public Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 (endret) Hallo jeg og en kompis holder på å bygge pc, og begge pcene kommer opp i 70grader... Vi har prøvd uttalige ganger å fixe på boxed vifta. Har noen noe forslag hva som kan være i veien ?? Kan hende boxed vifta ikkje sitter ordentlig på, men har prøvd sykt mye. Er det noen triks for å få den på ? Har gigabyte sitt hovedkort.. Takk for hjelpen.. Endret 5. november 2006 av public
AMD-King Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Kjennes kjøleribba gloheit ut eller er den like varm som deg selv (rundt t 38 - 40 grader)? Det er en god indikasjon på om ting er som de skal, men beviser ikke om vifta sitter godt nok inn mot selve CPUen sin heatspreader. Visst du tar av vifta og ser på goopen / thermal pad om denne har hatt fysisk kontakt med CPU, så kan vi ha en god gammel feilavlesning i BIOS. I såfall må BIOS oppdateres. Se i hovedkortets manual visst du trenger forklaringer i bilder og tips om hvordan du tar av og på kjøleribba, den skal sitte skikkelig fast! Trenger du hjelp med BIOS oppdatering, så kan jeg hjelpe. Visst ikke dette løser varmeproblemene så si ifra.
tommy_89 Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Er din Core 2 varmere enn forventet? Mulig løsning
public Skrevet 5. november 2006 Forfatter Skrevet 5. november 2006 (endret) Har fått den til å gå på 54grader nå, men da var vi 2 som pressa ned boxed vifta... Skal sjekke om den greier å holde seg stabil... Er 53-55 grader grei temperatur ? Endret 5. november 2006 av public
CurSe Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Hvilket program bruker du for å avlese temperatur? Jeg har 2 programmer på min maskin og det ene programmet viser 40 grader, mens det andre viser 53-55 grader. Sistnevnte er Intel Analysis Tool(eller noe sånt) og den skal visstnok være den som viser korrekt temperatur.
public Skrevet 5. november 2006 Forfatter Skrevet 5. november 2006 Ser det bare i biosen, har ikkje begynnt å instalere os enda... Men vi har bare fått fiksa tempraturen på den ene pcen Boxed vifta er jo et helvete å montere sikkerlig, iværtfall til gigabyte sitt hovedkort
tommy_89 Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Er 53-55 grader grei temperatur ? 7222358[/snapback] Ikke hvis det er idle...
pizzafordi Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 forstått 70 grader var normalt med intel cpuer. har du klister eller silverpaste? 1kilo kobber kjøler+heatpipe og 120mm vifte pleier å være siste utvei før vann, fase etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå