Gå til innhold

WESTERN DIGITAL - BARE JUKS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig du har fått en som har fått noe hard behandlig før du fikk den det er svært skjeldent harddisker er DOA, men det kan hende det er bare å reklamere på produktet. Sjekk nøye at det ikke er du som har brukt feil jumper settings eller........

 

Om din leverandør tester disken uten feil får du ett problem :smile: WD er svært kresne på at rett jumper innstillinger.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-16 10:26, amd_guru skrev:

Vil bare si til de som skal kjøpe seg ny maskin etter jul (evt. nyttår), at dere ikke må kjøpe WD 40GB. Bråker som bare faen når den jobber. Gå heller for en IBM 60GXP disk, da den er veldig stillegående. Nesten umulig å høre at den jobber (Pluss eller minus
:lol:
)


Har selv 40GB til WD, og syns personlig at den bråker lite. Men nå er det to år siden jeg kjøpte ny harddisk sist, så mye har jo skjedd på den fronten. Uansett, syns den er stillegående, må av og til sjekke HD-LED'en, for å se om den jobber :wink:

Lenke til kommentar

jeg har hørt masse dritt om western og ibm at de blir fort herpa,ibm du er heldig hvis du får en som funker osv men jeg hørt lite om folk som har problemer med maxtor eller seagate,bruker sjøl en western,før den hadde jeg en annen western den ble ødelagt etter et år,bad sectors og cluster,min neste hardsik vil bli en seagate eller maxtor,jeg betaler gjern noen kroner mer for å få bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-16 10:26, amd_guru skrev:

Vil bare si til de som skal kjøpe seg ny maskin etter jul (evt. nyttår), at dere ikke må kjøpe WD 40GB. Bråker som bare faen når den jobber. Gå heller for en IBM 60GXP disk, da den er veldig stillegående. Nesten umulig å høre at den jobber (Pluss eller minus
:lol:
)



 

IBM blir saksøkt for den rævva kvaliteten på 75gxp serien, og etter min mening er 60gxp like dårlig..

Kjøp Western eller Maxtor..

Lenke til kommentar

Wd er bra kvalitet..

 

har en som har overlevd snart 2 år.

inget trøbbel med den. Er den som er mest i bruk.

har operativsystem på den og spill.

 

Har også en IBM (er vel 75 serien) som jeg har hatt i 1 år no. Funker fint. Så har eg også skikkeleg kjøling til den. Uten så blir de 2 diskene ekstremt varme..

Lenke til kommentar

For oss som kommer til Hardware for å få tips til ny pc, klør oss blodige i knollen for det går ikke å få et enkelt svar på ting. Se på harddisksvarene her; to sier en ting, en annen sier noe helt annet en tredje sier noe helt annet om det samme igjen og så kommer en til og sier stikk motsatt.

 

Går ikke an å bli klok på dette i hvertfall :?:

 

PS. Jeg hadde Western Digital 4 gb som bråkte ganske mye i forhold til min nye IBM Deskstar 10 gb (9,5 gb), men jeg er ikke så imponert over lydnivået på denne heller, kunne godt vært lavere :smile:

 

_________________

PII 366 (450) Celeron

Epox zx370a

128 Ram

Elsa Erazor III Pro Video

Plextor 12/10/32

IBM Deskstar 9.5 Gb

Helt konge!! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: ratrune på 2001-12-17 18:53 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: ratrune på 2001-12-17 18:54 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte PC til meg selv for 2 måneder tilbake. Prøvde å lage den så stille som mulig, da jeg skulle ha et amd system (Noen som bråker forferdelig uansett pga den vævla varmen som utvikles av prosessoren).

Fikk delene fra datorbutiken, satt det sammen og skulle instalere windows. Siden disken var helt ny trodde jeg den måtte kjøres litt inn før den fungerte smertefritt. Der tok jeg tydeligvis feil. Når den arbeider, lager den en slik lyd som minner om når et spill har hengt seg, og du beveger musa som bare faen (ergo den irriterende brrr.... brrrr... lyden). DET ER JOBBELYDEN. Tenk så irriterende.

 

1 måned senere kjøpte jeg PC til onkelen min også. Prøvde å lære litt av mine egne feil og kjøpte en IBM 60GXP istenden for Western Digital XL 40GB (som bråker som bare faen, ikke de 5400RPM diskene dere snakker om).

Satt sammen dette systemet også, og til min forbauselse var det nesten ikke'no lyd fra harddisken! Kunne såvidt høre at den jobbet.

 

NB! Husk at vi oppfatter støy på forskjellige måter da

Lenke til kommentar

WD er bra, fikk en 80GB versjon etter at IBM'en kræsjet. Det er STOOOR forskjell på lydnivået på de to diskene.

 

Telcontar

 

_________________

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000

PIII 1GHz (veldig snart 1200MHz)

768MB PC133 RAM

WD 80GB 7200rpm m/Promise Ultra ATA100

ATI Radeon 8500 Retail imorgen :grin: 18.12

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-17 21:18 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...