Gå til innhold

Ødelagt Nikon D70 ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har store problemer med mitt Nikon D70.

 

Hvis jeg setter inn et minnekort når kameraet er slått av, så står lampa på baksida ved minnekortet og blinker grønt. Kameraet reagerer ikke hvis jeg forsøker å slå det på,- kommer ikke opp noe på displayet på toppen. Når jeg trykker på "Menu" knappen, så vises menyen et halvt sekund, før den forsvinner igjen. (Lampa står fortsatt og blinker grønt).

 

Hvis jeg tar ut minnekortet og starter opp kameraet, så blinker ikke lampa, men menyen vises fremdeles under et halvt sekund før den forsvinner.

 

Har forsøkt med flere forskjellige minnekort og har ladet opp batteriet på nytt. Ingen ting hjelper.

 

Tror jeg har siste firmware versjon, oppgraderte denne for kort tid siden. Kommer meg ikke inn i menyen for å sjekke versjonen, men det er den versjonen som endret menyene slik at de ble mer "svarte-aktig..".

 

 

 

Er vel ca. 2,5 år siden jeg kjøpte dette kameraet på nettet. Hvor lang garanti har man?

 

 

Håper noen har noen forslag til hva som kan være feil.. :hmm:

 

 

EDIT:

Har opplevd slikt en eller to ganger tidligere også, men da har det løst seg ved å ta ut minnekort, slå av og på etc.. Men som sagt, nå er det ingenting som hjelper... :cry:

Endret av the_c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leverandøren vil som regel si til deg at garantien er gått ut, MEN, du har 5 års reklamasjonsrett etter Forbrukerkjøpsloven.

 

Ikke leit etter feil sjøl, send kamera inn til selger med kopi av faktura, og forlang reparasjon.

Dersom du blir uten kamera i mer enn ei uke, har du krav på erstatningskamera av tilsvarende sort.

Dette dersom du har kjøpt kamera etter 21. juni 2002.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Har store problemer med mitt Nikon D70.

 

Hvis jeg setter inn et minnekort når kameraet er slått av, så står lampa på baksida ved minnekortet og blinker grønt. Kameraet reagerer ikke hvis jeg forsøker å slå det på,- kommer ikke opp noe på displayet på toppen.  Når jeg trykker på "Menu" knappen, så vises menyen et halvt sekund, før den forsvinner igjen. (Lampa står fortsatt og blinker grønt).

 

Hvis jeg tar ut minnekortet og starter opp kameraet, så blinker ikke lampa, men menyen vises fremdeles under et halvt sekund før den forsvinner.

 

Har forsøkt med flere forskjellige minnekort og har ladet opp batteriet på nytt. Ingen ting hjelper.

 

Tror jeg har siste firmware versjon, oppgraderte denne for kort tid siden. Kommer meg ikke inn i menyen for å sjekke versjonen, men det er den versjonen som endret menyene slik at de ble mer "svarte-aktig..".

 

 

 

Er vel ca. 2,5 år siden jeg kjøpte dette kameraet på nettet. Hvor lang garanti har man?

 

 

Håper noen har noen forslag til hva som kan være feil..  :hmm:

 

 

EDIT:

Har opplevd slikt en eller to ganger tidligere også, men da har det løst seg ved å ta ut minnekort, slå av og på etc.. Men som sagt, nå er det ingenting som hjelper...  :cry:

7293613[/snapback]

 

Det høres ut som om kameraet ditt lider av BGLOD (Blinking Green Light Of Death).

Dette er en kjent feil som oppstår på noen D70 kameraer.

Såvidt jeg vet så reparerer Nikon dette kostnadsfritt uavhengig av garanti.

Ta kontakt med Nikon så tenker jeg de fikser det.

 

Les mer her:

http://nikoneurope-no.custhelp.com/cgi-bin...li=&p_topview=1

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Helt riktig som qtek skriver.

Har hatt dette problemet selv, selvfølgelig like før jul i fjor.

Nikon ordner dette uavhengig av gjenværende garanti, men det må selvfølgelig til Nikons sentralverksted i Litauen. Forbered deg på noen uker uten kamera.

Se eventuelt de andre trådene som går på rett til lånekamera (sikkert ikke så lett fra nettbutikk!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...