ole1990 Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 I spaceworld og sånt, så står alle spillene som regel uforseglet. Det har hent at jeg har opna opp disse og begynt å bla litt i manualen, bare for å se ossen spill dette er. Men er det egentlig lov? Hvis ikke så er det noe jeg må slutte med
oysfaerg Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Det å åpne slikt i butikken er ikke lov, du må i såfall SPØRRE før du gjør det, ellers kan du fort bli tiltalt for tyveri.
Ostemann Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 (endret) jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke er lov... Endret 12. november 2006 av Ostemann
ole1990 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Skrevet 12. november 2006 jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke er lov... 7270061[/snapback] Det er jo blant annet cd-key inni der da Men de er jo helt uforsegla da... Skulle nesten tru de ikke hadde noe imot at folk opner de opp, og titter litt...
V-by Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 har sett dette jeg å... har sett at cd-ene ikke er der, men resten av innholdet, som f.eks manualen o.l. Men ser ikke noe galt i å bla litt i de hvis du er nysgjerrig... Hvem blar vel ikke i noen blader på narvesen?
oysfaerg Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Så fordi du ikke låste døra til rommet ditt kan naboene dine komme inn og se uten ditt samtykke?
ole1990 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Skrevet 12. november 2006 Så fordi du ikke låste døra til rommet ditt kan naboene dine komme inn og se uten ditt samtykke? 7270093[/snapback] Det blir en litt anna setting da... Blader på narvesen, stoler i en møbelbutikk, spill på spaceworld... Du sjønner sikkert hva jeg mener.
Mr. Bojangles Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Værste jeg vet er når kunder begynner å åpne på esker og bla i manualer. Dette blir som å gå i en møbelbutikk og åpne en eske med en stol for å se om du klarer å montere den før du kjøper. Det er greit nok når de kikker på utstillingsproduktene.
Republic3D Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Vet om noen som spekulerer i å laste ned spillet på nettet, for så å gå på spaceworld å kikke i coveret og skrive ned lisenskoden. Jeg synes personlig dette er dum og uansvarlig oppførsel, av flere grunner. Rent legalt burde vel det regnes som tyveri, mener ihvertfall jeg.
ole1990 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Skrevet 12. november 2006 Værste jeg vet er når kunder begynner å åpne på esker og bla i manualer. Dette blir som å gå i en møbelbutikk og åpne en eske med en stol for å se om du klarer å montere den før du kjøper. Det er greit nok når de kikker på utstillingsproduktene. 7270463[/snapback] Hehe. Jeg sjønner. Men du er i tvil om du liker at kundene plukker opp spillene og titter på baksida?
Bruktbilen Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Blir vel det samme som å smake på en pose med noe, fordi du lurer på hva det egentlig smaker og om du vil ha det. Det er ikke lov å åpne esken nei... Ligger CD-key der inne blant annet, og du kan bare ta CDene og drite i å betale for spillet.
ole1990 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Skrevet 12. november 2006 Blir vel det samme som å smake på en pose med noe, fordi du lurer på hva det egentlig smaker og om du vil ha det. Det er ikke lov å åpne esken nei... Ligger CD-key der inne blant annet, og du kan bare ta CDene og drite i å betale for spillet. 7270520[/snapback] Det ligger ikke cd inni der
gorber Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Det er da ikke noe problem det, så lenge butikken har fjernet eventuelle lisenskoder fra esken. Hvis ikke er det da butikkens problem. Man må da få lese litt i manualen.
ole1990 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Skrevet 12. november 2006 Det er da ikke noe problem det, så lenge butikken har fjernet eventuelle lisenskoder fra esken. Hvis ikke er det da butikkens problem. Man må da få lese litt i manualen. 7270622[/snapback] Ja det synes nesten jeg også... Men, er det moralsk spørmål, eller kan man bli dømt med bøter ol?
gorber Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Det er et mer irriterende spørsmål, man skal i alle fall ikke bryte forseglingen. Da bæsjer man på leggen.
ole1990 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Skrevet 12. november 2006 Det er et mer irriterende spørsmål, man skal i alle fall ikke bryte forseglingen. Da bæsjer man på leggen. 7270700[/snapback] Nei nei, selvsagt ikke... Dette er snakk om spill uten forsegling i det hele tatt...
Bruktbilen Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Er vel bare å være sikker og spørre: "Kan jeg åpne den her og se litt i manualen?" Hvis du spør pent så får du nok lov.
gorber Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Jeg mener at om forseglingen og cd'ene er tatt ut av butikkpersonalet, bør det være en selvfølge at man kan åpne cover OG bla i en eventuell manual. For meg er manualen en viktigere del enn coveret hvis jeg skal avgjøre kjøp/ikke kjøp. Dersom butikken ikke har fjernet cd-koder og slikt er det min minste bekymring og utelukkende butikkens problem. Man kan si det slik at hvis butikken ikke liker at kunder leser i manualene får den heller stille ut forseglede spill med alarm tilknyttet.
Gjakmarrja Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Så fordi du ikke låste døra til rommet ditt kan naboene dine komme inn og se uten ditt samtykke? 7270093[/snapback] OT: Genialt da, du klarer vel ikke å sette ting litt mer ut av perspektiv? On-Topic: Det går nok fint, spør du så får du nok lov. De prøver trossalt og selge deg noe.
ole1990 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Skrevet 12. november 2006 (endret) Det går nok fint, spør du så får du nok lov. De prøver trossalt og selge deg noe. 7271606[/snapback] De kan jo ikke vite om jeg bare vil bla litt i manualen, eller faktisk stjele en cdkey da... Jeg mener at om forseglingen og cd'ene er tatt ut av butikkpersonalet, bør det være en selvfølge at man kan åpne cover OG bla i en eventuell manual. For meg er manualen en viktigere del enn coveret hvis jeg skal avgjøre kjøp/ikke kjøp. Dersom butikken ikke har fjernet cd-koder og slikt er det min minste bekymring og utelukkende butikkens problem. Man kan si det slik at hvis butikken ikke liker at kunder leser i manualene får den heller stille ut forseglede spill med alarm tilknyttet. 7271588[/snapback] De kan umulig fjerne en CDkey som er trykt direkte på manualen, uten å fjerne manualen, eller klippe istykker deler av den :/ Men på en anna side, når de er så dumme at de har brutt forseglingen, så synes jeg det skal være opent for alle som vil ta seg en titt... Neste gang jeg er på en spaceworld butikk (eller andre som ikke har forsegling) så skal jeg spørre om det er lov og bla i manualer i hytt og pine jeg Endret 12. november 2006 av ole1990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå