Gå til innhold

Zalman CNPS9500 LED vs. Thermaltake Big Typhoon


K-F-J

Anbefalte innlegg

Har lest her på forumet og googlet men ble litt usikker på hvilken av disse CPU kjølerene jeg burde velge.

 

Oppsettet jeg tenker på å sette den inn i er

 

Kabinett: Lian Li PC-6070B

Cpu: E6600

VGA: X1900XTX

PSU: Hiper HPU-4M580

 

Hadde egentlig bestemt med for Thermaltake, men så kom jeg over Denne testen og ble usikker igjen. Støy er ganske avgjørende med det kabinettet jeg har valgt, men på den andre siden blir det kanskje litt hobbyklokking med tiden.

 

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal overklokke så er nok big typhoon den beste, ettersom den blåser luft ned på hovedkortet og kjøler ned chipset m.m.

 

Hvis du bare har sett på konklusjonen så vil du ikke nødvendigvis få med deg at 92mm viften på 9500led går på 2400rpm for å oppnå de tallene der.

 

Big Typhoon sin 120mm vifte går på 1300rpm for å oppnå de tallene.

 

Jeg er rimelig sikker på at Big Typhoon derfor er mye stillere.

 

... har lett etter butikker som har Big Typhoon inne og har ikke funnet noen. Det er jo noe man kan kalle et stort minus :p

 

Big Typhoon er nok også litt større enn 9500led.

Lenke til kommentar

Angående overklokking, så har xbitlabs noen kommentarer om hvorfor det lønner seg med store kjølere som blåser luft ned på hk:

 

http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/d...he-mine_10.html

 

Med Big Typhoon ligger chipsettet på 43 grader, med Scythe Ninja ligger det på 50 grader.

 

Når man skal overklokke C2D overklokker man chipsettet like mye som man overklokker prosessoren - mao litt ekstra kjøling hadde ikke skadet!

 

Big Typhoon egner seg mao til overklokking og som en stille kjøler, ettersom viften bare går på 1300rpm.

 

... og der kom jeg på hvem som sikkert hadde den inne, microplex:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=T...PHOON&mcat=c175

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...