oyvhov Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Noen som har et tips til et billig Billlig MACRO ojektiv til 350d?? og hvor jeg finner det
k-ryeng Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Noen som har et tips til et billig Billlig MACRO ojektiv til 350d?? og hvor jeg finner det Som nevnt, avhenger det jo av grensene dine for billig, men Canon 60mm f/2.8 eller Sigma 105 mm f/2.8eller Tamron 90mm f/2.8 som alle ligger i prisområdet under 4000 kr er gode alternativer. Kommer litt an på hva du skal fotografere, hvor nært du vil/kan gå uten å forstyrre...
izek_mendez Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Hei, Hadde også vært fint å vite hva du skal ta bilde av. Er veldig mange muligheter innen makrofotografering, noe som gjør at et objektiv ikke vil være optimalt for alt. Skal du fotografere matkunst og andre gjenstander vil for eksempel en 50mm være det ideelle valget. Om du vil begi deg ut i innsektenes verden vil noe lengre brennevidder være mer aktuelt. Jeg vil annbefale mellom 100mm og 180mm. Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM: Foto: www.pbase.com Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM: Foto: www.pbase.com Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro: Foto: Mads Gulbrandsen (meg) Mads
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå