Gå til innhold

TES: Oblivion - En treg opplevelse


Anbefalte innlegg

I går var jeg og kjøpte meg Oblivion. Fikk satt i platen og snurret spillet i gang, men det tok ikke lang tid før jeg merket at noe var kraftig galt. Loaing... Loading... Loading... Spessielt når man trykker B for å få opp egne egenskaper/magi/inventory/kart osv. Da stopper alt opp for et lite øyeblikk (kan variere mellom 2 - 20 sec). Dette gjelder også når noe skal til å skje. Feks. den første litt harde bossen (magikeren i grotten fra fangehullet man starter i). Når han går til angrip stopper alt opp noen sekunder, det virker som det som skal skje må loades.

Dette er GANSKE iriterende. Jeg tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at nesten 50% av tiden jeg har spilt har jeg ventet på at noe skal ferdig loades.

Har dere andre det samme problemet eller er det noe steike galt her? Kommet noe oppdatering til spillet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du husket skiftet fra pal-50 til pal-60? kan være grunnen om du ikke har gjort det..

7262795[/snapback]

 

Spiller på en Sony 40V2000 TV. Det eneste jeg har sett av instillinger på xbox'n er HD oppløsningen (480p, 720p eller 1080i). Får ikke satt noe PAL-50 eller PAL-60 noen plass.

Så dette er ikke normalt?

Lenke til kommentar
Virker som det er noe galt ja. Selve loade-tidene når du skifter område etc kan være irriterende, men har ikke opplevd sånne heng som du beskriver under spilling.

7262806[/snapback]

 

Loadetiden når jeg skifter område føler jeg går rimelig kjapt, men det er når jeg trykker B det blir problem.

Lenke til kommentar

For å skifte over til 60 hz må du slå av boxen, skifte til "tv" på ledningen, slå på boxen, inn i dashbord velge 60 hz i display settings, slå av burken, skifte tilbake til hdtv på komponentkabelen og så skal det være i orden såvidt jeg husker. Det er ikke sånne loadetider i oblivion når du går inn i menyer og slikt. Jeg har testa det både i 1080 og 720 og det er ikke noen forskjell på det der. Så enten er det noe galt eller så må du bare skifte til 60 hz. Men det er jo en "one time fix" så det er ikke rare jobben.

Lenke til kommentar
Kommet noe oppdatering til spillet?

7262783[/snapback]

 

Har nok det ja. :hmm:

 

Da jeg dro frem Oblivion her om dagen merket jeg at det stoppet opp når jeg trykka rundt i inventorien, men etter å ha slettet cachen, gikk det fint. Prøv å hold inne A mens spillet starter, og til du ser "bethesda" logoen.

7263467[/snapback]

 

Det å holde inn A for å slette cachen, er det noe man kan gjøre på alle spill? Vet ikke om det var det som gjorde det, eller om det hadde noe med at jeg satte ned til 720p, men spillet går helt fint nå (både i 720p og 1080i). Takk for hjelpen alle sammen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...