Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge en ny skjerm


JamesATaber

Anbefalte innlegg

Hadde selv en 2005FPW fra dell før, har en 2407WFP nå og er meget fornøyd. Husk at Dell har ca 1000kr i avslag på 2007 skjermen nå, og en stort sett får det en betaler for. En ting jeg har satt utrolig stor pris på ved Dell skjermene er kortleseren og usb portene på siden og ikke minst pivot funksjonen.

7274828[/snapback]

 

USB hubben er kjempeflott :thumbup:

Hjelper en del på skrivebordet.

Kortleser er det vel bare 2407 (og sikkert 3007) som har, ikke relevant her mao.

 

Dell har S-IPS panel (tror ikke de selger S-PVA skjermene i Norge), mens LG har TN. Det er altså to ulike måter å bygge panelene på. Dell har bedre bilde og innsynsvinkel, mens LG er mye raskere. I tillegg har Dell alt av ergonomiske funksjoner, USB hub, og diverse annet nyttig.

Man kjøper derimot ikke Dell skjermer til fullpris, den er verdt 4000, men ikke 5000 kroner.

 

Edit:

Tilbudene kommer veldig regelmessig, flere ganger i året.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermen har som navnet tilsier et sylskarpt bilde. Eneste som kan være liit plagsomt er at den kan være litt som et solarium ved 100% brightness... men den er det jo bare til å stille ned. Anbefaler deg dene skjermen på det varmeste

7278284[/snapback]

 

24" skjermen er en del værre enn 20" skjermene når det gjelder lysstyrke. Likevel er 100% altfor mye, standard er 50%, og det er gjerne litt mye det og.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle innspill/råd. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å velge Dell skjermen men gjorde allikevel etter å ha lest om den på nettet, jeg håper at det er S-IPS panel i den..

 

Skjermen er iallefall bestilt og ifølge Dell får jeg den om ca 10 dager..

Har den døde pixler/subpixler blir jeg forbanna...

Lenke til kommentar
Dell har S-IPS panel (tror ikke de selger S-PVA skjermene i Norge), mens LG har TN.

 

Hvor kan man sjekke paneltype på Dell skjermene?

Ikke alle Dell skjermene har jo S-IPS.

7296031[/snapback]

 

Ett veldig stort drawback det der, Dell oppgir ikke paneltype noe sted, bare specs.

Du må nesten bare satse. Alle skjermene oppfyller selvsagt specsene, men S-PVA har litt bedre kontrast, og litt mindre innsynsvinkel.

 

3007WFP (30"ws) har S-IPS

2407WFP (24"ws) har S-PVA

2007FP (20" 4:3) har man sett begge deler i, men de aller fleste i Norge har S-PVA

2007WFP (24"ws) har man også sett begge deler i, men regn med S-IPS

Lenke til kommentar
Oppgir heller ikke Eizo paneltype på sine rimelige modeller?

Tenkte på M1900 og S1931 skjermene. Fant ikke dette på eizo.no

7297159[/snapback]

Denne linken er veldig praktisk til slikt:

http://www.flatpanels.dk/skaerme.php

 

Det er ikke praksisen med å ikke oppgi paneltype som er uvanlig, men det med å benytte to ulike paneltyper i samme modell.

 

Begge Eizo skjermene er 8 ms, M1900 er TN, S1931 er PVA.

M1900 er nok raskest i praksis med tanke på paneltype.

Lenke til kommentar

Hei. Interessant tråd for min del, men ett lite spørsmål:

 

Er alle disse skjermene glosset på en eller annen måte?

 

Etter å ha kjøpt en laptop med gloss er det no return (whatsoever), men jeg har vanskeligheter med å skille de med og de uten fra hverandre på nettet (i prisguiden etc.).

 

Dell sin stasjonær-skjerm rekke har såvidt jeg vet ikke gloss, mens de bærbare har det som mulighet. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Har ikke hørt om noen glossy "stasjonærskjermer", nei.

Les litt ekstra for å være helt sikker, hvis de har det på noen modeller, blir det garantert oppgitt i specs.

7300637[/snapback]

 

Men det gir jo ingen mening... glossen er jo rett og slett en evolusjon av "skjermen" som fenomen, og det er jo ikke noe grunn til at den skal være spesielt gustig på bærbare...

 

Strengt tatt er det mindre gunstig på bærbare ettersom det er større sansynlighet for at disse eksponeres for kraftig lys, som er "glossens" svakhet pga gjenspeiling.

 

Men igjen: Why?

 

(Takker uansett for svar :) )

Lenke til kommentar
Oppgir heller ikke Eizo paneltype på sine rimelige modeller?

Tenkte på M1900 og S1931 skjermene. Fant ikke dette på eizo.no

7297159[/snapback]

Denne linken er veldig praktisk til slikt:

http://www.flatpanels.dk/skaerme.php

 

Det er ikke praksisen med å ikke oppgi paneltype som er uvanlig, men det med å benytte to ulike paneltyper i samme modell.

 

Begge Eizo skjermene er 8 ms, M1900 er TN, S1931 er PVA.

M1900 er nok raskest i praksis med tanke på paneltype.

7297653[/snapback]

 

Takk for tipset, søkefunksjonen på www.flatpanels.dk var super!

Er forøvrig mer opptatt av fargedybde enn responstid.

 

Er det flere enn Dell som er kjent for å bruke forskjellige paneltyper i samme modell?

Lenke til kommentar
Hei. Interessant tråd for min del, men ett lite spørsmål:

 

Er alle disse skjermene glosset på en eller annen måte?

 

Etter å ha kjøpt en laptop med gloss er det no return (whatsoever), men jeg har vanskeligheter med å skille de med og de uten fra hverandre på nettet (i prisguiden etc.).

 

Dell sin stasjonær-skjerm rekke har såvidt jeg vet ikke gloss, mens de bærbare har det som mulighet. Stemmer dette?

7299978[/snapback]

 

Denne skjermen har glossy panel: 20WGX2

 

Han som sitter ved siden av meg på lesesalen har også glossy panel ser jeg.. det er en 19" Acer skjerm (stasjonær skjerm) ikke ws..

Endret av Gummun
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt ærlig, jeg bestilte en Dell UltraSharp™ 2007WFP 20.1" Widescreen LCD 14.11.2006 og har enda ikke fått denne, ser at leverings tidpunkt på sidene til Dell til stadighet forskyver seg, og nå er den forskjøvet seg til 10.12.2006. Det skulle ikke forundre meg om denne datoen endrer seg ytterligere.. :no:

 

Er det noen andre som har bestilt denne skjermen fra Dell ca i samme tidsrom som jeg gjorde? Evt hvordan er deres leverings staus?

Lenke til kommentar
Helt ærlig, jeg bestilte en Dell UltraSharp™ 2007WFP 20.1" Widescreen LCD 14.11.2006 og har enda ikke fått denne, ser at leverings tidpunkt på sidene til Dell til stadighet forskyver seg, og nå er den forskjøvet seg til 10.12.2006. Det skulle ikke forundre meg om denne datoen endrer seg ytterligere..  :no:

 

Er det noen andre som har bestilt denne skjermen fra Dell ca i samme tidsrom som jeg gjorde? Evt hvordan er deres leverings staus?

7382112[/snapback]

 

Bestilte samme skjerm 11.11 levering er blitt utsatt to ganger, siste info er levering pr. 01.12.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...