Gå til innhold

S-ata hdd for spill maskin som også er stille?

Itw

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja som topic sier så skal jeg ha meg en harddisk til en maskin som skal brukes endel til spill.

Så ønsker jo da en disk som er noenlunde kjapp, men også stille..

Har fra før av en Samsung spinpoint 250GB som jeg skal ha i HTPC'n og den er veldig stille så lenge det ikke leses av den, for når den jobber så knattrer det bra..

Så kan vell si at jeg er ikke posetivt overasket over den, har jo hørt at den skal være veldig rolig..

Men hva tror dere er det beste valget for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er jo Samsung og Seagate som er kjent for og ha de diskene som bråker minst.

Selv har jeg en 40GB (ja, det er lite) fra Seagate, denne e jeg ganske fornøyd med...

Edit: 1234 poster :p

Endret av thomas ll
Skrevet

Hitachi Deskstar et eller annnet, hører den ikke engang nå den jobber, det eneste jeg hører er en 12dB Papst vifte (med øret inntil maskinen)

Skrevet

jeg tror de fleste diskene har ganske likt støynivå så lenge det er snakk om at de har like spesifikasjoner. men at noen er litt mere stillegående er nok mulig. om du skal få disken til å bråke mindre kan du ordne deg ett o-ring oppheng i kabbisen som gjør at vibrasjonene fra disken ikke føres vidre ut i kabinettet og lager resonans. eller så kan du kjøpe en slik "kasse" som du monterer i en 5,25'' port.

Skrevet

Jepp, glemte å nevne at Hitachien henger i strikk. Tok innmaten ut av en gammel CDrom, laget strikkoppheng av "båtstrikk" (ca en tier for meteren) som jeg kjøpte hos en ditto forhandler, og satte hele greia i en 5,25" slot. Prima vare, sekunda ikke.

Skrevet

Elsker mine Samsung Spinpoint disker. Har en på 200 og en på 250, og kommer til å plukke opp 2x400 neste uke :) Stille og gode. En ble riktignok ødelagt da det datt en tung kniv ned på den, men fikk lurt til meg en ny på garantien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...