Gå til innhold

Trenger tips til nytt RTS?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til et nytt bra strategi-spill "RTS"..

 

Jeg elsker/elsket jo Warcraft-serien..

Men Warcraft 3 er nå litt gammelt og kjedelig..

Og til alles fortvilelse, ser det hvert fall ikke ut som Blizzard Entertainment har tenkt til å gå igang med et nytt Warcraft "4" med det første..

 

Elsket også Battle for Middle Earth en periode, mye på grunn av at var Ringenes Herre..

Jeg som Tolkien og Ringenes Herre faller lett for spill med Tolkien innhold..

Battle for Middle Earth 2 derimot var litt mer kjedelig, ettersom jeg hadde spilt 1'ern så mye at jeg kjente spillet formye igjen..

Uansett var jo Battle for Middle-Earth 2 et bedre spill, men kanskje litt tynt..

Battle for Middle Earth 2 systemet + Battle for Middle Earth 1 historien osv..

Ville vært bedre tror jeg..

Men uansett.. Nå kommer jo "The Raise of the Witch King", en ekspansion pack til Battle for Middle Earth 2 snart.. Men jeg forventer ikke stort av den, Electronic Arts bare melker penger ut av Ringenes Herre konseptet med Battle for Middle Earth, isteden for å faktisk prøve å lage et bra RTS-spill.. Noe som er utrolig synd..

 

Har også Lord of the Rings: "The War of the Ring".. Mye morsomt å se på characters og lignende i spill som er basert på boken, og ikke filmene.. Ikke det at man ser stort av grafikk i dette spillet.. Mangler alt egentlig.. Rett og slett ræva.. Eneste som er bra, er at det nettopp er Ringenes Herre.. Eller er det det? Det er knapt..

Utrolig synd at Vivendi Universal sluttet med RPG-serien basert på Ringenes Herre bøkene.. Fellowship of the Rings var storslagent.. Motsetning til de grusomme Ringenes Herre spillene fra Electronic Arts.. Så hadde man frihet i spillet, og var utrolig å utforske Middle Earth, uten å vite hvordan alt så ut fra filmene..

Dessuten la de til frekvenser som er tatt bort fra filmene osv.. Utrolig bra!!

Men desto mer tragisk at de avbrøt utviklingen av oppfølgeren.. The Treason of Isengard når den nærmet seg release.. Et stort nederlag for Vivendi, og hele Ringenes Herre spillverdenen..

 

Har også prøvd meg på Rome Total War.. Men det blir alt for mye tenking for meg, jeg liker de episke kampene osv.. De store slagene.. Lage characters, skaffe resourses, bygge leir, innvandere andre, beskytte min egen borg osv..

 

Det er vell alle strategi-spillene jeg har erfaring med..

Noen anbefalinger til hva jeg burde prøve nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg støtter tipset ditt, Ghaundan. :)

 

Starcraft er det absolutt beste og morsomste strategispillet jeg har spillt noen gang, og jeg har prøvd MANGE!

 

Så, dersom du er den som bryr deg mer om gameplay og enn om grafikken er god og moderne, anbefaler jeg Starcraft på det varmeste.

 

Men om du vil prøve noe nyere, så burde du prøve ut Dawn of War. Det er kanskje ikke spillet som krever mest micro, men det er alikevel meget underholdene, da det er konstant action og FETE kamper.

 

Lykke til med jakten på ditt neste satsningsspill innen RTS-sjangeren! ;)

 

Mvh.

Zodux

 

EDIT: 1x skirveleif fikset.

Endret av Zodux
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...