Gå til innhold

hva syntes dere om merke J.lindeberg?


Migr

Anbefalte innlegg

Nei har ikke sett noe mer enn bare t-shortene og genserne.

Var ikke klar over at de har noe mer.

 

Men uansett så mener jeg det er et merke for personer som ikke bryr seg så mye om klærne bare de er dyre å "kjente".

 

Blir nesten det samme som fotballsko.

 

Mange kjøper sko på grunn av merket og ikke hvordan de sitter på foten.

Betaler enormt mye penger for "ekte" sko, men bytter de ut før man rekker å ta i bruk kvaliteten som får de til å koste mer.

 

 

Marius aka hansomennåikkeharfåttsegPeakjakke=(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
J.lindeberg er bare for fjortisser og wannabes!!

Sorry hvis dette støter noen, men det er hvertfall min mening.

 

Håvard

7556610[/snapback]

 

 

fjortisser og wannabes ?:S :nei:

 

 

Haha tror ka du vil , men du eier ikke stil , hvis du sier det.

 

Begrunn svare ditt!

Lenke til kommentar
J.lindeberg er bare for fjortisser og wannabes!!

Sorry hvis dette støter noen, men det er hvertfall min mening.

 

Håvard

7556610[/snapback]

Du støter ingen, alle vet det selv de som bruker det. Men så lenge de ser på det som kult så kommer de til å fortsette å bruke merket.

7562947[/snapback]

 

 

Lindeberg er digg, men hvem gidder å bruke opp imot en tusing for et lusent belte. :no:

 

Jeg kjøpte mine i Kina for den nette sum av 30,- kr. Ser helt like ut......

 

Uansett er det Bergans som er best! :tease:

 

 

Selv bruker jeg egentlig kun klær fra Session.

Lenke til kommentar

Lindeberg og WESC er for personer som ikke egentlig bryr seg om hvordan klærne er, bare at de viser at man har penger.

 

Snakker nå om de klærne som alle under 18 går med, t-skjortene og genserne som er dødskjedelig!

 

Om man vil se bra ut så er klær fra Carlings (PocoLoco) mye bedre og billigere.

Jeg kan tenke meg en samtale mellom to kompiser som treffes og snakker sammen om klære sine:

 

Person nr 1: Hallo! Jeg har kjøpt meg den kule gensern, det er wesc og henger i skapet hjemme.

 

Person nr 2: hmm, hva kostet den da?

 

Person nr 1: Den kostet 1.999, men det er vært det!

 

Person nr 2: Åh, den var jo driiiit kul da!

 

Satt på spissen? IKKE FAEN!

 

 

Jeg satt å snakket med en i klassen i høst åsså spurte jeg han om hva han hadde betalt for bokseren sin (Björn Borg). Jo den hadde kostet 150,-.

Så spurte han meg hva jeg hadde gjort på Heimdal Mote på Søndag (på crazy days). Jeg hadde vært å kjøpt meg klær og noen boksere.

Han ville vite hvilke boksere så jeg sa at jeg hadde kjøpt et par JBS boksere. Da han fikk vite hva de kostet (300 kr per stk) så spurte han meg

 

"Åh? Hvorfor har ikke jeg hørt om de da når de er så dyre"

Hva skal man svare på slikt?

 

Han er skjønn bruker av WESC og lindeberg, så her er litt bevis.

 

Marius!

Lenke til kommentar

Generalisering er moro!

Lindeberg og WESC er for personer som ikke egentlig bryr seg om hvordan klærne er, bare at de viser at man har penger.

7579822[/snapback]

Jeg synes Lindeberg har noen kule klær og noen stygge, f.eks buksene er kule, men genserene med STOR JL logo blir for mye for meg.

Lenke til kommentar

Blir helt skremt jeg av folk som faktisk dømmer JL etter de utrolig stygge genserene og lignede med den store logoen.. Det viser bare at butikker i Norge kun prøver å appellere til fjortisser og selge mye.

Ta en titt her http://men.style.com/fashion/collections/S...ete/thumb/JLMEN og se hva JL faktisk har å by på.

Har selv flere plagg fra Jl, men kun med minimal eller ingen logo, så er ikke vanskeligere enn å unngå de plaggene med størst logo. (Viss ikke man vil late som man har litt penger da)

Lenke til kommentar

kolleckio: Den linken du viser til er til klær som ikke akkurat er noe nytt. Det er tatt og kombinert på en litt annen måte å satt på merket lindeberg, kult? ja, men ikke kult nok til å demme oppp for prisen av de. Vedder på at man kan finne samme klærne i H&M butikker å sette sammen på samme måte, og da vil de koste flere tusen kroner mindre.

