Gå til innhold

Skal du begynne med World of Warcraft?


Anbefalte innlegg

Lager denne tråden på grunn av at det er så mange som lager post om "skal jeg starte med wow?".

Her kan du få litt informasjon om spillet generelt, hva det gjør med deg osv.

 

World of Warcraft er et mmorpg-spill (massive multiplayer online roleplaying game).

Du har kanskje hørt mye rart om World of Warcraft. Ikke vet jeg, men det har du nok ;)

Er vel rundt 7 millioner som spiller det nå? Det at 7 millioner spiller WoW, er ikke rart i det hele tatt. Blizzard har skjønt hvordan det skal gjøres. Spillet er for det første piratsikkert. Det vil si at du ikke kan laste det ned fra f.eks et p2p-nettverk og spille det uten å betale. Du må hele tiden betale for å spille spillet. Selve spillet koster deg 149,- kroner hos Elkjøp.

Så kommer selve abonneringen av spillet. Du må som sagt ovenfor betale "hele tiden" for å spille WoW. Du har 2 muligheter(?). Det ene er å kjøpe gamecard i en butikk. Det kan du f.eks kjøpe hos Spaceworld for 219,00,- (60 day-card). Den andre muligheten er å "slippe" å bry seg om å kjøpe mer spilletid. Når du har en wow-konto så kan du logge deg inn på WoW's nettsider og skrive inn ditt Visa, og Blizzard vil automatisk trekke penger fra kortet ditt hver gang spilletiden går ut.

 

Hva gjør World of Warcraft med meg?

Du har kanskje hørt at folk ofrer livet sitt til World of Warcraft. At de slutter på skolen og stenger ute all "real life sosialitet". Dette trenger du absolutt ikke være redd for at det skal gjøre med deg. Jeg bare tuller. Du regne med at det gjør det, HVIS du bruker for mye tid på det. Vær så snill for din egen skyld; ikke velg å spille WoW framfor å være sammen med venner en lørdagskveld. Den gamle guildleaderen min som nettopp sluttet å spille World of Warcraft etter å ha innsett hvor mye det gjør med deg og hvor mye tid det "stjeler" sa alltid: It's just pixles.

Jeg kan ikke få sagt det bedre selv :)

 

Blizzy:

1: Remember to take all things into moderation (Even World of Warcraft!)

2: Bring your friends to Azeroth, but remember to take your friends elsewhere also!

 

Hvis det er noe annet jeg bør ha med i posten så for all del si ifra :)

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man burde ikke begynne med WoW om man er en litt innestengt person, som har få venner, ikke er så veldig mye ute med folk.

 

Om du har mange venner, er ofte sammen med dem, spiller fks. fotball, drar på fylla i helgene etc. da er det helt greit å spille wow.

 

Ingenting i denne posten er ment ironisk, jeg mener bare type 1, den jeg nevner først, vil ha mye lettere å bli avhengig av spillet, og få "venner" i spillet.

 

Noen som er litt enig her?

Lenke til kommentar
Man burde ikke begynne med WoW om man er en litt innestengt person, som har få venner, ikke er så veldig mye ute med folk.

 

Om du har mange venner, er ofte sammen med dem, spiller fks. fotball, drar på fylla i helgene etc. da er det helt greit å spille wow.

 

Ingenting i denne posten er ment ironisk, jeg mener bare type 1, den jeg nevner først, vil ha mye lettere å bli avhengig av spillet, og få "venner" i spillet.

 

Noen som er litt enig her?

7257563[/snapback]

 

Jeg er veldig enig. Men det høres jo litt brutalt ut også hvis du skjønner hva jeg mener. At folk som ikke har venner ikke bør spille wow. Men det erpå en måte sant. De burde komme seg mer ut og få venner. Det er jo ikke alltid like lett bestandig men...

Lenke til kommentar

Bare sånn for å understreke at WoW trenger ikke å være asosialt, det er som du gjør det til selv.

 

Jeg har møtt mange jeg kjenner gjennom WoW i Real life, flere personer fra guilden, og et par andre venner jeg har plukket opp på turen.

 

Slettes ikke noe som står i veien for å få venner som møtes 2-3 ganger i året. (blir seff sjeldnere enn "vanlige" venner, litt vanskelig å sammenligne imo)

 

Enkelte av oss som har snublet over hverandre på nett har møttes årlig de siste 5-6 årene så det er slettes ikke umulig å få gode bekjentskaper over nett.

 

Men du bør også skaffe venner rundt der du bor seff :tease:

Endret av zbegra
Lenke til kommentar
Det er ikke bra for folk å begynne med World of Warcraft.  :ermm: Blir jo spilleavhengige.

7257508[/snapback]

 

Jepp, du mister alt av sosial kredibilitet hvis du så mye som ser på en skjerm som er koblet til en data som kjører WoW.

 

Sann historie.

7257532[/snapback]

 

 

:roll: noen folk altså. Selvom du eller en kammerat kanskje er avhengig av wow, så betyr ikke det at alle som spiller er det. Jeg spiller wow hver eneste dag. Jeg får fremdeles tid til å gjøre alt mulig annet som å dra på kino, henge med venner, osv.

 

WoW er et veldig morsomt og interessant spill, man får masse nye venner (jeg har ihvertfall fått det), er alltid noe nytt å finne på. :thumbup:

Lenke til kommentar
:roll:  noen folk altså. Selvom du eller en kammerat kanskje er avhengig av wow, så betyr ikke det at alle som spiller er det. Jeg spiller wow hver eneste dag. Jeg får fremdeles tid til å gjøre alt mulig annet som å dra på kino, henge med venner, osv.

 

WoW er et veldig morsomt og interessant spill, man får masse nye venner (jeg har ihvertfall fått det), er alltid noe nytt å finne på.  :thumbup:

7258781[/snapback]

 

 

Det var liksom sarkasme. :)

Lenke til kommentar
World of Warcraft er dyrt og tar hele tiden fra deg. Glad jeg ikke spiller det selv.

7258454[/snapback]

 

 

Javel det er jeg ikke enig i. Du betaler 100kr/mnd. Hva annet får du i dagens verden for 100kr som du kan drive med en mnd. Ja du kan dra på kino og kjøpe en brus på kinoen, thats it. Eller du kan leie 2 DvDer som du kan se på til du husker alle detaljer i filmene. Ingenting i verden er gratis,men hvis grunnen til at du ikke begynner med WoW er pga at det koster 100 kr i mnd så har du ikke råd til så mye annet eller. Du får kjøpe deg en dataspill som du spiller i 4 mnd for at prisen skal bli den samme som wow....sikkert runna det flere ganger da

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
World of Warcraft er dyrt og tar hele tiden fra deg. Glad jeg ikke spiller det selv.

7258454[/snapback]

 

WoW er dyrt? 100/30=3,333...

3.33/24= ca 0.14 eller noe

Altså betaler du noe rundt 14 øre per time, eller 3.33 kr om dagen .Dyrt? Nei. Du kan få nok penger ved å samle tomflasker på veien hjem fra skolen din. 100kr i måneden høres ille ut, men det er ikke det. Tar hele tiden fra deg? Nei. WoW er kanskje et vanedannende spill, men om du ikke vil spille hele tiden kan du alltids bare logge ut. Vanskeligere er det ikke med folk som har en smule vilje i seg. Og at du er glad du ikke spiller er ok for oss andre, men du kan vel slippe å plage oss med slike poster om at du ikke liker spillet på wow forumet? De fleste her har ikke behov for å vite det.

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...