Gå til innhold

Montere dvale-knapp på kabinett?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det mulig å montere en knapp på kabinettet som, når en trykker på den, går maskinen i dvale og når en trykker på den eller "på" knappen, så starter den igjen?

Hvordan gjør jeg det? Hvis jeg har knappen med to ledninger, hvor på HK monterer jeg de? Hvis du har bilder, tips el.?

 

På forhånd takk :thumbup:

 

Greb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på kontrollpanel og velg strømalternativer. Gå så på avansert fanen. Der ser du "av/på knapper". Nå kan du velge og vrake hva du vil at din av på knapp skal gjøre

F.eks gå i dvalemodus, skru seg av, få opp skru av min datamaskin vinduet, ventemodus osv.

Lenke til kommentar
Se tidligere svar fra DownG, der står løsningen!

7253610[/snapback]

 

Nei jeg kan ikke se hvor jeg skal koble til en ren dvalebryter på hovedkortet(i tillegg til de vanlige bryterne), av hva DownG skriver.

 

Derfor spør jeg om noen vet om dette er mulig og hvis, hvor den kobles på HK?

:hmm:

Lenke til kommentar

OK, da foreslår jeg å finne et kort som har den tilkoblingen på hovedkortet. Jeg har fortsatt til gode å se dette. I mellomtiden er svaret til DownG løsningen. Hvis du vil skru av maskinen, kan du bruke start->shutdown. Da har du en REN dvaleknapp, men ingen av-knapp. Du kan derimot bruke den til å skru maskinen på hvis den har vært helt av uansett.

Lenke til kommentar

en dvalebryter kan ikke kobles til hket i tillegg til av/på, skal du ha noe sånt må du nok kommunisere over paralellporten eller noe og da blir det fort en del styr med lodding og programvareskriving.

 

Synes du skal gå for DownG som plan. Er det noen som faktisk bruker av-knappen? man har jo alt+f4

Lenke til kommentar
OK, da foreslår jeg å finne et kort som har den tilkoblingen på hovedkortet. Jeg har fortsatt til gode å se dette. I mellomtiden er svaret til DownG løsningen. Hvis du vil skru av maskinen, kan du bruke start->shutdown. Da har du en REN dvaleknapp, men ingen av-knapp. Du kan derimot bruke den til å skru maskinen på hvis den har vært helt av uansett.

7254095[/snapback]

 

Jeg har vel heller ikke sett det enda, men tenkte at det kanskje var en mulighet på kortet. Takker for godt råd, jeg var ikke klar over detaljene du her beskriver :)

 

Greb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...