Gå til innhold

Hjelp... For varm E6600

public

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo jeg og en kompis holder på å bygge pc, og begge pcene kommer opp i 70grader... Vi har prøvd uttalige ganger å fixe på boxed vifta. Har noen noe forslag hva som kan være i veien ??

Kan hende boxed vifta ikkje sitter ordentlig på, men har prøvd sykt mye. Er det noen triks for å få den på ? Har gigabyte sitt hovedkort..

Takk for hjelpen..

Endret av public
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjennes kjøleribba gloheit ut eller er den like varm som deg selv (rundt t 38 - 40 grader)? Det er en god indikasjon på om ting er som de skal, men beviser ikke om vifta sitter godt nok inn mot selve CPUen sin heatspreader.

Visst du tar av vifta og ser på goopen / thermal pad om denne har hatt fysisk kontakt med CPU, så kan vi ha en god gammel feilavlesning i BIOS. I såfall må BIOS oppdateres. Se i hovedkortets manual visst du trenger forklaringer i bilder og tips om hvordan du tar av og på kjøleribba, den skal sitte skikkelig fast!

Trenger du hjelp med BIOS oppdatering, så kan jeg hjelpe.

Visst ikke dette løser varmeproblemene så si ifra.

Skrevet (endret)

Har fått den til å gå på 54grader nå, men da var vi 2 som pressa ned boxed vifta... Skal sjekke om den greier å holde seg stabil...

Er 53-55 grader grei temperatur ?

Endret av public
Skrevet

Hvilket program bruker du for å avlese temperatur? Jeg har 2 programmer på min maskin og det ene programmet viser 40 grader, mens det andre viser 53-55 grader. Sistnevnte er Intel Analysis Tool(eller noe sånt) og den skal visstnok være den som viser korrekt temperatur.

Skrevet

Ser det bare i biosen, har ikkje begynnt å instalere os enda... Men vi har bare fått fiksa tempraturen på den ene pcen :(

Boxed vifta er jo et helvete å montere sikkerlig, iværtfall til gigabyte sitt hovedkort :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...