 

Dere får si deres mening, men om nøyaktig de samme klærne hadde vært laget og solgt under navnet H&M hadde ikke halvparten blitt solgt.

For noen er det viktig at klærne er litt dyre, men jeg dømmer ikke personene ut i fra det, for det er deres valg hva de vil bruke pengene på. De er sikkert like snåle for meg som jeg er for dem når jeg kjøper en pulsklokke og tilbehør til 4.000 kr, eller når jeg betaler 20.000 kr for en sykkel.

 

Men det er når personene blir selvopptatte/bortskjemte/overlegne (Noe MANGE blir) at jeg styrer unna!

 

Ha en fortsatt god jul

 

Marius

Lenke til kommentar

Marius Olsen: Noen av de plaggene liggner på noe av det man får på HM, men forskjellen ligger også i kvalitet og snitt. En HM genser kan vaskes 3ganger å så har den mistet passformen helt, og ang. kvalitet er faktisk JL ganske flinke.

Og JL har faktisk mye bedre passform på det meste en HM, tro det eller ei.

Og når du nevner pris er jo det bare en interresse og prioriteringssak.

Og er det faktisk folk som synes det er viktig at klærne er dyre?

Lenke til kommentar

Ja! Folk bryr seg om klærne er dyre, de vil gå i noe som viser at de ikke er noen fattikarer. Tror du en gjeng med bortskjemte 15 åringer tenker på kvalitet når de kjøper Lindebergklær? Nei, da har du tatt feil. Om de tenker så mye på kvalitet så hvorfor ikke gå å kjøpe "Bläkledär"...

 

Det var en test på Tv2 Hjelper deg for noen år siden hvor de testet BILLIGE dongeribukser mot dyre merkebukser. De billige var mye sterkere fordi de var ikke blitt vasket så forbanna mye som merkeklærne!

 

Et annet eksempel på en dialog mellom noen lindeberg brukere.

 

Før skolen startet en gang så kom en kar på skolen i en ny skjorte. Den var driiit stygg, men når de står å snakker så sier den ene:

 

"Du, den skjorta der er faen meg stygg, men på grunn av det merke (Å pekte på et LITE merke opp mot skuldra som var et Lindebergmerke) så er den kul."

 

Dette er sant og viser hvor mye de egentlig bryr seg om selve klærne.

Det blir som kongen som gikk naken fordi noen sa at det var motet :thumbdown:

 

Lenge leve de FINE klærne som ikke koster en årslønn!

Lenke til kommentar

Sett Evisu-buksene? De er FINE, men koster en årslønn. 3600kr for en bukse er evig mye for mange. Kvalitet er det og. Blir de misfarga eller noe får man visst bytte dem inn gratis.

 

Lindeberg er også dyrt og gode klær, men det har fått et litt sossepreg over seg. Etter at utallige kopier av Evisu-bukser hvor man ikke ser forskjell på orginal og fake, hvorfor bruke mange tusen på en ekte da. Har ikke sett så mye til Lindeberg-kopier.

 

Kanskje også derfor mange bruker mange tusen på dem, fordi det viser at de har penger, fordi de må være dyre. Vanskligere å få tak i kopier.

Lenke til kommentar

Det er folk med stil og folk som ikke har stil. De som tror det er å bare kjøpemerke klær så er man tøff. Tar grundig feil. Ja jeg kan innrømme at jeg bruker merker som WESC, Zoo York, Nike osv. Kanke påstå at jeg har stil. Men det er med at man kjøper de klærne man syntes er kule, klærne skal jo matche hverandre også. Noe som f.eks ikke matcher er Lindenberg bokser + Volcom genser. Noe som kan matche er Wesc genser med (logo) og en slapp bomull trenningsbukse, fra f.eks ucla.

Lenke til kommentar

Jaja, din mening, min mening, deres mening. Alle har en mening, jeg er ikke enig i mange av de :)

 

Men får å gjøre posten litt lengre slenger jeg inn dette:

 

Jo mer man betaler for vanlige klær som man bruker i hverdagen, jo mer penger kaster man bort får man får ikke noe mer ekstra enn kanskje litt høyere status blant sossene! Når man kommer til turklær (Bergans/fjellreven ol) snakker man høyere kvalitet = høyere pris.

 

Men jeg bruker Peak klær som er minst like dyre, men jeg har ikke mange av de, bare de jeg syns er kule.

 

Forresten så er det èn t-skjorte jeg kunne tenkt med fra WESC og det er den med hvit skrift og svart stoff, ellers er det bortkastet penger!

 

Jeg skjønner hvorfor mange vil ha de, men det er ikke verdt det!

 

 

Ha en God Jul og ett Godt Nytt År!

 

Marius

Lenke til kommentar

Haha, artig diskusjon. Mange dumme meininger.

