Gå til innhold

Utrolig høy pris på i680SLi hk?


Big SturL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sett de ganske svimlende prisene ja. Det er vel at det er noe nytt som kommer nå og ingen andre er konkurransedyktige nok. De som virkelig er opsatt på å få seg det HKet betaler det det koster tipper jeg.

7258310[/snapback]

 

 

Jeg fikk akkurat EVGA 680i kortet inn gjennom døren.. Og for å være ærlig.. Det er verdt hver eneste krone.. Aldri før har jeg sett eller tatt i et kort med så høy kvalitetsfølelse.

Kortet er forseggjort, mange smarte løsninger både på heatpipesiden, power og reset knapp rett på hovedkortet, debug indikator og byggkvalitet av en annen verden..

Skal feire 5 års bryllupsdag i dag, så derfor blir det ingen bilder før i morgen..

 

Dette skal tynes til det maksimale..

Lenke til kommentar
Har sett de ganske svimlende prisene ja. Det er vel at det er noe nytt som kommer nå og ingen andre er konkurransedyktige nok. De som virkelig er opsatt på å få seg det HKet betaler det det koster tipper jeg.

 

Jeg synes ikke prisen er svimlende, hvis en ser den i forhold til kvaliteten, utførelsen og funksjonaliteten (jeg har bestilt et slik kort, nettopp på grunn av disse faktorene, pluss at kortet er klokkevennlig og allsidig). Jeg synes 'svimlende dyrt' er en betegnelse som hører mer hjemme hos server-hovedkort som ofte koster minst 5000 kr (og selv de prisene er ikke avskrekkende når en tar i betraktning hva en flerveis-server koster totalt sett).

Lenke til kommentar

Syntes ikke det er så "ille" pris vis dette er gode hovedkort. Mange som ikke har noen problemer med og svi av 3-4-5000 på cpu eller skjermkort men vil ikke bruke mer enn noen hundrelapper på ett hovedkort og sitter igjen med en pc som er ustabil eller ikke yter som den skal.

 

Er spent på Abit IN9 32X-MAX. Så veldig bra ut så nå får en bare vente til det kommer inn hos en webshop.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Har sett de ganske svimlende prisene ja. Det er vel at det er noe nytt som kommer nå og ingen andre er konkurransedyktige nok. De som virkelig er opsatt på å få seg det HKet betaler det det koster tipper jeg.

7258310[/snapback]

 

 

Jeg fikk akkurat EVGA 680i kortet inn gjennom døren.. Og for å være ærlig.. Det er verdt hver eneste krone.. Aldri før har jeg sett eller tatt i et kort med så høy kvalitetsfølelse.

Kortet er forseggjort, mange smarte løsninger både på heatpipesiden, power og reset knapp rett på hovedkortet, debug indikator og byggkvalitet av en annen verden..

Skal feire 5 års bryllupsdag i dag, så derfor blir det ingen bilder før i morgen..

 

Dette skal tynes til det maksimale..

7258855[/snapback]

Bråker viften som følger med det hovedkortet mye? Trenger du i det hele tatt ha den på hvis du ikke har overklokket eller vil ha lavest mulig temp?

Lenke til kommentar
Har sett de ganske svimlende prisene ja. Det er vel at det er noe nytt som kommer nå og ingen andre er konkurransedyktige nok. De som virkelig er opsatt på å få seg det HKet betaler det det koster tipper jeg.

7258310[/snapback]

 

 

Jeg fikk akkurat EVGA 680i kortet inn gjennom døren.. Og for å være ærlig.. Det er verdt hver eneste krone.. Aldri før har jeg sett eller tatt i et kort med så høy kvalitetsfølelse.

Kortet er forseggjort, mange smarte løsninger både på heatpipesiden, power og reset knapp rett på hovedkortet, debug indikator og byggkvalitet av en annen verden..

Skal feire 5 års bryllupsdag i dag, så derfor blir det ingen bilder før i morgen..

 

Dette skal tynes til det maksimale..

7258855[/snapback]

 

Gratulerer med dagen!

 

Vi gleder oss som alltid til dine prosjekter... ;)

Lenke til kommentar
Har sett de ganske svimlende prisene ja. Det er vel at det er noe nytt som kommer nå og ingen andre er konkurransedyktige nok. De som virkelig er opsatt på å få seg det HKet betaler det det koster tipper jeg.

7258310[/snapback]

 

 

Jeg fikk akkurat EVGA 680i kortet inn gjennom døren.. Og for å være ærlig.. Det er verdt hver eneste krone.. Aldri før har jeg sett eller tatt i et kort med så høy kvalitetsfølelse.

Kortet er forseggjort, mange smarte løsninger både på heatpipesiden, power og reset knapp rett på hovedkortet, debug indikator og byggkvalitet av en annen verden..

Skal feire 5 års bryllupsdag i dag, så derfor blir det ingen bilder før i morgen..

 

Dette skal tynes til det maksimale..

7258855[/snapback]

 

gratulerer med dagen!!

 

veldig spent på hvordan dette kortet yter ;) trenger masse fsb til minnet og e6600en som jeg kjøpte av deg :):tease:

Lenke til kommentar
En av grunnen for den stive prisen kan være kjøleløsningen, kobber er jo ikke direkte billig.

