Gå til innhold

Da var jeg ferdig å spille. Min oppsumering av WoW

Anbefalte innlegg

Skrevet
JO, men prøv å forstå. Du har nå trykka på Nytt emne knappen, innen for World Of warcraft forumdelen her på gamer.no. Jeg er inegn moderator, men mener at denne delen er til for å diskutere WoW, og bare WoW. Du starter en slags provokasjonskrig, og sammenligner WoW med SWG osv osv. Dette kan du kanskje gjøre et annet sted, og snakker du om avhengighet finnes det egen tråder for dette. Det enetse du gjør her er å angripe spillet som folk er liker, og rakker ned på oss som spiller, og generaliserer mer enn nødvendig.

Det er nemmelig ikke alle som er WoW slaver. Faktisk, er det kanskje snakk om et par % som er i nærheten av så avhengig som du snakker om.

Og ikke tro du er det første som starter "WoW vs <insert (crappy) MMO>" og "WoW-avhengige" tråder.

7313625[/snapback]

Her har tydeligvis ikke du lest godt nok. Jeg har ikke til hensikt å provosere noen som helst her. Jeg poengterer jo at JEG SELV har lagt ned utallige timer i Wow.

Basert på alle disse timer, ville jeg selv bare gi min vurdering av WOW, slik jeg ser det. Drar fram SWG som en referanse i samme sjanger.

Les gjerne inleggene, før du svarer på dem. I dette tilfellet virker det bare som du prøver å vri på det jeg har skrevet, om til noe annet.

Tror ikke du gjorde det bevisst, derfor ber jeg lese i fremtiden, istenden for å skumlese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste alt du skrev.

Jeg er uenig med deg, og vi kommer nok ikke til å bli enige. :) Derfor stopper jeg her, så får dere diskutere SWG og patetiske sider ved WoW videre, siden mods tydeligvis synes dete er lov.

Skrevet

For å si det på en litt kvass måte (selv om hensikten min ikke er å såre noen): Det er somregel bare de uten et skikkelig raidguild som mener spillet taper seg på lvl 60. Personlig synes jeg det er omvendt, og at 1-60 bare er noe man må forbi for å komme til det skikkelige spillet.

Skrevet
For å si det på en litt kvass måte (selv om hensikten min ikke er å såre noen): Det er somregel bare de uten et skikkelig raidguild som mener spillet taper seg på lvl 60. Personlig synes jeg det er omvendt, og at 1-60 bare er noe man må forbi for å komme til det skikkelige spillet.

7313745[/snapback]

Kan godt snu det andre veien, er bare de uten kjæreste som mener spillet ikke taper seg etter level 60. Det blir like galt..

Uansett, guilden jeg var med i gjorde best fremgang i Naxxramas av dem på serveren. Kanskje er den gjengen den eneste som har pløyet gjennom hele AQ40 lenge nok til å være godt nok rustet til Naxxramas. Uansett, raiding er veldig gøy iblant, men stort sett lurer du på hvorfor i alle dager du gidder å holde på med det og ikke minst hvorfor du gidder å bruke så mange timer på det. Slik var det iallefall med meg, i starten var det gøy hele tiden men etter hvert gikk det ganske så mange "kjedelige" raids imellom de gøye raidene.

Skrevet
Mange spiller WOW fordi de gikk direkte fra CS tilo WOW og har aldri sett ett annet RPG før. Hadde vi introdusert dem til SWG, GW, AO, AC, AoC eller noe annet spill tror jeg flesteparten hadde gitt opp wow på flekken.

7312460[/snapback]

I mitt tilfelle var det motsatt, jeg sluttet med både AO og GW etter at jeg kjøpte WoW.

Til trådstarter, de to første setningene dine viser hvor lite du faktisk har satt deg inn i spillet.

"Ble nettopp lvl60. Nå springer jeg bare rundt i måfå. Ikke så mye mer å finne på. Klart en kunne jo ha gjort med instancer og raid, men jeg har jo tross alt et liv."

