Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge en ny skjerm


JamesATaber

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LG har best bilde, spesielt bra kontrast. Den har også tettere oppløsning.

Samsungen er større.

VIlle valgt LG personlig.

Dell skjermen er S-IPS, rålekker, men sprenger jo budsjettet ganske klart.

 

Du kan jo også se på Samsung 204B, den er ikke WS, men har bedre oppløsning, og er litt større enn LG.

Lenke til kommentar

Busjettet mitt er egentlig allerede sprengt på 3500 så jeg ønsker helst ikke gå noe særlig over det... :( ellers så tviler jeg ikke på at skjermen er en del bedre...

 

Jeg har sett en Dell bærbar, det var synnsykt bra/sylskarpt bilde, spesielt ved liten skrift... så det er igrunn derfor jeg lurer på om det er noen skjermer i markedet som bruker de samme eller ligenende teknogier som gjør at man får et sylskarpt bilde?

 

En annen ting som jeg lurer på er dersom vi sammenligner Samsung 204B (1600x1200) og

LG 20" LCD L204WT TCO-03 Silver (1680x1050), vil bilde være skarpere på samsung skjermen? altså at det ikke blir grums når man leser liten skrift...?

Lenke til kommentar

Anbefaler deg Samsung SyncMaster 225BW. Den er helt klart det beste valget! Nyydelig å se på, både selve skjermen og bildet. Mange innstillingsmuligheter + at du kan snu, dreie og heve skjermen (veldig ergonomisk). Den har også HDCP så du er fremtidssikret.

PS: Den har ikke antydning til etterslep i det hele tatt!

 

Nightwolfie

 

EDIT: Hadde en LG 20.1" skjerm for en stund tilbake, og den var noe ordentlig piss! Etterslep til tusen og elendig kontrast! Styr unna!

EDIT2: LG'n har også 16.2 millioner farger, mens Samsung har 16.7 millioner farger. (16.2 + 0.5 etellerannet :p) Og samsungen er Stooooooor! :D

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar

EDIT: Hadde en LG 20.1" skjerm for en stund tilbake, og den var noe ordentlig piss! Etterslep til tusen og elendig kontrast! Styr unna!

 

 

Hm.. kjipt at du ble så skuffa over Lg'n din wolfie.. men LG 204WT har 2000:1 i kontrast og 5ms responstid, så kan ikke ha vært den LG skjermen? eller?

 

Det er riktig at det er et 6-bits panel som brukes i LG204WT og dermed er det færre farger som kan gjengis.. dette er derimot kompansert for med fargesimulering.. Skjermen har helt klart svakheter, men til å være et TN panel og til å være i prisklasse <3000 er det absolutt godkjent fra meg

 

Har ikke prøvd samsungen du refererer til.. har hørt litt negativt om panelet som brukes i den, men det var ikke no big issues... Dessuten.. size matters..

 

Tror man stort sett blir fornøyd med skjermen man kjøper uansett, og at man vil forsvare kjøpet med nebb og klør i ettertid.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sitter også med planer om å skifte ut min skjerm (Samsung 191T). Samsungen som er nevnt her, samt Dell`n som blir anbefalt er begge aktuelle.

 

Kom gjerne med enda flere pro and cons for disse to skjermene, eventuelt forslag om andre skjermer. At skjermen skal fungere meget godt/best mulig i spill er viktig. Alt annet "kontorarbeide" og diverse fungerer de jo til uansett.

 

edit: Kom gjerne med forslag om 4:3 skjermer, er usikker på om jeg skal ha 4:3 eller WS.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

EDIT: Hadde en LG 20.1" skjerm for en stund tilbake, og den var noe ordentlig piss! Etterslep til tusen og elendig kontrast! Styr unna!

 

 

Hm.. kjipt at du ble så skuffa over Lg'n din wolfie.. men LG 204WT har 2000:1 i kontrast og 5ms responstid, så kan ikke ha vært den LG skjermen? eller?

 

Det er riktig at det er et 6-bits panel som brukes i LG204WT og dermed er det færre farger som kan gjengis.. dette er derimot kompansert for med fargesimulering.. Skjermen har helt klart svakheter, men til å være et TN panel og til å være i prisklasse <3000 er det absolutt godkjent fra meg

 

Har ikke prøvd samsungen du refererer til.. har hørt litt negativt om panelet som brukes i den, men det var ikke no big issues... Dessuten.. size matters..

 

Tror man stort sett blir fornøyd med skjermen man kjøper uansett, og at man vil forsvare kjøpet med nebb og klør i ettertid.

7258032[/snapback]

 

Du lot deg lure av 2000:1 i kontrast ja? hehe, gikk i samme fella jeg også. Dette er såkalt Dynamic Contrast, noe som LG har funnet på. Så veit ikke hva den virkelige kontrasten er. Den kan uansett ikke være høy, elendig kontrast i spill og ikke minst film. Etterslepet er der også...

Lenke til kommentar

Hadde selv en 2005FPW fra dell før, har en 2407WFP nå og er meget fornøyd. Husk at Dell har ca 1000kr i avslag på 2007 skjermen nå, og en stort sett får det en betaler for. En ting jeg har satt utrolig stor pris på ved Dell skjermene er kortleseren og usb portene på siden og ikke minst pivot funksjonen.

Endret av TommyTheGun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...