Gå til innhold

Silent Drives!...takler dem 7200RPM?


Wishon

Anbefalte innlegg

Har hørt folk som bruker disse for å dempe lyden fra 7200RPM HDer, selv om d står max 5400RPM i SD specsene.

 

Har følgende HDer selv:

 

Maxtor IDE ATA-133 60GB

7200RPM DiamondMax Plus 2MB Cache D740X

 

Western Digital IDE ATA-100 120GB

7200RPM Caviar SE 8MB Cache WD1200JB

 

Utvikler disse for mye varme, er d noen som har SDrives med 7200RPM HDer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innlegget :smile:

 

Jeg hadde tenkt på NoiseControl sine NoVibes-drevrammer hvis ikke (microplex.no) SilentDrive skulle funke. Vet du hvor mye varme Maxtor'en utgir i forhold til WD'en? Eller hvor jeg kan finne det ut?

 

Hadde du gått for NoVibes eller SilentDrives?

 

:smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Wishon på 2002-11-12 12:38 ]

Lenke til kommentar

Takker igjen :wink:

 

WDen vi har felles lå på 17,1 grader C, mens Maxtor'en var 20,5 grader C.

 

Jeg går utifra SilentDrive ville kunne takle denne også uten at HDen ødelegges.

 

Jeg lurer bare på hva jeg skal velge? Hvor mye støy hører du med SilentDrive? Og hvor mye forskjell tror du det blir med NoVibes?

Lenke til kommentar

Kjører novibes selv og den demper for det meste vibrasjonsstøyen og ikke noe annet.. (men faktisk er vibrasjonsstøy mer enn du vil tro)

 

Men jeg skal bytte ut min nå med silentdrive.. (trenger du en novibes får du skrike.. Har brukt min "en-gang" altså satt i hden der engang og stått der siden.)

 

silentdriven demper også søkelyden og de andre mest irriterende lydene

 

har selv en wd120 8mbcache disk

Lenke til kommentar

Ja, du så til venstre for temperaturene så sto idle noise. Bråket som kommer av den når den ikke skriver. 40db er ganske høyt, men med silentdrive så blir denne iallefall halvert. Du hører bare såvidt en bitteliten lyd når den skriver til disken. Slik støy blir man ikke kvitt med novibes. Novibes fjerner bare "ekkolyden" som kommer av vibrasjoenene, men ikke selve suselyden.

Håper det var litt enklere å forstå... :smile:

Lenke til kommentar

Takktakk...

 

Joda, jeg forstår d med vibrasjoner, og mekanisk lyd direkte fra HDen. :wink: Bare ikke hva som bråker mest. Jeg har en skjærende lyd som høres ut som forplanter seg i hele kabinettet, med HDene som kilde. Og dette er konstant, selv om dem ikke jobber.

 

Men jeg får vel satse på SilentDrives, selv om begge er på 7200RPM. Skal også kjøpe Lian Li PC60 eller PC7USB...klarer ikke bestemme meg der heller. Små forskjeller mellom dem, og litt stor prisforskjell.

 

(NoVibes kabinett, kan det være en annen løsning på støyredusering generelt?)

 

[ Denne Melding var redigert av: Wishon på 2002-11-12 11:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Wishon skrev (2002-11-12 11:55):

Men jeg får vel satse på SilentDrives, selv om begge er på 7200RPM. Skal også kjøpe Lian Li PC60 eller PC7USB...klarer ikke bestemme meg der heller. Små forskjeller mellom dem, og litt stor prisforskjell.


Jeg valgte tilslutt air silver (colorcase)

 

Quote:


(NoVibes kabinett, kan det være en annen løsning på støyredusering generelt?)


 

Ja, men de er noe dyre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...