Gå til innhold

Hvordan kan jeg lage ett passord til nettverket


svve1

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen viste hvordan jeg lager ett passord til nettverket slik at folk må ha et passord får å komme inn på min maskin. Jeg snakker om Windows å ikke tråøs internet. Jeg vet du kan sette på brannmur. Men da kommer jo ingen inn. ;) Har to maskinner som jeg jobber med å da er d greit å ha filene fra den ene maskinen som du kan se fra den andre. uten at andre får tilgang til dem.

 

Takker får alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå på kontrollpanel- administrative verktøy- lokale policyer- sikkerhetsalternativer- dobbeltklikk på nettverkstilgang deling og sikkerhetsmodul for lokale polycier kontoer- velg klassisk..

 

 

del eventuelle disker (c,e,d) det du måtte ønske å dele på nettverket

 

assa høyreklikk på disk c: go velg egenskaper.. så deling- del denne mappen.. når du har delt den må du trykke på tillatelser.. så velger du hvem som skal ha tilgang.

 

De som skal inn på den disken må oppgi brukernavnet ditt samt passord.

Lenke til kommentar
gå på kontrollpanel- administrative verktøy- lokale policyer- sikkerhetsalternativer- dobbeltklikk på nettverkstilgang deling og sikkerhetsmodul for lokale polycier kontoer- velg klassisk..

 

 

del eventuelle disker (c,e,d) det du måtte ønske å dele på nettverket

 

assa høyreklikk på disk c: go velg egenskaper.. så deling- del denne mappen.. når du har delt den må du trykke på tillatelser.. så velger du hvem som skal ha tilgang.

 

De som skal inn på den disken må oppgi brukernavnet ditt samt passord.

7279266[/snapback]

 

Hvordan legger jeg inn passordet?

Lenke til kommentar
Kontrollpanel - brukerkontoer.

7280965[/snapback]

 

Ok men jeg har ett problem til hvordan finner jeg maskinen jeg vil legge til på tillatelser

 

å selv om passoret er rett så kommer jeg ikke inn. Der jeg slår inn passoret det håpper bare oppigjen med samme passord?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

På maskinen din setter du opp hvem som har tilgang til å koble til.

Sett opp en egen bruker, eller bruk din egen administratorbruker med passord.

 

På den andre maskinen kobler du til maskinen din ved hjelp av den brukeren du opprettet, evt. administratorkontoen din.

Lenke til kommentar
På maskinen din setter du opp hvem som har tilgang til å koble til.

Sett opp en egen bruker, eller bruk din egen administratorbruker med passord.

 

På den andre maskinen kobler du til maskinen din ved hjelp av den brukeren du opprettet, evt. administratorkontoen din.

7285871[/snapback]

 

 

På den bærbare står der koble til Privat-min\Gjest

 

på den andre maskinnen så har jeg ett passord som jeg lagde inne på brukerkontoret Asp.net

 

å så la jeg til gjest Privat-min\Gjest inne på gruppe eller brukernavn.

 

Feilen jeg får er at den bærbare maskinne ikke vil godkjenne passoret

 

å d går ikke an å endre på brukernavnet på den bærbare. :hmm:

Lenke til kommentar
Du må koble til med samme bruker. Men gjestebrukeren er deaktivert som standard, og har færre tilganger.

 

Opprett egen eller bruk admin.

7287944[/snapback]

 

 

OK men hvordan kan jeg endre til admin eller andre brukernavn på den bærbare Alså bruker navnet. Det står bare Privat\gjest å d går ikke ann å endre det.

 

 

Kan ikke du legge til noen bilder så går det sikkert lettere :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Sitter ikke på Windows, så bilder hjelper nok lite.

Du gjør dette ihvertfall helt annerledes enn hvordan jeg ville gjort dette.

Tipper du bruker XP, og har aktivert enkel fildeling (se under verktøy - alternativer).

Lenke til kommentar
Sitter ikke på Windows, så bilder hjelper nok lite.

Du gjør dette ihvertfall helt annerledes enn hvordan jeg ville gjort dette.

Tipper du bruker XP, og har aktivert enkel fildeling (se under verktøy - alternativer).

7293652[/snapback]

 

 

Hvor ligger det? vet at jeg maser :( men kan du ikke si det litt mer grundigere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Verktøy - Mappealternativer - Vis - deaktiver Bruk Enkel Fildeling.

 

Så oppretter du en bruker på datamaskinen din via Kontrollpanel - Brukerkontoer. Opprett en VANLIG bruker. Kall brukeren GEIR, og lag et passord til den. Passordet kan være Super.

 

Så høyreklikker du på mappen du vil dele ut / gjøre tilgjengelig. Velg Deling og gi GEIR lesetilgang.

 

 

(sender faktura i posten)

Lenke til kommentar
Verktøy - Mappealternativer - Vis - deaktiver Bruk Enkel Fildeling.

 

Så oppretter du en bruker på datamaskinen din via Kontrollpanel - Brukerkontoer. Opprett en VANLIG bruker. Kall brukeren GEIR, og lag et passord til den. Passordet kan være Super.

 

Så høyreklikker du på mappen du vil dele ut / gjøre tilgjengelig. Velg Deling og gi GEIR lesetilgang.

 

 

(sender faktura i posten)

7299039[/snapback]

Lenke til kommentar
Verktøy - Mappealternativer - Vis - deaktiver Bruk Enkel Fildeling.

 

Så oppretter du en bruker på datamaskinen din via Kontrollpanel - Brukerkontoer. Opprett en VANLIG bruker. Kall brukeren GEIR, og lag et passord til den. Passordet kan være Super.

 

Så høyreklikker du på mappen du vil dele ut / gjøre tilgjengelig. Velg Deling og gi GEIR lesetilgang.

 

 

(sender faktura i posten)

7299039[/snapback]

7301884[/snapback]

 

 

Takk nå gikk det :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Verktøy - Mappealternativer - Vis - deaktiver Bruk Enkel Fildeling.

 

Så oppretter du en bruker på datamaskinen din via Kontrollpanel - Brukerkontoer. Opprett en VANLIG bruker. Kall brukeren GEIR, og lag et passord til den. Passordet kan være Super.

 

Så høyreklikker du på mappen du vil dele ut / gjøre tilgjengelig. Velg Deling og gi GEIR lesetilgang.

 

 

(sender faktura i posten)

 

 

Nå har jeg kalt meg får GEIR i 1.5 år nå begynner jeg å bli lei det navnet hva skal jeg nå gjøre??? :huh:

Endret av svve1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...