Gå til innhold

Windows Vista RTM sluppet


Anbefalte innlegg

5744 er RC2, altså den versjonen før den vi venter på nå (RTM).

 

*Tronaldo*

7250622[/snapback]

OK, men kom det ikke en oppdatert RC2? Husker jeg fikk en i Posten også lastet jeg ned en som hadde litt høyere buildnr senere fra MS sin side.

7250635[/snapback]

 

Mulig det ja, den er i så fall ikke lista opp i DL lista på abbonementet mitt.

 

Jeg slet skikkelig med ytelsen på min x64 RC1 installasjon så jeg håper at de har fiksa flere bugs i den nyeste utgaven.

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gleder meg til Windows Vista Ultimate kommer. Såvidt jeg har skjønt

skulle Vista ha bedre støtte for dual CPU ?

7251716[/snapback]

 

En foredragsholder fra Microsoft som jeg hørte på sa at Windows Vista ble designet fra grunnen av med tanke på dualcore. Så jeg regner med det da er sant :)

Lenke til kommentar
Gleder meg til Windows Vista Ultimate kommer. Såvidt jeg har skjønt

skulle Vista ha bedre støtte for dual CPU ?

7251716[/snapback]

 

En foredragsholder fra Microsoft som jeg hørte på sa at Windows Vista ble designet fra grunnen av med tanke på dualcore. Så jeg regner med det da er sant :)

7251751[/snapback]

 

Nå snakker jeg om dual CPU, altså 2stk Opteron 252. Men jeg

regner med at den havner under samme sak.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Gleder meg til Windows Vista Ultimate kommer. Såvidt jeg har skjønt

skulle Vista ha bedre støtte for dual CPU ?

7251716[/snapback]

 

En foredragsholder fra Microsoft som jeg hørte på sa at Windows Vista ble designet fra grunnen av med tanke på dualcore. Så jeg regner med det da er sant :)

7251751[/snapback]

 

Nå snakker jeg om dual CPU, altså 2stk Opteron 252. Men jeg

regner med at den havner under samme sak.

7251772[/snapback]

 

Riktig det.

Lenke til kommentar
Det vil bli interesant å se over tid om Vista vil ha mange bugs i "Windows-tradisjon", eller om Microsoft har gjort det bedre nå.

7251318[/snapback]

Etter sigende skal Vista ha rundt 500 bugs ved lansering, som Microsoft betegner som bedre enn XP hadde ved lanseringstidspunktet. Og med det mener de vel implisitt at det er bra nok. Det som forundrer meg, er at brukerne synes det er bra også - med "bare" 500 bugs. Verden vil bedras...

Lenke til kommentar
Etter sigende skal Vista ha rundt 500 bugs ved lansering

7251975[/snapback]

 

500 kjente bugs skal det vel være.. det dukker vel alltids opp et par til med tiden :cool:

7252122[/snapback]

Der er nok langt flere bugs enn dette. Selv har jeg fem rapporterte bugs som MS har bekreftet og sagt fikses i SP1...

 

RTM nedlastning til Enterprise kunder antas komme 15.11 på Office2007, og jeg vil tro at Vista er omtrent samtidig.

Lenke til kommentar

Lurer på om de som aksepterer 500+ feil i Vista hadde vært like fornøyd med 500 feil på en bil eller et hus de hadde kjøpt? Hvorfor skal vi akseptere feil i programvare og OS? Som sagt skjønner jeg ikke det...

 

Jeg har selv jobbet som programutvikler, både som ansatt og selvstendig, og har aldri sluppet fra meg noe som det var kjente feil i. Til tross for det holdt jeg tidsfrister. Det er en æressak å gjøre skikkelig arbeid. Ikke noe man går på kompromiss med hvis man har et snev av yrkesstolthet og ønsker å levere godt håndtverk.

Lenke til kommentar
Et litt annet perspektiv på Vista:

4 reasons why windows vista is just not worth it

7253625[/snapback]

 

Her er en liste over grunner som gjør det verdt det:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windows_Vista

 

Grunnene i linken din er egentlig ganske ubrukelig. Virker som det er skrevet av en Mac-fantast som ikke makter å se på ting objektivt, og som tydeligvis trenger å lese denne linken. Første poenget hans er at Vista er Server 2003 med eye candy.

 

Ta for eksempel klagen om visuelt bling-bling. Han klager på gjennomsiktigheten som kan skrus av, og så klager han over at systemet mangler en løsning som Expose. Hadde han trykket alt+tab under den "uformelle testingen" sin hadde han sett at systemet faktisk har noe tilsvarende. Flip3D får mest oppmerksomhet, men Alt+tab med thumbnails og "musestøtte" gjør samme nytten som Expose på en like god måte.

 

Så er det det klagene om sikkerhet. User Account Control holdes frem som et sikkerhetsproblem. Det er iallefall bedre enn ingenting, og da Linux og OSX har bortimot identiske dialoger, går der ikke ann å hevde det som en svakhet ovenfor "konkurransen".

 

At XP er godt nok for mange er det eneste vettuge i den artikkelen. Tror imidlertid at søke og taggefunksjonene i Vista vil gjøre hverdagen til mange lettere.

 

Nye revolusjonerende OS:

OS X

SUSE Linux Enterprise Desktop

7253625[/snapback]

 

Både SLED og OSX har vært på markedet i evigheter så de kan ikke akkuratt kalles nye. De har en del gode aspekter, men det er imidlertid morsomt å se de nye "revolusjonerende" funksjonene.

 

SuSE har klart å lage et veldig pent skrivebord, men ser du på ting som KDE-meny søket og hurtigsøket de har lagt inn i Kontrollpanelet, ligner det veldig mye på det som har vært i Vista-betaene veldig lenge nå.

 

Når det gjelder OSX var Leopard-presentasjonen noe av det flaueste jeg har sett. Bortimot alt av den nye funksjonaliteten (med unntak i "revolusjonerene" funksjoner som bloatede html-maler til e-post) var ting som hadde blitt annonsert for Vista for evigheter siden, og som var kledd opp i utrolig overdrevet bling-bling. Ta for eksempel en kikk på det latterlige Time Machine grensesnittet. "Redmond start your photocopiers?" sa dem? :whistle:

Lenke til kommentar
Lurer på om de som aksepterer 500+ feil i Vista hadde vært like fornøyd med 500 feil på en bil eller et hus de hadde kjøpt? Hvorfor skal vi akseptere feil i programvare og OS? Som sagt skjønner jeg ikke det...

 

Jeg har selv jobbet som programutvikler, både som ansatt og selvstendig, og har aldri sluppet fra meg noe som det var kjente feil i. Til tross for det holdt jeg tidsfrister. Det er en æressak å gjøre skikkelig arbeid. Ikke noe man går på kompromiss med hvis man har et snev av yrkesstolthet og ønsker å levere godt håndtverk.

7253525[/snapback]

 

 

https://launchpad.net/distros/ubuntu/+bugs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...