Gå til innhold

Hvor høy rack trenger jeg?


teaspoon

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sette opp serverene mine i racks for å få litt mer orden på ting, men lurer litt på hvilken størelse jeg trenger. Etter det jeg har forstått så er det en standard på høyden på 1U, 2U, 3U osv osv. Stemmer dette?

 

Skal ha en rack som skal ha plass til en 939-cpu med en Thermaltake TR2-R1 kjøler. (84mm høy). I tillegg skulle jeg gjerne hatt plass til en 5-6 HD'er i den også, om det er mulig.

 

I tillegg skal jeg ha ett par som har plass til en P4 cpu med boxed-kjøler.

 

Regner med at det er nok med 1U eller 2U på P4'ene, men hvor "høyt" må jeg for å få en rack med nok HD plass for 939'en?

 

Noen med tips om gode racks til dette?

 

edit:

 

Må kanskje legge til at jeg må ha plass til ett gigantisk PCI-E skjermkort på 939'en også.

 

Samt skjermkort og NICs på de andre.

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 u =ca 4.4 cm. .

og du trenger i alle fall 2 u for P4 .. jeg ville gått for 3 u tror jeg.. dersom plassen ikke er en begrensende faktor..

 

sjekk ut rack-kabinettene på noen av nettbutikkene. .

 

Dersom du kjøper et 12 u har du plass til 4 x 3 unit.. som er ganske ok men selv skal jeg ha et som er 20 u .. så har jeg god plass..

 

For rackskap..

Se http://www.rufo.no

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hensikten i 1U hvis det kun skal være gateway hjemme hos deg uansett.... De bråker en del p.g.a små vifter og du må kjøpe egen cpu kjøler for disse serverene for i det heletatt og få plass til en.....

 

Gå for noe liiiitt større... 2U... Der får man som oftest prosessoren med vanlig standar vifte inn... + det er 80mm vifter, liiitt bedre på støyområdet...

Lenke til kommentar

På filserveren vil eg anbefale 4U mtp plass til disker og harddiskvifter.

 

:)

 

Ellers har det litt med hvor praktisk det er å arbeide i selve maskinen. Jo mindre U, jo lavere og mindre plass er det. På 1U(eg har kun jobbet med 2U og over, noe som er lite nok) ser eg for meg at plassen er minimal, utstyret må passe perfekt og løsningene må være kreative. Mener eg :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...