HiSpeed Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 (endret) Er det noen som kan gi meg tips om hvordan jeg kan lage en program som oppdaterer en software. M.a.o. jeg har laget et program som jeg ønsker å selge og ønsker å legge inn en funksjon som gjør at kunden kan klikke på en knapp for å sjekke om det er kommet oppdateringer eller nye versjoner. Jeg trenger tips om hvordan dette gjøres eller om det finnes noen programvare som kan fikse dette Endret 6. november 2006 av HiSpeed
Giddion Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 Dette kan gjøre veldig enkelt. Last ned en xml fil som inneholder alle oppdateringer. pr oppdatering er det: tekst og link. Linker brukes for å laste ned en automatisk exe fil som kjører uten GUI eller med. teksten sier hvorfor du burde oppdatere. (dette kan gjøre i en msg boks som spør om du vil oppdatere nå eller senere/aldri Det som er fryktelig kjekt er at du kan bruker http porten (siden den som regel er oppe) lykke til
HiSpeed Skrevet 6. november 2006 Forfatter Skrevet 6. november 2006 (endret) Takk! Gjøres det noen sjekk her om det finnes en nyere versjon enn det som kjøres på maskinen? Endret 6. november 2006 av HiSpeed
Giddion Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Takk! Gjøres det noen sjekk her om det finnes en nyere versjon enn det som kjøres på maskinen? 7233629[/snapback] hehe, ops.. det tenkte jeg ikke på , men ja det burde gjøres , det kan eventuelt skjekke andre ting også, eks. om du ikke har installert et spesielt modul i programmet og det er bare det modulet som trenger oppdatering. (da er det ingen vits å laste ned oppdatering). Det er det som er så kjekt med xml at du kan legge til mye ekstra data. lykke til
HiSpeed Skrevet 7. november 2006 Forfatter Skrevet 7. november 2006 (endret) Jeg er ikke noe dreven på xml og lurer på om det er noen tips på hvordan dette gjøres og skrives? Edit: Når programmet blir registrert så blir det lagt inn et versjonsnummer i registeret. er det noen som har tips på hvordan man lager et scrift som sjekker dette? IF ... THEN ... Endret 7. november 2006 av HiSpeed
Degeim Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 (endret) Hvilket programmeringsspråk bruker du? Hvis det er noe under .NET (men også annet) kan du nok finne hjelp her eller her. Degeim Endret 7. november 2006 av Degeim
HiSpeed Skrevet 7. november 2006 Forfatter Skrevet 7. november 2006 (endret) Jeg kompilerer filer med programmet Inno Setup 5 Lager ISS-filer Endret 7. november 2006 av HiSpeed
Degeim Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Men programmet du skal oppdatere? Mener du at du hjelper folk å oppdatere andre programmer, eller skal du oppdatere et du har laget selv? I begge tilfeller må du nok - så vidt jeg vet - lage deg et slikt oppdateringsprogram selv. Men det finnes plenti av eksempler på de to sidene jeg linket til i forrige melding Lykke til! Degeim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå