Gå til innhold

En liten "test" av Hyundai HLT-3210


Jabbala

Anbefalte innlegg

Hei. Da var min Hyundai HLT-3210 ankommet. Har hatt gleden av å ha tv'n i hus 5 dager nå, har dermed fått testet den opp mot det meste :). Har dermed på oppfordring fra Zande prøvd å skrape ihop mine meninger rundt skjermen så eventuelle etterkommere skal kunne ta et letter valg ;).

 

Jeg har testet skjermen opp mot:

- DVD spiller tilkoblet komponente signaler.

- Xbox 360 tilkoblet komponente signaler.

- Analoge signaler (svært dårlige analoge signaler)

- PC

 

Det første jeg la merke til ved skjermen var kvaliteten på selve chassiet. Det knirker ikke, har ikke noen løse duppedingser samt en god og stabil fot. Designet på skjermen er dessuten helt nydelig!

 

Skjermen har 1 knapp med et lys, hvor lyset lyser blått når skjermen er på og rødt når skjermen er slått av. Det blå lyset irriterer faktisk øynene over lengre tid, så man kan jo gjøre som meg; gå i kjøkkenskuffa til mor og hente en bit plastfolie.

 

tv avskrudd

Tv påskrudd

Tv fra siden

 

Minner om at det ikke tolereres dissing av mine Bang & Olufsen høyttalere :!: .

 

Fjernkontrollen til skjermen er helt grei, den har veldig mange "snarveier" til funksjoner så man slipper å gå gjennom menyen til skjermen for å stille på ting, veldig greit :). Ellers reagerer fjernkontrollen raskt og presist, eneste irritasjonsmomentet jeg har oppdaget er ved bruk av tekst tv. Når man skal skrive inn adressen går det fort å skrive inn de to første tallene mens det tredje tallet reagerer mye tregere, dette har ført til en del dobbel og trippeltrykk som gjør at hele adressen må skrives inn på nytt. Source funksjonen på kontrollen fungerer ypperlig og skjermen reagerer raskt. Det samme gjelder ved bytting av kanaler.

 

Fjernkontroll

 

Da jeg satte meg ned for å se film på skjermen ble jeg overrasket, bildet var mye bedre enn forventet! Er fra før vant med å se film på en Panasonic 37" Viera plasma skjerm. Denne skjermen viser jo selvfølgelig bedre bilde enn Hyundai skjermen, men jeg klarte lett å se film uten noe slags irritasjoner over bildet :). Skjermen klarer seg best i lyse omgivelser, men er overrasket over fargejengivningen og det klare bildet selv i mørke scener. Bildet ble også en del bedre etter kjøp av en kalibrerings dvd.

 

Da jeg satte meg ned for å prøve ut xbox360 på skjermen fortsatte bare skjermen å imponere! Bildet er klart og fint ved tilkobling av komponente signaler, kjører på oppløsningen 1080i noe som ikke er noe som helst problem for skjermen å takle :). Er fine og klare farger, etterslep er ikke et problem.

 

Skjermen fungerer også ypperlig til bruk av pc, tekst og bilder blir klare å fine, har satt og surfet over lengre tid med skjermen uten å merke noe til verken vonde øyne lr vondt hode :).

 

Ifølge noen nettsider står det feil info angående tilkoblingsmuligheter på skjermen. Det som går igjen er info om at skjermen har kun 1 komponent inngang, dette stemmer da ikke siden skjermen har 2 komponent innganger :).

 

Jeg vil si dette er et meget godt kjøp av tv om du er på jakt etter en skjerm i 32" størrelse. En pris til under 7000,- er rimelig sykt i mine øyne. Nå kan jeg ikke uttale meg i forhold til andre skjermer i samme prisklasse siden jeg ikke har all verden med erfaring fra disse, men jeg har ikke angret et sekund etter kjøp av denne skjermen!

 

Håper noen får noe glede av denne posten og kanskje et lettere valg ved kjøp av tv!

 

Beklager bildekvaliteten på bildene, er tatt med mobiltelefon siden jeg ikke fant laderen til digital kameraet.

 

 

 

Mvh Jabbala

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
interessant! Bra dette!

