Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til tentamen: Novelle om mørket.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg søker herved tips til både overskrift samt. innhold til min tentamensnovelle som jeg skal skrive hjemmefra førstkommende mandag (13.11)

Temaet jeg har valgt er mørket.

Har en del ideèr selv, men det er alltid greit med litt ekstra tips fra dere smarte hjerner der ute. (!)

 

Vennligst hold alle vittigheter og useriøsiteter langt utenfor dette.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er flink til å skrive, så er en idé å skrive en novelle om alvorlige psykiske lidelser. En sterkt depressiv persons fortelling, eller noe.

 

Jeg er litt fascinert av sånt. Hvordan noen mennesker ikke evner å se noe positivt i hverdagen overhodet.

 

---

 

Noe annet som slo meg er vann. Mørkt vann. Drukning. En novelle som avslutter med en persons kamp for å overleve i det kalde, våte mørket. Bare pass på at vedkommende overlever, lærere har en tendens til å mislike dødsfall i skolestiler. Som om det skulle være noe unaturlig..verden er ikke rosa. Men, hvertfall.

Lenke til kommentar

Hva med en novelle skrevet fra jeg perspektiv til en person med psykiske problemer? Skriv absurde tanker og at han gjør alt for å unslippe mørket. Vil jo bli en veldig orginal stil, og det liker lærere.

 

EDIT: JLA hadde visst allerede kommet med det forslaget...

Endret av Plakkulv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...