Femmanns-dungeons tar bare noen få timer, du har sikkert spilt lenger enn det i ett strekk flere ganger under selve levelingprosessen. Og ja, det er mye fokus på utstyr, men man trenger ikke spille så mye hver dag for å få godt utstyr, med mindre man bare vil ha det absolutt beste. Man kan for eksempel grinde litt reputation nå og da, eller bare kjøpe det du vil ha på AH.

Skrevet

Hvis man blir lei etter å ha nådd 60, så har man vel uansett fått mye underholdning for pengene. Selv om dere ikke får noe ut av det lenger, så er det jo unektelig mange som gjør det.

Skjønner at dette sikkert er frustrerende når man har brukt tid på å levle opp til 60, men det er vel egentlig bare å håpe at tbc faller mer i smak eller spille noe annet istedenfor.

Om endgame WoW ikke appellerer til dere, så betyr jo ikke det nødvendigvis at det er et dårlig spill mener jeg.

Skrevet

Helt enig med deg her Langtongting. :)

WoW koker ned til grinding, og det konstant.

Jeg har slutta og spille, og 90% av meg er ganske reservert fra å begynne å spille igjen når TBC kommer, nettopp pga. det ensformige gameplayet.

Blizzard har tjent seg rike på å tvinge folk til å spille WoW i hundreogfemti år for å få "best utstyr". Snart kommer tiden hvor det går nedoverbakke for dem, tenker jeg...

Skrevet
Kan godt snu det andre veien, er bare de uten kjæreste som mener spillet ikke taper seg etter level 60. Det blir like galt..

Den er jeg uenig i, siden et aktivt raidguild er en stor del av spillet... Meget stor del. En kjæreste har ingenting med spillet å gjøre. (bortsett fra å mase om at du må slutte å spille da :p )

Skrevet (endret)
Jeg sutrer desverre ikke. Som nevnt har jeg netopp kommet til lvl60, så om jeg nå vil kan jeg jo hive meg med på alle slags raid, med andre ord "oppleve spillet" som du kaller det. Det er jo nettopp det jeg poengterer. Man MÅ bli med på disse raidene for å få noe mer ut av Wow etter lvl 60.

Forstå meg rett, jeg hadde da aldri holdt på med Wow helt til lvl60 om det ikke var noe jeg ikke likte. Det jeg sier er at, fra lvl60 så må man nesten investere alt av fritid for å få noe mer ut av spillet. Samtidig ser jeg at man raider de samme instancene om og om igjen.

noen sa:

"Galskap er når man prøver å gjøre det samme om og om igjen, men forventer forskjellig resultat."

Du kan si have pokker du vil!

Du har ikke peiling på hva du snakker om.

Du skryter av andre mmos, men har ikke snøring på wow.

Inntil du kan vise til erfaring fra end game, så klarer ikke jeg å respektere noe av det du sier. Igjen, dette er en whiiiiine tråd, og kunne heller vært sendt til en idiotisk VG reporter som nok en gang kunne fått alle facts helt galt.

Få deg erfaring i end game, så kanskje folk gidder å høre på sutringen

:)

Editert av moderator. Ro ned quote-festen.

Endret av darkness|
Skrevet

7313745[/snapback]

Helt enig.

Skrevet (endret)

Inntil du kan vise til erfaring fra end game, så klarer ikke jeg å respektere noe av det du sier. Igjen, dette er en whiiiiine tråd, og kunne heller vært sendt til en idiotisk VG reporter som nok en gang kunne fått alle facts helt galt.

Treffer jeg en nerve her eller? Gir meg F på at du er en av de som ikke har noe annet å vise til i livet, enn ranken din og dine epic items. Sier jo litt, når du kun respekterer noen som har noe å "vise til" i Wow. Du er vel lik den karen i south-park episoden med Wow.

