Gå til innhold

Flyttet på den røde knappen, konseksvenser?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en chieftec 360W strømforsyning som jeg brukte inntil for en time siden. Jeg kom borti den røde knappen som velger hvor mange volt man skal bruke. BANG! så begynte det å lukte brent... Noen som har peiling på om noen av komponentene i datamaskinen kan bli ødelagt av noe som dette, eller bare strømforsyningsboksen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på kvaliteten av strømforsyningen og om den har sikringer som beskytter maskinen din for overbelastning.

 

Men

 

Hvordan kommer man "borti" en slik knapp? Alle jeg har sett av de er skyve knapper som er senket inn boksen slik at man på ingen som helst måte kan ved ett uhell komme borti den.

 

Man må nesten med viten og vilje skyve på den med en negel eller ett verktøy for å bytte fra 220 til 110 volt. Og det er jo en grunn til at det er gjort så vanskelig.

 

Det er ganskef farlig å gjøre på en kjørense maskin...så det skulle ikke forundre meg om du har brent ut hovedkorte ditt.

 

Test med en annen strømforsyning.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg hadde nettopp flyttet pcen min og når jeg skulle skru den på funket den ikke. Jeg dro da ut strømledningen å sjekket at volten var rett, det var den. Jeg satte strømledningen tilbake igjen, etter å ha skrudd tilbake volten til 230 og forsøkte å få pcen på. Ingenting fungerte, virket som strømboksen var kaputt.

Når faren min kom hjem skulle jeg vise ham problemet, og flyttet på den røde knappen. Hadde glemt ut å dra ut strømledningen. PCen sto jo ikke på, så der er kanskje fortsatt håp?

takk for svar =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...