 

Lindeberg har ufattelig mange stilige klede, og du finn mange av desse også i norske butikkar.

Såklart, hettegenserane med ein enkel logo på er ingenting å trakte etter, og dette har tildels svekka ryktet til Lindeberg. Men om vi ser bort i frå dette, har dei mykje stilig. Sjølv syns eg ikkje belta deira heller er å forakte. (Sjølv sit eg i ei dressbukse frå Dolce & Gabbana med eit Gucci-belte påspent for øyeblikket, men det er vel heller ein annan diskusjon.)

 

Eg syns eigentleg ikkje innstillinga di er heilt riktig, Marius. Sjølv om eg forstår at du kan føle litt frustrasjon ovanfor alle fjortisane som har fått påspandert eit komplett antrekk av sine foreldre, vil eg likevel seie at kritikken din mot J.Lindeberg og andre merker i samme klasse er heller uberetta.

 

Eg kunne heilt sikkert handla ein del klede på H&M, Lindex og Kappahl, men det å ha på seg eit plagg som eg veit at det har blitt lagt mykje omsorg i å skape, gjer at eg føler med bedre. Eg liker å kle meg godt, og eg forstend ikkje kvifor du skal ha så mykje i mot dette. Eg skal godt innrømme at eg ikkje er heilt edru for øyeblikket, men eg føler sjølv at eg er i stand til å tenke så klart at eg klarer å respondere på dei siste innlegga dine.

 

Du og Peak-jakkene dine får ha ei fin natt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Haha, artig diskusjon. Mange dumme meininger.

 

Lindeberg har ufattelig mange stilige klede, og du finn mange av desse også i norske butikkar.

Såklart, hettegenserane med ein enkel logo på er ingenting å trakte etter, og dette har tildels svekka ryktet til Lindeberg. Men om vi ser bort i frå dette, har dei mykje stilig. Sjølv syns eg ikkje belta deira heller er å forakte. (Sjølv sit eg i ei dressbukse frå Dolce & Gabbana med eit Gucci-belte påspent for øyeblikket, men det er vel heller ein annan diskusjon.)

 

Eg syns eigentleg ikkje innstillinga di er heilt riktig, Marius. Sjølv om eg forstår at du kan føle litt frustrasjon ovanfor alle fjortisane som har fått påspandert eit komplett antrekk av sine foreldre, vil eg likevel seie at kritikken din mot J.Lindeberg og andre merker i samme klasse er heller uberetta.

 

Eg kunne heilt sikkert handla ein del klede på H&M, Lindex og Kappahl, men det å ha på seg eit plagg som eg veit at det har blitt lagt mykje omsorg i å skape, gjer at eg føler med bedre. Eg liker å kle meg godt, og eg forstend ikkje kvifor du skal ha så mykje i mot dette. Eg skal godt innrømme at eg ikkje er heilt edru for øyeblikket, men eg føler sjølv at eg er i stand til å tenke så klart at eg klarer å respondere på dei siste innlegga dine.

 

Du og Peak-jakkene dine får ha ei fin natt.

7590905[/snapback]

 

Mesteparten av disse dyre merkeklærne er laget i Taiwan, akkurat som H&M klærne, så jeg tviler på at det ligger så mye mer omsorg i de.

Lenke til kommentar

Göncz: Der kom du meg i forskjøpet, jeg flirte godt da jeg leste dette med omsorg.

 

 

Henrik Lied: Jeg føler meg ikke frustrert for når man legger sammen det jeg får og det de får så får jeg nok mer i verdi jeg, de spiller fotball, jeg sykler så mine foreldre bruker nok mer på syklingen min enn deres foreldre gjør på klær. Men jeg syns at å bruke mye penger på kvalitetsutstyr enn klær (som ikke er noe bedre enn billige klær), er mye bedre!

 

Når jeg kjøper dyre sykkelklær/utstyr så er det for å sykle bedre, når de kjøper klær er det for å få status, en stor forskjell!

 

 

Marius

 

ps. Jeg har ikke fått noen jakke ennda, for jeg måtte JOBBE for det (Slå opp i en fremmedordbok så finner du det nok), hun hadde skulle betalt den hadde det ikke vært for at jeg mangler 10.000 på en sykkel som jeg har bestilt til mars :hm:

 

Godt nyttår folkens!

Lenke til kommentar
Göncz: Der kom du meg i forskjøpet, jeg flirte godt da jeg leste dette med omsorg.

7591760[/snapback]

Det å skape eit plagg går gjennom mange faser. Å produsere plagget er berre ei av desse. :)

 

Sjølv har eg for øyeblikket tre arbeidsgivarar, så eg vil påstå at eg har det begrepet inneforstått. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...