginal firmware engang i tia :)

 

Bruker hyperWrt nå og routern har vært dønn stabil i 65dager. Med litt tweak i linux kjernen så blir den enda mer stabil :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har nå i det siste kjørt med MTU satt til manuell 1492. Det synes ikke å hjelpe. Routeren kobler ut nå og da når jeg kjører torrentnedlastning.

 

Det merkelige er at det bare er Web som ikke virker da, mens torrents går som før.

Noen som kan forklare hva det egentlig er som skjer når den oppfører seg slik?

 

Oppkoblingen trådløst til routeren fungerer hele tiden, men jeg kommer altså ikke videre ut på nettet, unntatt torrents som fungerer hele tiden.

 

Har også som sagt prøvd flere forkjellige firmware, både orginal og andre.

:hmm:

Lenke til kommentar

Prøv disse:

 

Maximum Ports : 4096

TCP Timeout (in seconds) : 120

UDP Timeout (in seconds) : 120

 

Edit: Står modemet fra Telenor i bridge?

Prøvd å koble vekk routeren, og kun testa med modemet?

Har du dette problemet når du er tilkobla routeren med kabel?

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Prøv disse:

 

Maximum Ports : 4096

TCP Timeout (in seconds) : 120

UDP Timeout (in seconds) : 120

 

Edit: Står modemet fra Telenor i bridge?

Prøvd å koble vekk routeren, og kun testa med modemet?

Har du dette problemet når du er tilkobla routeren med kabel?

7500559[/snapback]

 

Har kjørt med 4096 og timeout på 300, men skal prøve 120 på timeout.

 

Edit: Kunne ikke finne noe om disse innstillingene i oppsettet, så det må ha vært med en annen firmware jeg brukte de. Nå kjører jeg med Firmware Version: v3.01.3 - HyperWRT 2.0

 

Bruker ikke Telenor, men Ventelo Bluecom. Vet ikke hva du mener med bridge.

 

Både trådløsmaskina og maskina som er koblet til routeren med kabel kobler ut forbindelsen med nett når det skjer, mens torrentnedlastingen på trådløsmaskina fortsatt fungerer.

Endret av pjuik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...