Gå til innhold

Nytt "maleri" av en venninne


riktig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sansen for malerier som ser sånn ut. Ikke så mange som praktiserer det lenger.

Dyktig manipulasjon du har gjennomført. Det ser ut som et maleri i en stil jeg ikke vet navnet på...

 

Portrettet i seg selv var også meget bra. De rette folkene kunne nok skrevet en bok om det.

Hadde dette vært et ekte maleri, tror jeg portrettet ditt kunne gjort det verdenskjent. Er noe "mona lisa" over det...

Lenke til kommentar

Tusen takk. :)

 

Det nytter nok ikke for en digitalfotograf å bli verdenskjent, ser det ut til. Man må vel drasse rundt på storformatkameraer til en million og gjøre alt analogt for å bli nevnt. Som fortsatt nybegynner kan jeg ikke akkurat forvente å havne i historiebøkene uansett.

 

Men ja, hadde jeg vært så god til å male, hadde det kanskje vært på en eller annen utstilling.

Lenke til kommentar

Bildet er jo fantastisk!

Ta flere slike, og start din egen utstilling på et galleri i Oslo.

 

Igjen: Det bildet der er helt utrolig bra... Det gjemmer seg mystikk bak ansiktet. En form for redsel for å smile, eller å vise følelsen. Det gjør at man ikke vet helt hvilken følelse hun har. Man må bedømme ut fra øynene. Øynene ser selvsikre ut, men samtidig gir de et uttrykk for at personen litt motvillig vil la seg avbilde. Hånda forteller utrolig mye. Hun er en gift husmor med sterk vilje og stor selvtillitt så lenge hun befinner seg i sitt vante miljø. Hva hatten forteller, er jeg noe usikker på. Men den passer så godt inn, og gir forklaringen av personligheten en ekstra dytt.

Lenke til kommentar

Bøyer meg i støvet og takker. :blush:

 

neitakk: Jeg har ikke bevisst prøvd å fortelle en historie her, men kan si så mye som at du ikke er altfor langt i fra sannheten. Bildet er tatt da hun ikke var helt klar over det, syns sånne bilder ofte blir de beste. Ingen bevisst posering, kun et spontant øyeblikk. Har lagt mye arbeid i hånden, fått fram detaljer og kontraster. Etterbehandlingen får henne til å se litt eldre ut enn hun egentlig er. Fargene er også ment å gi et litt gammelt preg, uten at det skal se direkte gammeldags ut.

 

 

Juliess: Selve retusjeringen har vel muligens tatt 4-5 timer, men har i ettertid gått tilbake og gjort justeringer. Man ser seg lett blind, så det lønner seg å ta pauser og komme tilbake med kritisk blikk.

Lenke til kommentar

Et fint bilde og godt håndverk. Får en til å bli nysgjerrig over hvem hun er og hvorfor hun har et slikt ansiktsutrykk. Det er imidlertid noen få ting som jeg vil påpeke, dette er jo bare småting, men du ville jo så gjerne ha kritikk:

 

- huden på handa ser annerledes ut enn huden på ansiktet, handa ser liksom litt renere ut, ansiktshuden er mer "slitt" og mørk. Er dette pga lyssettingen, er det tilsiktet?

- ve side av veggen på bildet er lysere enn høyre side, mer enn det som kan forklares av lyssetting syns jeg, men det er mulig det er slik det skal være

- hennes venstre hånd og armene er ikke med i bildet

Lenke til kommentar

Veldig lekkert!

 

Artig å se at det finnes folk som gjør seg flid og bruker tid til å virkelig lage kunst ut av et bilde istedet for bare å kjøre et par simple filtre på et halvminutt og tro at man har lagd noe revolusjonerende bra.

 

Du har virkelig et godt håndlag med Photoshop!

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Bare si en ting: Hvis @riktig gjør modifikasjoner på bildet utover den versjonen som er i tråden her, er det å anse som ødelagt.

 

- huden på handa ser annerledes ut enn huden på ansiktet, handa ser liksom litt renere ut, ansiktshuden er mer "slitt" og mørk. Er dette pga lyssettingen, er det tilsiktet?

7287260[/snapback]

Jeg synes det ser ut som skikkelige arbeidshender, men samtidig ser det ut som de er gjengitt med pensel. Malere som hadde denne stilen, var kjent for å pynte på sannheten. Male ting litt finere og glattere enn det egentlig er...

 

- ve side av veggen på bildet er lysere enn høyre side, mer enn det som kan forklares av lyssetting syns jeg, men det er mulig det er slik det skal være

7287260[/snapback]

Dette kan være falmet tapet, vannskade, etc.

 

- hennes venstre hånd og armene er ikke med i bildet

7287260[/snapback]

Synes det er en stor del av portrettet. Dette er jo ikke et foto etter standariserte nromer.

Lenke til kommentar

Takk nok en gang for kommentarer. :)

 

Jeg har vel gjort det motsatte av å pynte på sannheten, har heller fremhevet detaljer man gjerne prøver å skjule. Ang. veggen, har gått amok med brush-arbeid og smudge der (noe som går treeeeigt selv på en heftig maskin), selv om noe av den originale veggen skinner igjennom. Variasjonen skyldes lyset, samt at det er et hjørne man ikke ser her.

Lenke til kommentar
Et portrett jeg tok av en venninne for et par uker siden. Har endelig fått overtalt henne til å la meg publisere det, så da gjør jeg det. Et av de bildene jeg har brukt mest tid på hittil.

 

Setter pris på tilbakemelding. :)

7280786[/snapback]

 

Veldig tøft bilde - øynene er nesten magisk - fenglsende.

 

De fleste ting er allerede nevnt, men hvorfor dras øynene mine mitt opp i midtskillen (når jeg har sett på bildet en stund - først var det altså øynene og hånda)? Det virker som om det er det skarpeste området, kanskje er det bare min (laptop) skjerm.

 

MEn som sagt - fascinerende og veldig bra - venninnen din burde posere mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...