Gå til innhold

Kjøpt PowerColor Radeon X1950PRO, flere?


Herane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på det samme.. Da jeg skal gjøre akkurat det samme :-)

 

Har ikke kjøpte kortet enda, må vente på lønning ;-( som aldri er stor nok..

 

Taleg

7286877[/snapback]

 

Smart å vente litt, kan få med det på 512 da, har selv det på 256, er bra det også, veldig stille kort, men vil ha det enda stillere(skal ha en så godt som lydløs pc)

Lenke til kommentar
Driver og vil regulere viftehatigheten, skal ha det i stuen på tv, hvis det er flere som driver og regulerer viftehastigheten på dette kortet

7286822[/snapback]

skjønnte ikke helt dette her. trenger du hjelp? til og få ned hastigheta?

 

 

 

 

 

http://www.techpowerup.com/downloads/341

7286985[/snapback]

 

ja vil ha ned hastigheten, eller i hvertfall ha muligheten til å regulere viftehastigheen, har prøvd masse programmer, rivetuner, fanspeed, men merker ikke noe forskjell på viftehastigheten, ville jo aller helst også kunne sett viftehastigheten.

 

NB!

Har hvovedkortet ABIT AW9D-MAX, kjøpt spesielt for å styre vifter osv.

Endret av Herane
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
se på hjemmesidene til powercolor! de kan ha noen egne programmer

7287084[/snapback]

 

har sett

7287091[/snapback]

 

Bortsett fra at det er/var veldig vanskelig å forstå hva du spør om, så har "leifeinar" svart deg allerede.

Last ned ATiTool og styr(overstyr) viftehastighet ved "settings->"Fan control".

Når det er sagt:

Hvorfor i all verden vil noen kjøpe ett slik skjermkort som drar godt med power.. og blir *varmt* for å ha et stillegående system i stua?

Velg da heller ett annet (ferdig"moddet") skjermkort med passiv kjøling (f.eks. diverse 7600GS utgaver)..eller monter vannkjøling.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Driver og vil regulere viftehatigheten, skal ha det i stuen på tv, hvis det er flere som driver og regulerer viftehastigheten på dette kortet

7286822[/snapback]

skjønnte ikke helt dette her. trenger du hjelp? til og få ned hastigheta?

 

 

 

 

 

http://www.techpowerup.com/downloads/341

7286985[/snapback]

 

ja vil ha ned hastigheten, eller i hvertfall ha muligheten til å regulere viftehastigheen, har prøvd masse programmer, rivetuner, fanspeed, men merker ikke noe forskjell på viftehastigheten, ville jo aller helst også kunne sett viftehastigheten.

 

NB!

Har hvovedkortet ABIT AW9D-MAX, kjøpt spesielt for å styre vifter osv.

7287027[/snapback]

 

 

 

 

ser du ikke at jeg har linka til atitool :D .... last ned og still ned vifta........ hvis det ikke blir bra nok kan du kjøpe deg en artic cooler kjøler. de er extreemt bra og er veldi billige

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Driver og vil regulere viftehatigheten, skal ha det i stuen på tv, hvis det er flere som driver og regulerer viftehastigheten på dette kortet

7286822[/snapback]

skjønnte ikke helt dette her. trenger du hjelp? til og få ned hastigheta?

 

 

 

 

 

http://www.techpowerup.com/downloads/341

7286985[/snapback]

 

ja vil ha ned hastigheten, eller i hvertfall ha muligheten til å regulere viftehastigheen, har prøvd masse programmer, rivetuner, fanspeed, men merker ikke noe forskjell på viftehastigheten, ville jo aller helst også kunne sett viftehastigheten.

 

NB!

Har hvovedkortet ABIT AW9D-MAX, kjøpt spesielt for å styre vifter osv.

7287027[/snapback]

 

 

 

 

ser du ikke at jeg har linka til atitool :D .... last ned og still ned vifta........ hvis det ikke blir bra nok kan du kjøpe deg en artic cooler kjøler. de er extreemt bra og er veldi billige

7288168[/snapback]

 

Før det første så er det artic-cooler orginalt på dette kortet.

og så nevnte jeg over har prøvd en masse program?... også atitool

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt AGP-versjonen.  Er interessert i å høre erfaringer med PCIe-versjonen selvfølgelig.