7279479[/snapback]

Se på Gigabyte DS4 da, den er det jo mere kobber på, og det koster ikke mere enn 1500.

 

Håper på at DFI sitt kort står i samme stil som de siste Lanparty korta dems.

Men prisen kommer vel ikke til å være så hyggelig, det blir vel som vanlig med stiv DFI pris :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å gi to og en halv høvding for et kort av slik kvalitet og potensiale. Jeg har derimot ikke noe av det som trengs for å få helheten (8800GTX, DDR2-minne, 775-CPU e.l.) så da blir regnestykket litt annerledes og jeg står over inntil videre. Når muligheten byr seg for meg så har det nok kommet noe enda bedre :)

Lenke til kommentar
Jojo, greit nok dette med kvalitet og funksjonalitet, men er det virkelig verdt 50% mer i pris?

 

Ja, fordi kvalitetskomponenter og ekstra funksjonalitet har en tendens til å koste litt mer.

 

Det tviler jeg på, og jeg tror nok at grunnen til prisene er fordi produsentene VET at folk er villig til å betale slike priser.

 

Jeg tror faktisk prisene på HK er ganske hardt presset fra før av.

 

Synes generelt at priser over 2000kr for et hk er unødvendig.

 

Da tilhører du nok ikke målgruppen som i680 er laget for :) 2500 kr er relativt billig hvis du ser prisen i forhold til en high-end CPU/skjermkort som slike kort ofte blir parret med.

Lenke til kommentar

Vurderte dette kortet sterkt, men budsjettet sa nei, for hvis jeg skulle kjøpt det måtte jeg gått ned på ett lavere nivå eller 7950GT, og det er det ikke verdt.

 

Budsjettet har endra seg noe, og håper nå på at det strekker til både EVGA 680i SLI kortet, og et 8800GTS kort :D

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Jeg synes det er svindyrt med ett hovedkort til over 2500. 2100kr var omtrent det dyreste hovedkortet ment for entusiaster som var å oppdrive før 680i kom ut, og ASUS kort koster nå over 3000kr. -Synes det blir litt rart med dere som sier hovedkortet er billig.

 

Noen som vet når 650i SLI eller hva det skal hete kommer? -Tipper det kommer til å koste 1200kr og ha en ytelse som er mellom 97% og 99% av ytelsen på 680i, så med tusingen jeg sparer på hk kan jeg heller kjøpe en bedre cpu og mer minne.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Bråker viften som følger med det hovedkortet mye? Trenger du i det hele tatt ha den på hvis du ikke har overklokket eller vil ha lavest mulig temp?

 

Quoter meg selv her.

Lenke til kommentar
Har sett de ganske svimlende prisene ja. Det er vel at det er noe nytt som kommer nå og ingen andre er konkurransedyktige nok. De som virkelig er opsatt på å få seg det HKet betaler det det koster tipper jeg.

7258310[/snapback]

 

 

Jeg fikk akkurat EVGA 680i kortet inn gjennom døren.. Og for å være ærlig.. Det er verdt hver eneste krone.. Aldri før har jeg sett eller tatt i et kort med så høy kvalitetsfølelse.

Kortet er forseggjort, mange smarte løsninger både på heatpipesiden, power og reset knapp rett på hovedkortet, debug indikator og byggkvalitet av en annen verden..

Skal feire 5 års bryllupsdag i dag, så derfor blir det ingen bilder før i morgen..

 

Dette skal tynes til det maksimale..

7258855[/snapback]

 

 

Jeg kan ikke være helt enig her.....

 

Når man kjøper et hovedkort for 2500,- forventer jeg meg å få kvalitet men mitt evga kort er alt annet en det.

 

Jeg har en del (ca, 5 kondensatorer) som er kjempe skeive. Fikk ikke engang satt in 8pin strøm kontakten uten å dytte kondensatoren til siden. Er dette kvalitet?

 

Heatpipen med kjøler hos meg er i hvert fall kjempe varm, med en 120mm vifte rett over den og med kabinett åpent ligger kjøleribbe tempen på ca. 55 grader. Dette i idle...... Romtemp 22.

Og systemet er uklokka!

Tør ikke en gang stenge kabinettet.

 

Etter 1. installasjon av windows virket alt relativt greit og jeg flashade bios til nyeste bios. Flash med floppy gikk ok.

Ved restart var win korrupt.

Ny install og nå får jeg en masse restarter og bsod ved for eksempel spill.

Og alt er uklokka.

 

Så dette hovedkortet blir nok sendt tilbake på angrerett, dessverre......

 

Har jeg fått et mandags eksemplar eller?

 

Tilbake til Asus 965p blir det nå!

Lenke til kommentar

Det hørtes ikke helt bra ut candymann.

 

Håper du har fått det forhåpentlighvis eneste kortet som har vert sånn.

Tester viser det er bra, og andre sier det er bra, men nå kommer noen og sier det er håpløst. :thumbdown:

Har satt det på lista av pc som skal i hus til jul, men dette satte et støkk i meg, men tror jeg prøver allikevel. Tester og andre sier det er bra, og kjempe kvalitet, så håper på dette er riktig, og at du fikk en av de få/det eneste som var sånn og ikke kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...