Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan unngå "vennestempelet"?


Gjest Gjest17

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest17

Hei.

 

Jeg er en gutt på 17 år som har et lite problem med jenter:

 

Med en gang jeg finner en jente interessant og prøver å bli bedre kjent med henne ender det opp med at jeg blir "vennestemplet" i stedet!

 

Altså på en eller annen måte blir mine "signaler" mistolket slik at jenta ser på meg som "bare" en venn.

 

Noen av de som har "vennestemplet" meg opp gjennom tiden regner meg til og med som en av sine beste venner, har prøvd å være mer tydelig på det, men ser nå på de som en tapt kamp siden jeg er redd for at jeg vil ødelegge det vennskapet vi allerede har.

 

Hva gjør jeg galt, hva kan jeg gjøre for å unngå at jeg blir "bare" en venn?

 

Alle tips mottas med takk. Ønsker svært gjerne forslag fra jenter også. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har en del med hvilke signaler du sender ut å gjøre. Det enkleste, mest lettfattelige trikset er å ikke være fullt så snill med henne. Vis at du tenker på deg selv (ikke overdrevent mye, men ikke vær selvofrende), at du liker å ha det gøy, osv. Det er egentlig ikke så lett å ikke havne i vennefella, men det er nok av folk som har gått i den fella og kan dele erfaringer heldigvis :)

Lenke til kommentar

Jeg har det motsatte porblemet. Har lyst på jentevenner, og ikke kjæreste. Men alle faller for meg (ikke for å skryte, jeg ser på dette som et problem), og når de finner ut at jeg ikke liker de på den måten gidd de like greit ikke å være venn med meg heller.

 

Syns desverre det er vanskelig å gi deg noen råd uten å kjenne deg. Eneste må være at du er tydeligere på hva du vil.

Lenke til kommentar

Alá Jør2 har jeg og opplevd det motsatte, noen man bare vil være venner med misforstår, og det blir kluss.

Egentlig kan vel bare trådstarter og Jør2 utveksle MSN-logger og dra nytte av hverandre.. :p

 

Tips til trådstarter: Legg deg på en mer flørtende tone generelt. Sleng inn en "så søt du er", "klart det, snuppa", "hvordan har du det kjære?" der det passer..

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere er det viktig å ikke være så utrolig snill. En må være litt "hard to get". Sette seg selv litt høyt på et vis, få hun til å forstå at viss hun er heldig så kan hun få deg.

Det er et eller annet med menneskeheten at de altid skal ha det som ikke er så lett å få tak i. Det må være en utfordring.

Men du må ikke bli helt avvisende.

Er ikke lett de greiene der. Hadde omtrent samme greia før, de jentene eg var interessert i fikk eg vennestempel hos fordi eg tenkte noe sånt som " Viss eg er snill og grei, setter hun høyt å viser at eg er interessert i henne så går det nok bra."

Det funka jo ikke altid så bra, men det er nå lenge siden. Nå har eg utvikla min egen lillr strategi og det funker mye bedre. Kan ikke huske å ha fått noe vennestempel fra noen jenter eg har vert interresert i de siste årene.

 

Egentlig må man bare prøve seg frem, om det går dårlig så finner du en ny en helt til det går ;)

 

Jaujau, lykke til med antivennestempelet.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Som alle andre sier, til meg er det andre veien.

 

Om vi utelukker at jeg har hatt sex med dem så ser jeg ikke at jeg har gidd noe feil signaler. Jeg har sagt ifra om at en venn er alt jeg vil ha. Åsså får jeg meg hele vrælet på kjøpet. Er da "lenge" siden jeg gjorde dette, det fører bare ulemper med seg.

 

Fra spøk til alvor. Mange jenter tror jeg legger ann på dem bare for de jeg snakker med dem. Om jeg legger ann på alle jeg snakker med så ville jeg nokk fått en smule travel hverdag. Det værste er at de gir seg ikke.

 

Selv har jeg sagt til dem at jeg "holder" på med noen i den forstand du kan si det slik. Men neida, det gjør liksom ikke noe, man kan da prøve seg fordi. Håpet er ikke borte uansett hva faan enn gjør.

Lenke til kommentar
Mange jenter tror jeg legger ann på dem bare for de jeg snakker med dem. Om jeg legger ann på alle jeg snakker med så ville jeg nokk fått en smule travel hverdag.

7235194[/snapback]

Sitter med det samme.. Min måte å kommunisere på er visstnok "sjarmerende" og flørtende, uten at det alltid er intensjonen. Jeg tar et eksempel, i form av et innlegg jeg hadde på et annet forum tidligere i år:

 

Jeg var ganske for full på Lørdag, men hadde vært utendørs og konsumert, så følte meg egentlig i toppform! Ene kameraten min endte med å småkline litt med ei jente vi begge kjenner, og begge pratet med.. Småkline litt hadde de også gjort en annen gang på byen, så det var et eller annet der. Selvfølgelig helt greit for meg, jeg var ikke interessert på den måten..

Jeg pratet med alt og alle(kanskje litt mye med denne jenta, da hun sto ved siden av meg), og var hyggelig som vanlig.

Jenta skulle så være med på nachspiel med oss(etter invitasjon fra kameraten min), når vi gikk mot taxikøen gikk hun å frøs en stund, så jeg ga henne jakka mi(kameraten min hadde ikke jakke), og vi pratet normalt. Når vi kommer på nachspiel prater jeg igjen med alt og alle, og er snill og hyggelig.