7288224[/snapback]

 

 

Jeg er meget fornøyd med dette kortet jeg har kjøpt,(povercolor 1950Pro) er i utg. punktet meget meget stille kort, disse artic-cooler viftene som er orginalt på disse kortet er helt geniale, og disse små filleviftene som en selger på masse andre kort er en skam.

Det vil nok komme mulighet til å reg. viften etterhvert, men dem har bare ikke fått det skikkelig inn i disse programmene dem snakker om(da kortet er meget nytt).

Grunnen til at jeg maser om vifteregulering er at en ofte kan stille ned viftene til 1/2-parten, f.eks. så går prosessorviften med 1000 omd/min, og kabinettviften med 800, kost sagt pc-en er stillegående når den ikke er belastet med tunge program.

F.eks. så er de nye powercolor 1650-kortene uten mulighet for viftereguleringen får inne engang frem temp.), men hvor står det i spec.?

Lenke til kommentar
se på hjemmesidene til powercolor! de kan ha noen egne programmer

7287084[/snapback]

 

har sett

7287091[/snapback]

 

Bortsett fra at det er/var veldig vanskelig å forstå hva du spør om, så har "leifeinar" svart deg allerede.

Last ned ATiTool og styr(overstyr) viftehastighet ved "settings->"Fan control".

Når det er sagt:

Hvorfor i all verden vil noen kjøpe ett slik skjermkort som drar godt med power.. og blir *varmt* for å ha et stillegående system i stua?

Velg da heller ett annet (ferdig"moddet") skjermkort med passiv kjøling (f.eks. diverse 7600GS utgaver)..eller monter vannkjøling.

7287156[/snapback]

 

jeg har ikke helt tro på passiv kjøling

Lenke til kommentar

Har sjekket litt, kortet powercolor 1950PRO er faktisk så godt som lydløs(uten vifteregulering), eneste som jeg hører nå er hardisken(bråker ikke bare hører den litt).

Anbefaler 1950 kortet, viktig at pc-en er mest mulig lydløs hvis en skal ha den i stuen(viftene skruer seg litt opp ved har belastning, men det er nå slik det skal være).

Takker for tilbakemeldinger dere kom med

Lenke til kommentar

Passiv kjøling kan bli veldig varmt.. på hoved pc'n.. ikke den som skal ha x1950 kortet, så legger GPU'en seg på ca 95 grader under load (nwn 2) og det er litt drøyt syns jeg. Det står til og med en 120 mm vifte og blåser rett på kortet uten at det hjelper spes mye under load. Sukk, vel det er prisen en må regne med når man så vidt kan høre pc'n

 

Taleg

Lenke til kommentar

Hei leifeinar

Har brukt Atitool 0.25b14. Ser ut som atitool virker bra, en kan jutere prosent-satsen der, men har teset ut litt mer, merker ikke at viftehastigheten endrer seg selv om jeg justerer prosentsatsen i atitool(har hatt pc-en oppe og sett veldig nøye om viftehastigheten endrer seg, men etter det jeg ser så gjør den ikke det).

Men uansett etter å ha testet 1950 kortet(kortet har orginalt artic-cooler vifte) så er det jo meget stille, hehe men kjekt å ha muligheten å justere viften allikevel :-)(for temp ligger jo bare på 25 grader når pc-en ikke er aktiv(har den jo på alltid i stuen)).

 

Det siste jeg har holdt på meg er et bedre oppheng med o-ringer på hd., virker helt utrolig bra, hører nesten ikke hd. mer(og den bråker faktisk normalt mer enn en tror, ikke bare den knitringen, men med en jevn støy).

Så nå går cpu-vifen med 1250 odm., kabinett-viften med 900, helt konge hvor stille det har gått å få pc-en, er så godt som lydløs(og det med å justere ned alle viftene). Abit-guru programmet som fulgte med hovedkorteter bra til overklokking og jutering av vifter.(men det skulle nå absolutt gått ann å koble GPU-viten til hovedkortet og justert viften slik mhp. temp.

 

Hadde vært kjent å kunne justere viften også på strømforsyingen(er stille, men vil ha full kontroll :-)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...