Gå til innhold

Dårlig plass på ASUS P5B dlx?


andylove

Anbefalte innlegg

Har endelig fått kjøpt meg et Asus P5B deluxe kort. Kjempeflott kort og utrolig mange innstillinger. Men har det dårlig med plass? Tenker rundt CPU kjøler.. Jeg hadde tenkt å sette en zalman 9500LED på dette kortet, men det kan jeg jo bare glemme pga plass. Rett og slett for trangt.

 

Noen andre som har tips til CPU kjølere som passer? Stillegående er stikkordet. Og svært gode kjøleegenskaper.

 

Dessuten, har det mye å si at jeg har klart å ripe opp undersiden av CPU kjøler? For denne har elendige kjøleegenskaper. Har 50 grader idle og ved 2000rpm på stock vifte. Temmelig drøyt. Kanskje det er jeg som har for lite/mye kjølepasta. Føler jeg er dritgjerrig på dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det ikke mulig å modde kjølern litt da slik at den får plass det har jeg gjort. mitt hovedkort https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=656891&hl=# bilde

7208757[/snapback]

 

Er ikke store rom for modifikasjoner på den kjøleren. Legger merke til at du har den jeg vil ha, men ser fra Zalman sine sider at den slett ikke er kompatibel med P5B og sjekket på komplett hvor en kar hadde lagt til brukerfaring, og han fikk heller ikke til å få plass til viften. Det mangler rett og slett litt for mye.

 

Så da må jeg tenke på andre kjølere. Lurer litt på hva andre P5B eiere har.. :)

Lenke til kommentar

NorthQ 120mm <-- Denne bruker jeg, og den er veldig stille :love:

Zalman 120mm <-- Omtrent det samme bortsett fra hva det står på vifta

Min E6600 @ stock holder seg på 27 grader idle ca, og 34grader load. Men jeg har jo også lagt til rette for at alt skal være stille og få god luftflyt. De selger også skjermkortkjølere fra samme produsentene på komplett. Er som oftest det som gjør pcen stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...