Eneste kjæresten du har, heter vel "fru Høyre". Synes oppriktig synd på deg.

Beklager om dette blir personelig, men om du ikke kan holde deg objektiv i forhold til inlegget, så er det vel lett for meg også å spore av.

Endret av darkness|
Skrevet

sigh

Enda en menings ytrer

Er lei slike poster jeg, sutrete menings ytrere som må plage oss avhengige med slik møl.

;)

7311562[/snapback]

Vel jeg kan ikke si at jeg sutrer. Jeg har da tross alt hatt det moro til tider på mine timer opp til lvl60. Men fra alle disse timene har jeg jo og et grunnlag til å gi en vurdering av Wow, selv om vurderingen blir subjektiv.

7311766[/snapback]

Pussig at du skriver "opp til lvl 60"

Imo begynner spillet ved lvl 60 (wenche myhre sa jo at livet begynner ved 66)

Det meste jeg foretok meg opp til lvl 60 var en lærings prosess.

Etter at jeg har vært igjen om MC\BWL\AQ og nå begynt på naxx, så skjønner jeg hvor utrolig bra dette spillet er.

Selv er jeg ikke så hekta som mange andre, jeg raider når jeg har lysst, har faste raids 3 dager i uka, og har det utrolig gøy med de jeg spiller med.

Jeg mener du sutrer, og det mener jeg fordi du ikke har opplevd spillet ennå, du har bare lært å krype i wow, lær å gå, så kan du mene noe

7312570[/snapback]

Jeg sutrer desverre ikke. Som nevnt har jeg netopp kommet til lvl60, så om jeg nå vil kan jeg jo hive meg med på alle slags raid, med andre ord "oppleve spillet" som du kaller det. Det er jo nettopp det jeg poengterer. Man MÅ bli med på disse raidene for å få noe mer ut av Wow etter lvl 60.

Forstå meg rett, jeg hadde da aldri holdt på med Wow helt til lvl60 om det ikke var noe jeg ikke likte. Det jeg sier er at, fra lvl60 så må man nesten investere alt av fritid for å få noe mer ut av spillet. Samtidig ser jeg at man raider de samme instancene om og om igjen.

noen sa:

"Galskap er når man prøver å gjøre det samme om og om igjen, men forventer forskjellig resultat."

7312921[/snapback]

7314489[/snapback]

Treffer jeg en nerve her eller? Gir meg F på at du er en av de som ikke har noe annet å vise til i livet, enn ranken din og dine epic items. Sier jo litt, når du kun respekterer noen som har noe å "vise til" i Wow. Du er vel lik den karen i south-park episoden med Wow.

Beklager om dette blir personelig, men om du ikke kan holde deg objektiv i forhold til inlegget, så er det vel lett for meg også å spore av.

7314625[/snapback]

Det er vel ikke helt objektivt av deg å si det der heller :roll:

Folk har forskjellig måte å spille på, eller å bruke fritiden sin på... deal with it! :)

Hvis noen mener de har tid til å raide er det bare kos!

For å bidra litt i samtalen: Jeg spiller wow. Jeg raider. Jeg raider litt for kos, men mest for å få nye items, siden jeg syns det er gøy å utvikle karakteren min. Hvis jeg ikke hadde fått noen drops, hadde jeg heller ikke raida.! :)

Der har du min mening! ;)

Skrevet (endret)
Det er vel ikke helt objektivt av deg å si det der heller  :roll:

Folk har forskjellig måte å spille på, eller å bruke fritiden sin på... deal with it! :)

Hvis noen mener de har tid til å raide er det bare kos!

For å bidra litt i samtalen: Jeg spiller wow. Jeg raider. Jeg raider litt for kos, men mest for å få nye items, siden jeg syns det er gøy å utvikle karakteren min. Hvis jeg ikke hadde fått noen drops, hadde jeg heller ikke raida.! :)

Der har du min mening! ;)

7314646[/snapback]

Takker for et bra svar.

