Gå til innhold

Noen her fra Trondheim som driver med HouseDJing?


Kilko

Anbefalte innlegg

God dag!

 

Jeg er en fyr på 19 år som er veldig interessert i funk/club/disco/french-house og har så utrolig lyst til å lage noe selv, men uheldigvis har jeg ikke noe form for utstyr (utenom PC) for å lage musikk. Jeg liker mest å bruke samples og har masse idéer til musikk, men jeg klarer ikke å komponere sangene som sitter fast i hodet mitt. Jeg har helt enkelt ikke peiling på hvordan jeg "får det ned".

 

Jeg lurer på om det er noen i Trondheimsområdet som liker funk/club/disco/french-house og har DJ-utstyr (LP og/eller CDJ) og liker å holde på med musikklaging. Kanskje jeg kunne ha besøkt deg (dere), så har vi delt musikkinteresser og eventuelt ha kunne ha komponert noe fet musikk sammen ^_^

 

Håper på svar :thumbup::yes:

Endret av Kilko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor i oslo men råd til deg som vil starte med musikk.

 

1. Skaff deg et musikklagingsprogram, de fleste relevante programmer vil fungere, er personen bak som betyr noe

2. Kjøp deg noen sample cd'er med relevante samples

3. Øvelse gjør mester, gjelder her. Jo mer du jobber med musikk jo flere aspekter vil du lære.

 

Men behovet for dyrt dj-utstyr er ikke nødvendig lengre, er mange diskoteker både inn og utland som har dj'er som mixer live med datamaskin. Kan jo nevne at tieste nå mixer cd'ene sine med ableton.

Lenke til kommentar

bor ikke i trondheim men kan vel slenge inn noe. du trenger ikke dj utstyr for å lage musikk. da tenker jeg på spillere og mixeren. det går mest til live spilling og mix.

 

det er en rekke forskjellige prg der ute som du kan lage musikk med på din pc.

Reason, Cubase og Fl studio er de mest vanlige. selv bruker jeg reason og cubase.

anbefaler deg å ha et ordentlig lydkort og midi keyboard. du kan få dette for rundt 3000. så kommer programvare. jeg bruker reason og cubase sx 3.

 

cubase kan du få kjøpt i andre versjoner og. de er litt begrenset med hva du kan og slikt men ikke så veldig stort hvis du nettopp har begynt med musikk. reason kan du også få kjøpt i en annen versjon. reason adapted. men anbefaler ikke den for fullversjonen har det du trenger.

 

hvis du ikke har et lydkort men skal kjøpe et så kan du være litt på utkikk etter et kort som selger cubase LE i tillegg. eller at det medfølger.

 

Dilly :)

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Jeg har prøvd Reason og Cubase og jeg synes de er mer for "profesjonelle" folk. Er ikke akkurat for nybegynnere som meg. Skulle ønske noen har kunne lært meg det mest grunnleggende innen hvert program og er alltid nyttig å få noen skikkelige "hot-tips".

Lenke til kommentar

Det er et par guider som du kan lese i kategorien, om Cubase og FL Studio. Kanskje du blir klokere av det :)

 

Jeg bor forøvrig i Trondheim og "kan" operere FL Studio, har et midi-keyboard, to fantastiske VST-pakker (Hypersonic 2 og East West Quantum Leap Symphonic Orchestra Gold) og har en skaperinteresse i filmmusikk, neoklassisk, eksperimentell musikk, elektronisk musikk à la Björk, The Prodigy, Ulver, Stardust, Bent, Daft Punk, Radiohead, Front Line Assembly og industrial.

 

Hvor bor du?

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...