OnQT Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Har begynte å levle en shaman, og kom til å tenke på hva rollen dens er i dungeons - alt i fra det begynner med den første til man har nådd level 60. Jeg har forstått det slik at i raid så er bare healer shaman godtatt.
ulrikft Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Har begynte å levle en shaman, og kom til å tenke på hva rollen dens er i dungeons - alt i fra det begynner med den første til man har nådd level 60. Jeg har forstått det slik at i raid så er bare healer shaman godtatt. 7220521[/snapback] Det kommer jo helt an på hva du ønsker deg.. Jeg har spilt melee dps fra 1-54, fra 54-56 har jeg vært caster-dps/off-healer med mulighet for melee-damage i tillegg.
Namek Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 De fleste shamaner er nok haelers, og det meste gearet du får er healing gear(T1, T2, T3). Du kan gå etter dps gear men det er ikke så mye og du må sloss med warriors og hunters om crown of destruction.. Har en shaman i guilden med hand of ragnaros eller sulfuras elelr hva den heter..
Jørgen Sørheim Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Når du blir invitert til en gruppe før ZG/AQ20/MC, så tror jeg de fleste velger en shaman pga wipeprotection, offhealing og totems/dps, i den rekkefølgen. Etterpå blir det stort sett healing og mana tide. Vi hadde en high warlord som gikk dps hos oss, og han gjorde seg absolutt synlig på damagemeteret.
Instict Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Jeg har erfart at shamans rolle er å heale/stompe totems. Shamans kan gjøre dps, men de går rundt som noen tikkende bomber. De har ingen aggro reduserende tricks. (spytter på tranq totem) Så om de får aggro, så kan de ikke "feint/vanish/feign/iceblock etc." Earthshock og rockbiter gjør mye threat.
ulrikft Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 (endret) Jeg har erfart at shamans rolle er å heale/stompe totems. Shamans kan gjøre dps, men de går rundt som noen tikkende bomber. De har ingen aggro reduserende tricks. (spytter på tranq totem) Så om de får aggro, så kan de ikke "feint/vanish/feign/iceblock etc." Earthshock og rockbiter gjør mye threat. 7220940[/snapback] Derfor bruker man Windfury og frost shock.. Er man to-tre shamaner er det for øvrig liten grunn til IKKE å bruke tranq-totem for rogues/dps-warriors. (eller locks/mages/shadowpriests for den del) Edit: Grunnen til at jeg bruker shamanen min hovedsaklig til PVP for øyeblikket er at få om noen seriøse guilder IKKE har spec-force og tvinger alle shamaner til å bli healbots. Jeg har en paladin som jeg raider med, det er nok healbottjeneste for min del, får jeg ikke specce elemental/resto med fokus på elemental-dps/off-healing kan de bare ha det så godt.. Endret 5. november 2006 av ulrikft
Gnimmels Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Tror rollen til shaman i raiding kommer til å forandre seg i BC da, virker som om shaman blir mer meleeorientert:D Hvis du akkurat har begynt å levle en, så rekker du kanskje bare akkurat å bli 60 før det slippes... Men gå for det du vil. Jeg har gått meleedps med shamanen min hele tida, og bare sagt til de jeg kommer i gruppe med at jeg ikke er en healer:P Har i 90% av tilfellene gått helt greit...
ulrikft Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Tror rollen til shaman i raiding kommer til å forandre seg i BC da, virker som om shaman blir mer meleeorientert:D Hvis du akkurat har begynt å levle en, så rekker du kanskje bare akkurat å bli 60 før det slippes... Men gå for det du vil. Jeg har gått meleedps med shamanen min hele tida, og bare sagt til de jeg kommer i gruppe med at jeg ikke er en healer:P Har i 90% av tilfellene gått helt greit... 7221526[/snapback] Jeg har spilt melee opp til 54, uten at det var noe problem, men nå.. når jeg skal begynne å kjøre brd, lbrs.. vel, folk vil ikke ha en melee shaman lenger, selv om jeg har crystal spiked maul, abyssal mail legguards of striking og det meste av morsomme pvp-rewards...
Jørgen Sørheim Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Tror rollen til shaman i raiding kommer til å forandre seg i BC da, virker som om shaman blir mer meleeorientert:D Hvis du akkurat har begynt å levle en, så rekker du kanskje bare akkurat å bli 60 før det slippes... 7221526[/snapback] Eh, de blir også mer "elemental-orientert" og "healing-orientert".
Digidice Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Tror rollen til shaman i raiding kommer til å forandre seg i BC da, virker som om shaman blir mer meleeorientert:D Hvis du akkurat har begynt å levle en, så rekker du kanskje bare akkurat å bli 60 før det slippes... 7221526[/snapback] Eh, de blir også mer "elemental-orientert" og "healing-orientert". 7221586[/snapback] Uff jeg sliter enda med hva jeg skal spille selv. Så jeg raider med Magen min og pvp med shamanen. Så muligt når BC kommer at jeg tar og prøve og orde og gå som DPS, ellers blir det parkering av den shamanen
Cheshire Cat Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 i "hardcore" guildene jeg har vært med i er det offtank healing, mana tide + andre totem det går i. ellers blandt venner er jeg som regel main healer siden jeg lett kan holde en 5mans gruppe i live alene. har forresten nettopp transfera shammyen til TBC, testa 40-0-21.... ikke noe tess etter min mening. skal teste full elemental og enhancement in a mo'!
Rosh Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Shamans rolle i high end instances er Selfølgelig full resto. Healing - Totems, jah thats it =) er veldig veldig skjeldent om ikke i heletatt at du får gjort no DPS på bosser (hvis du ikke er bwl guild + i MC og bare slapper av)
ulrikft Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Shamans rolle i high end instances er Selfølgelig full resto. Healing - Totems, jah thats it =) er veldig veldig skjeldent om ikke i heletatt at du får gjort no DPS på bosser (hvis du ikke er bwl guild + i MC og bare slapper av) 7223832[/snapback] Slike holdninger som gjør at det blir færre og færre shamaner.. :/
Rosh Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Shamans rolle i high end instances er Selfølgelig full resto. Healing - Totems, jah thats it =) er veldig veldig skjeldent om ikke i heletatt at du får gjort no DPS på bosser (hvis du ikke er bwl guild + i MC og bare slapper av) 7223832[/snapback] Slike holdninger som gjør at det blir færre og færre shamaner.. :/ 7224415[/snapback] Bedre me fakta enn å lyve? elsket å heale me shamanen min, være en del av at guilden fikk progress, hvis alle skulle gå dps, hvor langt hadde du kommet da ingensteder
ulrikft Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Shamans rolle i high end instances er Selfølgelig full resto. Healing - Totems, jah thats it =) er veldig veldig skjeldent om ikke i heletatt at du får gjort no DPS på bosser (hvis du ikke er bwl guild + i MC og bare slapper av) 7223832[/snapback] Slike holdninger som gjør at det blir færre og færre shamaner.. :/ 7224415[/snapback] Bedre me fakta enn å lyve? elsket å heale me shamanen min, være en del av at guilden fikk progress, hvis alle skulle gå dps, hvor langt hadde du kommet da ingensteder 7224758[/snapback] Shaman er en hybridklasse.. akkurat som et par andre klasser, men alle hybridklassene tvinges inn i EN singel rolle, noe som gjør at de blir stadig mindre populære over tid. Dine noe flåsete "hvis alle skulle gå dps"-kommentarer er lite relevante for dette.
Rosh Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Shamans rolle i high end instances er Selfølgelig full resto. Healing - Totems, jah thats it =) er veldig veldig skjeldent om ikke i heletatt at du får gjort no DPS på bosser (hvis du ikke er bwl guild + i MC og bare slapper av) 7223832[/snapback] Slike holdninger som gjør at det blir færre og færre shamaner.. :/ 7224415[/snapback] Bedre me fakta enn å lyve? elsket å heale me shamanen min, være en del av at guilden fikk progress, hvis alle skulle gå dps, hvor langt hadde du kommet da ingensteder 7224758[/snapback] Shaman er en hybridklasse.. akkurat som et par andre klasser, men alle hybridklassene tvinges inn i EN singel rolle, noe som gjør at de blir stadig mindre populære over tid. Dine noe flåsete "hvis alle skulle gå dps"-kommentarer er lite relevante for dette. 7224981[/snapback] Absolutt ikke, jeg har en 60 shaman som jeg har raidet med, og siden jeg ble 60 så har jeg vært restoration speccet, pga at jeg ville raide, ingen guilds har en Hybrid shaman i deres raid til å DPSe og det kommer heller aldri til å skje, palas er hybrid klasse, de blir brukt til BUffing og healing, samme med shamans, Totems og healing, kommer aldri til å endre seg heller. Shamans og paladins vil heale, alltid i raids, hvis d ikke er en bwl + guild som jeg sa i MC. og det er samma skiten, ta flere guilder for eksempel lar shamansene respecce til hva de vil. Selfølgelig vil priestene, roguene, warriorene og resten også whine pga at de og synes de skal få lov til å respecce hva enn de måtte ønske ,er sånn som kommer til å skje og da kommer man ingen vei, og ja jeg har vært igjennom det flere ganger at folk griner over speccs.
ulrikft Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Shamans rolle i high end instances er Selfølgelig full resto. Healing - Totems, jah thats it =) er veldig veldig skjeldent om ikke i heletatt at du får gjort no DPS på bosser (hvis du ikke er bwl guild + i MC og bare slapper av) 7223832[/snapback] Slike holdninger som gjør at det blir færre og færre shamaner.. :/ 7224415[/snapback] Bedre me fakta enn å lyve? elsket å heale me shamanen min, være en del av at guilden fikk progress, hvis alle skulle gå dps, hvor langt hadde du kommet da ingensteder 7224758[/snapback] Shaman er en hybridklasse.. akkurat som et par andre klasser, men alle hybridklassene tvinges inn i EN singel rolle, noe som gjør at de blir stadig mindre populære over tid. Dine noe flåsete "hvis alle skulle gå dps"-kommentarer er lite relevante for dette. 7224981[/snapback] Absolutt ikke, jeg har en 60 shaman som jeg har raidet med, og siden jeg ble 60 så har jeg vært restoration speccet, pga at jeg ville raide, ingen guilds har en Hybrid shaman i deres raid til å DPSe og det kommer heller aldri til å skje, palas er hybrid klasse, de blir brukt til BUffing og healing, samme med shamans, Totems og healing, kommer aldri til å endre seg heller. Shamans og paladins vil heale, alltid i raids, hvis d ikke er en bwl + guild som jeg sa i MC. og det er samma skiten, ta flere guilder for eksempel lar shamansene respecce til hva de vil. Selfølgelig vil priestene, roguene, warriorene og resten også whine pga at de og synes de skal få lov til å respecce hva enn de måtte ønske ,er sånn som kommer til å skje og da kommer man ingen vei, og ja jeg har vært igjennom det flere ganger at folk griner over speccs. 7225105[/snapback] Så du mener at "healing og totem" er hybrid? Da tror jeg sannelig du har misforstått begrepet litt..
Rosh Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Shamans rolle i high end instances er Selfølgelig full resto. Healing - Totems, jah thats it =) er veldig veldig skjeldent om ikke i heletatt at du får gjort no DPS på bosser (hvis du ikke er bwl guild + i MC og bare slapper av) 7223832[/snapback] Slike holdninger som gjør at det blir færre og færre shamaner.. :/ 7224415[/snapback] Bedre me fakta enn å lyve? elsket å heale me shamanen min, være en del av at guilden fikk progress, hvis alle skulle gå dps, hvor langt hadde du kommet da ingensteder 7224758[/snapback] Shaman er en hybridklasse.. akkurat som et par andre klasser, men alle hybridklassene tvinges inn i EN singel rolle, noe som gjør at de blir stadig mindre populære over tid. Dine noe flåsete "hvis alle skulle gå dps"-kommentarer er lite relevante for dette. 7224981[/snapback] Absolutt ikke, jeg har en 60 shaman som jeg har raidet med, og siden jeg ble 60 så har jeg vært restoration speccet, pga at jeg ville raide, ingen guilds har en Hybrid shaman i deres raid til å DPSe og det kommer heller aldri til å skje, palas er hybrid klasse, de blir brukt til BUffing og healing, samme med shamans, Totems og healing, kommer aldri til å endre seg heller. Shamans og paladins vil heale, alltid i raids, hvis d ikke er en bwl + guild som jeg sa i MC. og det er samma skiten, ta flere guilder for eksempel lar shamansene respecce til hva de vil. Selfølgelig vil priestene, roguene, warriorene og resten også whine pga at de og synes de skal få lov til å respecce hva enn de måtte ønske ,er sånn som kommer til å skje og da kommer man ingen vei, og ja jeg har vært igjennom det flere ganger at folk griner over speccs. 7225105[/snapback] Så du mener at "healing og totem" er hybrid? Da tror jeg sannelig du har misforstått begrepet litt.. 7225158[/snapback] absolutt ikke, sier bare når shamans dinger 60 er de lengre ikke en Hybrid klasse hvis de er i en raider guild.
Gnimmels Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 I BC blir det jo bare 25 og 10mann instancer. Da kan det hende at en klasse som både kan heale, gå meleedps og casterdps blir veldig nyttig^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå