Gå til innhold

Ny vifte på MIST 600W?


Anbefalte innlegg

Hei jeg var hos microplex idag, strømforsyningen min ble testa på maks load 600 w.

De fant ingen feil i den og den bråkte heller ikke, lurer på om det var rom temperaturen som gjorde at den bråka.den bråker ikke nå og rom temp er 23 grader.

nå hører jeg bare en svak summelyd.

ser ut som problemet ble fikset pga rom temp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp det brekrefter mine egene erfaringer :) .

Mitt problem er at jeg sitter i et lite rom med flere maskiner så det er vanskelig og holde romtemp nede :(

Om romtemp er lav kan den belastes uten at den spinner opp så jeg vil tro det skulle gå greit og montere en ekstern viftekontroller uten og skade psu.

Garanti ryker men pytt pytt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Se signatur for pc spec

Jeg har nettopp kjøpt en Mist 600W. Hadde før en Tagan 480W som var så å si lydløs. Det er ikke Mist'en!

Den er stille til temperaturen i kabinettet stabiliserer seg på ca. 30-32 grader. Da spinner den opp og bråker ALT for mye! (Romtempen er ikke mer enn 23 grader.)

Er det noen som har funnet en løsning? Byttet vifte? Montert viftestyring? Noe må gjøres, eller så blir det ny PSU, og penger ut av vinduet...

Lenke til kommentar

Jeg har en viftestyring som jeg fikk sammen med min Zalman 9500 som ikke er i bruk. Funker den?

Jeg har også en 120mm Papst 16,5 db. Den er kanskje ikke kraftig nok til å sette i? Hva skjer hvis strømforsyningen blir for varm? Går det ut over andre komponenter?

Lenke til kommentar

Har akkurat bygd meg ny PC med Mist 600W og testet for moro skyld hver komponent/vifte alene. Klarte knapt å høre Mist'en på en halv meters avstand og da var det dørgende stille i rommet. Har heller ikke hørt noe ulyder fra den med alle komponenter i maskinen på full belastning. Virker som det er litt varierende kvalitet på disse? Skal teste med høy romtemp også for å se om det forværrer seg.

Lenke til kommentar
Har akkurat bygd meg ny PC med Mist 600W og testet for moro skyld hver komponent/vifte alene. Klarte knapt å høre Mist'en på en halv meters avstand og da var det dørgende stille i rommet. Har heller ikke hørt noe ulyder fra den med alle komponenter i maskinen på full belastning. Virker som det er litt varierende kvalitet på disse? Skal teste med høy romtemp også for å se om det forværrer seg.

7688494[/snapback]

 

Jeg hører heller ikke Mist'en de første 5 minuttene pc'en står på. Men når det blir litt belastning eller pcen står på en stund så begynner bråket.

Noe må gjøres... Begynner demonteringen nå. Først skal jeg prøve å sette på viftestyringen. Passer pluggene så blir vel det den beste løsningen. Hvis ikke kjøper jeg meg en 26db Papst. (Tør ikke bruke den jeg har på 16,5db)

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Problemet hos meg er at jeg har et EVGA Nforce 680i SLi hovedkort. Der har jeg montert chipset viften (som går på ca. 50% effekt). Den blåser varm luft (ca 55 grader) gjennom ribben, mot CPU viften (som er en Zalman CNPS9500). Den står igjen ganske nær innsuget til 12cm viften i strømforsyningen. Så etter all sannsynlighet så er det denne varme luften som gjør at temperaturmåleren i Mist'en setter viftehastigheten på BRÅK. :hmm:

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Nå har jeg satt inn den Papst 16,5db viften som jeg hadde, bare for å teste litt....

(Dæven det ble stille... :))

Ble for mye styr med den viftestyringen jeg har.

Har kjørt stabilitetstester i et par timer, og gjort det godt og varmt i stuen...

Ifølge NVmonitor ble aldri prosessoren mer enn 35 grader, og systemtemp mer enn 32... GPU lå rimelig jevnt på 55-58C.

Jeg har kjent på tempen som viften i Mist'en blåser inn i kabinettet (for den skal blåse innover ikke sant?) og varmen som kommer ut bak. Det er jo ikke varmt i det hele tatt!

 

Skal jeg tør å la den viften stå? Trenger virkelig noen inputs her!

 

Papst 4412F/2GLL

Rotasjonshastighet 1200 opm

Luftstrøm 44,1 kfm

Systemviftediameter 120 mm

Lydutslipp 18 dBA

 

Papst 4412 F/2GML

Rotasjonshastighet 1950 opm

Luftstrøm 67,1 kfm

Systemviftediameter 120 mm

Lydutslipp 32 dBA

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Sorry at jeg maser, men skal jeg tør å la den stå i? Trenger et svar fra noen som har peiling....

 

Ellers kan jeg si at pc'en har stått på i hele kveld, og 16,5db viften (eller er det 18db) har gjort jobben sin den... ingen ytelsesproblemer, og det kjennes absolutt ikke varmt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...