Har TV'en VGA/DVI?

Hvordan er det å se TV - programmer på den? Analog/digital(?)?

7272460[/snapback]

 

 

Tv'n har både VGI og HDMI. Har bare sett tv via dårlige analoge signaler, så kan ikke uttale meg så mye om dette, men har kurrante signaler via tv2 :p, fargene er gode til tross for dårlig signal. Tekst-tv funker utrolig nok helt perfekt selv på elendige signaler.

Lenke til kommentar
Da jeg satte meg ned for å prøve ut xbox360 på skjermen fortsatte bare skjermen å imponere!

Bildet er klart og fint ved tilkobling av komponente signaler, kjører på oppløsningen 1080i noe som ikke er noe som helst problem for skjermen å takle :)

Er fine og klare farger, etterslep er ikke et problem.

Støtter skjermen 1080i? Trodde man måtte ha Full-HD skjerm for det jeg, eller har jeg gått glipp av noe?

Hørt at 1080i viser annenhver bilde på annenhver del av skjermen, og at 1080p viser alle bildene på hele skjermen...

... betyr ikke det at man halverer FPS i spill med 1080i?

 

EDIT: Med 1080i må tv'en deinterlace og nedskalere til 1360x768 eller hva som er native oppløsningen.

Er det ikke da bedre å kjøre i 720p, da mister man jo ikke noe visuellt ettersom oppløsningen til TV'en likevel "bare" er 720p,

og Xboxe slipper og slite med og sende ut signaler høyere enn 720p?

 

Uansett så tror jeg at jeg kommer til og bli veldig fornøyd med denne skjermen, men lurer på hvor man får tak i Kalibrerings DVD? Pris osv?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Se der ja! :)

 

TVen var absolutt ikke verst designmessig (utifra bildene). Fjernkontrollen er døll men det er de som følger med 30k TVer også.

 

Har blitt en større trend å ha et konstant pålys i fronten av TVen. Hadde ihvertfall drevet meg til vanvidd under filmtitting

 

Er du ikke fornøyd med TVen etter angrefristen Jabbala, kan du alltid heve kjøpet pga feilinformasjon (feil antall komponentinnganger) :!:

 

 

Lakus,

Anbefaler denne kalibreringsDVDen "The Calibrator 6". Ikke bare får du fintunet bildet ditt, men også surround-oppsettet ditt hvis du har det i tillegg :thumbup:

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Se der ja! :)

 

TVen var absolutt ikke verst designmessig (utifra bildene). Fjernkontrollen er døll men det er de som følger med 30k TVer også.

 

Er du ikke fornøyd med TVen etter angrefristen Jabbala, kan du alltid heve kjøpet pga feilinformasjon (feil antall komponentinnganger) :!:

 

 

Er helt greit fornøyd med fjernkontrollen forsåvidt, helt standard greie :p. Det viktige for meg er at den reagerer raskt og presis.

 

Tv'n ser faktisk mye bedre ut på iforhold til det bildene viser, på bildene vises blant annet ikke den ala pianolakk stripen blant annet :!:

 

Over til bruk av angrefristen har jeg ikke vurdert dette et sekund ;).

 

Lakus du fikk svar fra Zande, er denne kalibrerings dvden jeg brukte, så den kan trygt anbefales :).

Lenke til kommentar

Anbefaler denne kalibreringsDVDen "The Calibrator 6". Ikke bare får du fintunet bildet ditt, men også surround-oppsettet ditt hvis du har det i tillegg :thumbup:

7280586[/snapback]

 

Har det kommet noen Calibrator med 7.1 kalibrering eller er 6.1 den nyeste?

7283741[/snapback]

 

Vet ikke om det er kommet noe 7.1 versjon av pakken, men instillingene for anlegg var ikke særlig avanserte, er et bilde som viser hvordan ditt anlegg burde være plassert, samt det kommer lyder fra hver enkelt høyttaler for å påpeke du har satt de på rett plass... Nå har jeg ikke sett over alle instillingene som var for anlegg siden jeg bare har et rimelig enkelt stereo anlegg.

 

Mvh Jabbala

Lenke til kommentar

Hei.

