Gå til innhold

Sliter med FPS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grafikk kortet er ikke kjempesprekt, men skal absolutt gjøre jobben.

hva slags oppløsning kjører du? Det kortet burde klare 1600x1200 uten FSAA ganske greit. Lavere oppløsninger helt problemfritt.

Skrevet

Nytt skjermkort ville gi deg mer fps, ettersom det er den STORE flaskehalsen i systemet ditt. 7300LE er rett og slett et kort som ikke egner seg til spill i det hele tatt.

I Ytelsestabellen ligger kortet ditt på 252 plass, bak f.eks geforce 4 kort, som kom ut i 2002 (!)

Så nytt skjermkort vil løse problemet ditt, ettersom resten av maskinen slettes ikke er dårlig.

Skrevet

Min feil. Søkte en gang til, men 7300se (256mb versjonen dog) har ikke fått noen rating. Søkte litt rundt på det, og LE er markedsført som kraftigere enn SE versjonen, så tror nok den plasseringen ville stemme ganske bra for ditt kort også.

Skrevet

Det spørs hva din definisjon av "ikke altfor dyrt" er.

Men til en helt grei pris ville jeg kanskje satset på et 7600GT kort, gjerne en vifteløs versjon om du foretrekker litt stillhet, som ligger på ca 1400 kroner.

Skrevet

Vel, WoW er et spill som absolutt skal kunne gjøre glatt som faen med din maskin, problemet til folk ligger i ram'en, som du har nok av i massesvis til WoW.

Nå er jeg ikke noe ekspert eller noe, men kanskje det er noe problemer med dual core? Mener å huske det var problemer for mange som hadde dual core i en del andre spill...? Har ikke spesielt peil, bare gjetninger fra meg :)

Skrevet (endret)

Dual-core problemer med spill er i praksis ikke-eksisterende. Har kjørt dualcore, både Intel og AMD, med ørten spill, helt siden A64X2 ble lansert. Grafikkortet er nok ganske riktig flaskehalsen, MEN som jeg sa tidligere, så skal et 7300 vær kjapt nok til å kjøre WoW i brukbare oppløsninger uansett, dvs det meste under 1600x1200, kanskje til og med 1600x1200 hvis du ikke skrur alt på maks.

NB: 1024mb er nok til WoW, MEN du bør lukke det aller meste annet, for WoW nærmer seg ganske fort 800+mb, og da sliter du hvis ikke du har lukket programmer i bakgrunnen.

Endret av mad_arab
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor det gis råd om å lukke program og slikt som bruker ram, når han har 2GB, som er mer enn nok til WoW + evt andre ting han ville kjøre i bakgrunnen. jeg har aldri brukt over 1,3GB ram mens jeg spiller WoW, og har alt på maks + forced antialiasing. Ram'en er ikke problemet her.

Og å gi råd som dette er vel litt unødvendig:

Vel, WoW er et spill som absolutt skal kunne gjøre glatt som faen med din maskin, problemet til folk ligger i ram'en, som du har nok av i massesvis til WoW.

Nei, den skal ikke kjøre "glatt som faen" med den maskinvaren, skjermkortet er langt i fra bra nok til det.

Skrevet

Jeg leste feil, trodde han hadde 1024Mb ram.

7300 har jeg selv sett i aksjon, og jeg står ved det jeg sier om instillingene, det skal gi helt greie resultater i WoW. Men skal han ha bedre ytelse, så er det åpenbart grafiokk kort han må oppgradere.

Skrevet (endret)

Spørs vel litt hva versjon av 7300 du snakker om da. Er det et 7300GT kan jeg kanskje være enig, men SE versjonen er et veldig svakt kort.

Endret av Wazu
Skrevet

Slik var det til meg også før, har et x1600 pro skjermkort, hadde endel windows styling og mange program som gikk, formaterte, la inn wow og addonsene, 70-75 fps utenom der det er veldig mange folk da har jeg ca 40 -50 noen ganger mindre og :)

Skrevet

Siden alle hakker ivei på grafikk-maskinvaren din, har jeg lyst til å komme med et annet spørsmål:

Hvor mange addons kjører du, og hvor stor andel av dem er Ace'd? Var addon-junkie selv, og kjørte uhorvelig masse addons, men slet etter hvert med fps, og spesielt ytelse i raids. Har kutta ned en del, og bytta ut med Ace'd addons der det er mulig, og minnebruk (og dermed også fps) har bedret seg betydelig.

Skrevet (endret)

Men forskjellen her (hvis maskinvaren i profilen din stemmer) er du kun har 512 mb Ram. Trådstarter har 2GB, noe som er nok til å kjøre både addons og andre programmer ved siden av WoW for den saks skyld, uten at det har noe å si på ytelsen.

Endret av Wazu
Skrevet

SE versjoner av alle skjermkort er noe søl. skal man spille så må SE versjoner ALDRI kjøpes. Dem lager nok SE for å putte i billige pc'er som selges på elkjøp og lignende.

Å ha et så inn i hampen dårlig skjermkort i din ellers svært bra specca pc er en synd og skam. Kjøp nytt omgående :thumbup:

Skrevet
Men forskjellen her (hvis maskinvaren i profilen din stemmer) er du kun har 512 mb Ram. Trådstarter har 2GB, noe som er nok til å kjøre både addons og andre programmer ved siden av WoW for den saks skyld, uten at det har noe å si på ytelsen.

7316433[/snapback]

Awr, må få fiksa på den. :| Men ja, er nok litt snaut med 1GB ram sånn jeg har nå også, men poenget var jaffal at samme hvor mye ram man har, så vil det alltid hjelpe å kutte ned på tunge addons. (Database-addons er vel verstingene, så vidt jeg veit)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...