Long story short, når kameraten min går og legger seg, og jeg blir igjen i stua for å ligge på sofaen, blir hun og igjen i stua..  Så, måtte dele sofaen med henne(hvor seff ingenting skjedde, da jeg nettopp har vært i forhold og ikke er særlig interr. i annet nå), sove dårlig og trangt, og gjorde nok kameraten min ganske gretten..

 

Poenget med å fortelle dette, det virker rett og slett som jeg ikke oppfatter signaler om at jeg tydeligvis er _for_ hyggelig,  noe som gjorde at jeg sjarmerte en i utg.pkt opptatt jente, uten å ville det! Har pratet med alle(gutter) som var der, og ingen mener at jeg _flørtet_ overhodet, bare at jeg var veldig hyggelig og pratsom, som vanlig.. Men på min måte..  :roll:

Lenke til kommentar
Mange jenter tror jeg legger ann på dem bare for de jeg snakker med dem. Om jeg legger ann på alle jeg snakker med så ville jeg nokk fått en smule travel hverdag.

7235194[/snapback]

Sitter med det samme.. Min måte å kommunisere på er visstnok "sjarmerende" og flørtende, uten at det alltid er intensjonen. Jeg tar et eksempel, i form av et innlegg jeg hadde på et annet forum tidligere i år:

7235638[/snapback]

Vi er nokk for attraktive toth ;)

Lenke til kommentar
Mange jenter tror jeg legger ann på dem bare for de jeg snakker med dem. Om jeg legger ann på alle jeg snakker med så ville jeg nokk fått en smule travel hverdag.

7235194[/snapback]

Sitter med det samme.. Min måte å kommunisere på er visstnok "sjarmerende" og flørtende, uten at det alltid er intensjonen. Jeg tar et eksempel, i form av et innlegg jeg hadde på et annet forum tidligere i år:

7235638[/snapback]

Vi er nokk for attraktive toth ;)

7235870[/snapback]

Vel, jeg for min del har spurt ei jente rett ut om dette, ei av dem som følte seg snytt.

Hun hentet lett fram masse quotes fra mine mailer, alá "Klart jeg skal komme å besøke deg, spørs bare hvor lenge jeg klarer å holde meg unna.. ;)"

Noe jeg i utg.pkt ikke mener som flørt, men som jeg jo skjønner at hos en håpefull kan gi litt kribling.

MAO har jeg kommet til at det ligger i atferden/talemåten min, ikke utseende og andre ting man kanskje "normalt" forbinder med attraktivitet.

Jeg kommuniserer rett og slett på en måte som resulterer i disse noen ganger kinkige situasjonene. I mine øyne er det hyggelig, vennlig og høflig, kanskje litt småertende tone. Men i mottakers øyne er det tydeligvis flørtete og sjarmerende.

 

Oh, well.. Jeg er meg, har ingen planer om å endre meg pga dette, SÅ stort problem er det ikke.. Dog er det tydelig at det av og til kan være lurt å tenke litt over hva man sier og hvordan, noe jeg ikke har for vane.. :p

Lenke til kommentar
Vel, jeg for min del har spurt ei jente rett ut om dette, ei av dem som følte seg snytt.

Hun hentet lett fram masse quotes fra mine mailer, alá "Klart jeg skal komme å besøke deg, spørs bare hvor lenge jeg klarer å holde meg unna.. ;)"

Noe jeg i utg.pkt ikke mener som flørt, men som jeg jo skjønner at hos en håpefull kan gi litt kribling.

MAO har jeg kommet til at det ligger i atferden/talemåten min, ikke utseende og andre ting man kanskje "normalt" forbinder med attraktivitet.

Jeg kommuniserer rett og slett på en måte som resulterer i disse noen ganger kinkige situasjonene. I mine øyne er det hyggelig, vennlig og høflig, kanskje litt småertende tone. Men i mottakers øyne er det tydeligvis flørtete og sjarmerende.

 

Oh, well.. Jeg er meg, har ingen planer om å endre meg pga dette, SÅ stort problem er det ikke..  Dog er det tydelig at det av og til kan være lurt å tenke litt over hva man sier og hvordan, noe jeg ikke har for vane.. :p

7236037[/snapback]

Ja okei. Jeg skal innrømme jeg hadde sex 7 ganger på en helg med ei av dem jeg også. Det gir kanskje litt feil inntrykk ja.

 

Akkuratt den der kommer nokk ikke til å skje noe mer med folk jeg annser som bare venner.

Lenke til kommentar

Består dagene deres bare av flørting eller? Eg er også den typen som prater med alt og alle, så eg vet litt hvordan det er, for når eg går rundt på skolen, så gjør eg omtrent ikke annet enn å gå rundt å hilse på folk eg kjenner. Men det er no egentlig greitt nok; liker å snakke med folk eg :)

Lenke til kommentar

Jøss, føler meg stempla allerede.

 

Jeg flørter kunn men ei. De andre veit jeg ikke hva har det med. Sånn eks kjæresten som aldri kommer over meg, folk jeg treffer på fest (Og jobb :p). Jeg er ikke den kjekkeste mannen i gata, så hva som går av med folk det veit jeg ikke. De er nokk bare teit i huene deres.

Lenke til kommentar
Ehh...Neppe, hvis du hadde sex 7 ganger på en helg med ei venninne så er det kanskje ikke rart at hun tolker det som om du liker henne som mer enn en venn? Dette går vel ikke inn under å bare flørte slik at folk får feil inntrykk...

7236234[/snapback]

Joa. Siden jeg sa til henne at jeg ikke ville noe mer enn å være en venn. Det veit hun, det veit hun fremdeles. Hun fikk følelser for meg, ikke min feil.

Lenke til kommentar

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art. ;)

 

Kan ikke se at denne tråden oppfyller disse kravene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...