 

Nå har jeg fått TV'en min og jeg må si at jeg i utgangspunktet er veldig fornøyd.

MEN - det har dukket opp et problem. Det som skjer er at tv'en "restarter" helt uten videre.

Det kan skje alt i fra 1 minutt etter jeg har satt det på, men også etter lengre tid.. Kan ikke huske at det har skjedd ved vanlig tv-titting, men spesielt ved tilkobling til PC. Bruker VGA kabel.

 

Jeg fyrer på en film på pc og alt er tilsynelatende OK. Etter en stund (1min - 1time) skrur fjernsynet seg av og på, men sourcen er nå TV. Jeg må altså bytte source tilbake til PC... og så skjer det samme. Problemet er at tiden før dette skjer er helt random, slik at jeg ikke ser veldig lyst på å sende tven i retur med en gang, da leverandøren helt sikkert ikke vil finne noe uvanlig, slik det ofte er...

 

Noen som har vært borti det samme, eller har noen tips om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
trodde frakten skulle komme å noe rundt 1000,- jeg...men 200,- er jo nesten ikke noe!

Er lyden i høyttalerene bra? hvilken nettbutikk kjøpte du den i fra?  :dribble:

7295653[/snapback]

 

Høyttalerne i tv'n er som forventet... Funker jo helt ok, du får med deg lyden men er jo ikke noe stort utenom det. Du kan vel sammenligne lyden med en hvilken som helst annen tv med stereo lyd forsåvidt ;).

 

Edit: Kjøpte skjermen fra komplett.no

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar
Hei.

 

Nå har jeg fått TV'en min og jeg må si at jeg i utgangspunktet er veldig fornøyd.

MEN - det har dukket opp et problem. Det som skjer er at tv'en "restarter" helt uten videre.

Det kan skje alt i fra 1 minutt etter jeg har satt det på, men også etter lengre tid.. Kan ikke huske at det har skjedd ved vanlig tv-titting, men spesielt ved tilkobling til PC. Bruker VGA kabel.

 

Jeg fyrer på en film på pc og alt er tilsynelatende OK. Etter en stund (1min - 1time) skrur fjernsynet seg av og på, men sourcen er nå TV. Jeg må altså bytte source tilbake til PC... og så skjer det samme. Problemet er at tiden før dette skjer er helt random, slik at jeg ikke ser veldig lyst på å sende tven i retur med en gang, da leverandøren helt sikkert ikke vil finne noe uvanlig, slik det ofte er...

 

Noen som har vært borti det samme, eller har noen tips om hva som kan være galt?

7295667[/snapback]

 

Jeg har ikke opplevd noen av disse problemene med mitt eksemplar av skjermen. Kan virke som du har feil på skjermen desverre :\.

Lenke til kommentar
interessant! Bra dette!

Har TV'en VGA/DVI?

Hvordan er det å se TV - programmer på den? Analog/digital(?)?

7272460[/snapback]

 

 

Tv'n har både VGI og HDMI. Har bare sett tv via dårlige analoge signaler, så kan ikke uttale meg så mye om dette, men har kurrante signaler via tv2 :p, fargene er gode til tross for dårlig signal. Tekst-tv funker utrolig nok helt perfekt selv på elendige signaler.

7272555[/snapback]

 

Har du testet X360 via VGA inngangen kontra komponent? I tilfelle, hvilken inngang gir best bilde?

Lenke til kommentar
interessant! Bra dette!

Har TV'en VGA/DVI?

Hvordan er det å se TV - programmer på den? Analog/digital(?)?

7272460[/snapback]

 

 

Tv'n har både VGI og HDMI. Har bare sett tv via dårlige analoge signaler, så kan ikke uttale meg så mye om dette, men har kurrante signaler via tv2 :p, fargene er gode til tross for dårlig signal. Tekst-tv funker utrolig nok helt perfekt selv på elendige signaler.

7272555[/snapback]

 

Har du testet X360 via VGA inngangen kontra komponent? I tilfelle, hvilken inngang gir best bilde?

7336008[/snapback]

 

Har kun fått testet skjermen opp mot komponente signaler via xbox360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...