Som jeg skriver ganske tidlig, er det positivt at folk har forskjellige meninger. Jeg har min og du har din.

:thumbup:

Endret av darkness|
Skrevet

7314625[/snapback]

Det han sier er jo sant, du burde ikke dømme et spill når du tydeligvis bare har opplevd noe slikt som 2% av det det har å by på.

Skrevet
Blizzard har tjent seg rike på å tvinge folk til å spille WoW i hundreogfemti år for å få "best utstyr". Snart kommer tiden hvor det går nedoverbakke for dem, tenker jeg...

7314076[/snapback]

Som jeg nevnte i en annen tråd, det er hensikten med alle MMORPG.

Skrevet
Ble nettopp lvl60. Nå springer jeg bare rundt i måfå. Ikke så mye mer å finne på.

Klart en kunne jo ha gjort med instancer og raid, men jeg har jo tross alt et liv.

Jeg er en som spiller spillet i veldig moderate mengder, nettopp pga både jobb, skole og andre sosiale ting. Men det er tull at man løper rundt på måfå på 60. Det er masse lvl 55-60 quests igjen, masse lore å explore, masse instancer du kan spille med venner.... Mye moro igjen rett og slett. Du sier du ikke gidder instancer fordi du har et liv? Den argumentasjonen går jeg rett og slett ikke med på...

Hoveddelene av spillerene i wow blir så fokusert på dette at det virkelig sosiale i en MMORG forsvinner. Folk er hele tiden ute etter å nå et nytt mål, at det er andre i nærheten er kun er fordel til å nå sitt eget mål raskere, ikke for å ha det gøy isammen.

Dette er opp til hver enkelt person. Om andre er så opptatt av målene at de ikke har det gøy når de spiller, er deres problem. Jeg har folk jeg spiller sammen med som også er opptatt av å ha det gøy, og det sosiale med å ta en instance er absolutt morsomt.

I Wow er det iallefall mange patetiske mennesker desverre. Som regel er det de med det beste gearet. Disse kan man være sikker på har sitter der foran PC`en sin å raidet i timesvis.

Et spill er et tidsfordriv, men wow, er for mange en "jobb" som kun betaler gold.

Men hva så? Kan ikke de få lov til å grinde og stresse så mye de vil? Hvordan påvirker det spillingen din? Kjenner du ingen ålreite personer som spiller WoW som du spiller sammen med?

Skrevet (endret)

Jeg er litt lei spillere som sier at det beste i spillet ikke kan fåes av casual gamers. SELVFØLGELIG kan de ikke det! Hva slags spill lar deg finne alle hemmeligheter hvis du ikke bruker tid og energi på spillet? Jeg tviler på at en casual gamer vil få et 100% spill i et hvilket som helst rollespill, fordi de aller supreste hemmelighetene er forbeholdt de som bruker mye tid på et gitt spill. Hvis alle kunne fått alt ville det jo ikke være noe gøy lenger.

Er jo sånn i det virkelige liv; ekstremt få av oss på forumet, kanskje ingen vil bli milliardærer i virkeligheten; MEN DET SKJER MED NOEN FÅ MENNESKER FOR DET. Jeg er så lei all dritten som "casual" gamers syter seg til. Hvis du ikke spiller fotball hver dag, trener flere timer om dagen, kan du vel heller ikke forvente å bli en ny beckham?? På samme måten kan du ikke forvente å få Atiesh (et av de beste våpnene i WoW p.t.) hvis du spiller wow et par timer i uka?

Folk forventer virkelig å få alt i både pose og sekk. Få litt virkelighetssans folkens, hvis alle skulle få de samme bonusene uansett hvor mye man la inn i et spill, ville det jo ikke være et spill...

Endret av elf_man
Skrevet

wow er ikke noe moro før man begynner endgame, selv er jeg ikke noen fan av små instancer og pvp, så eneste grunnen til at jeg spiller wow er å ha det moro i de større instancene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...